Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-20@03:33:52 GMT

وقتی ضامن می‌شوید چه اتفاقی می‌افتد؟

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۸۹۱۱

شاید برای شما هم پیش آمده  باشد که بخواهید ضامن فردی شوید اما قبل از ضامن شدن باید حتما به این نکته توجه داشته باشید که عقد ضمانت قابل فسخ نیست  یعنی اگر پای ضمانت نامه فردی را امضا کردید دیگر نمی‌توانید ضمانتتان را پس بگیرید.

 البته در عقد ضمانت مهم نیست که بدهکار رضایت داشته باشد که شما ضامنش شوید یا نه، تنها رضایت شما به عنوان ضامن کافی است این بند قانونی به این معنا است که  اگر شما بخواهید به صورت داوطلبانه ضامن فردی شوید می توانید این کار را انجام دهید و عقد ضمانت حتی اگر بدهکار این موضوع را قبول نداشته باشد اجرایی می‌شود   البته در صورت وقوع چنبن امری  تنها موضوعی که  ممکن است برای شما مسئله ساز باشد این است که اگر مشکلی پیش آمد، شما به عنوان ضامن حق رجوع به بدهکار را ندارید زیرا به صورت داوطلبانه ضامن او شده اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 و البته باید به این نکته هم توجه داشت که اگر طلبکار طلب خود را ببخشد ضامن حق ندارد مبلغی از بدهکار دریافت کند، اما اگر طلبکار تمام طلب خود یا بخشی از آن را به عنوان خمس یا زکات و یا صدقه و با عناوینی از این دست ببخشد، ضامن می تواند مبلغی از بدهکار مطالبه کند.

اگر ضامن بخواهد ضمانت فردی را برعهده بگیرد باید میزان دارایی‌هایش به  انداز‌های باشد که بتواند ضمانت بدهی دیگری را برعهده بگیرد یعنی اگر شما حقوقی پایین تر  یا حتی برابر میزان قسط بدهکار دریافت می‌کنید یا مالی که به عنوان وثیقه قرار می دهید کمتر از میزان بدهی باشد، نمی‌توانید ضامن دیگران شوید.

 وقتی شما ضمانت نامه دیگران را امضا می‌کنید به مالک یا طلبکار این اجازه را می دهید که در صورت پرداخت نکردن بدهی بدون اطلاع و اجازه شما از حسابتان پول برداشت کند. بنابراین تصور نکنید که با ضمانت دیگران طلبکار از قبل به شما اطلاع می دهد و یا اجازه می گیرد که از حسابتان برداشت کند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: پول پول ضامن فردی بدهکار ضمانت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۸۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری زنی که دایی مرده خود را به بانک برای ضمانت برد

«اریکا دی سوزا»، دایی ۶۸ ساله خود به نام «پائولو روبرتو براگا» را در حالی که روی ویلچر نشسته بود به بانک آورد تا به او برای دریافت وام ۳۲۰۰ دلاری کمک کند. او مدعی بود که خواهرزاده و مراقب اصلی مرد است.

کارمندان بانک با دیدن اریکا که تلاش می‌کرد سر دایی خود را بالا نگهدارد، خیلی زود متوجه شدند که براگا مشکلی جدی دارد. او هیچ علامتی از زنده بودن نشان نمی‌داد و اریکا به کارمندان بانک می‌گفت که دایی‌اش خیلی ساکت و آرام است و با کسی حرف نمی‌زند. حتی اریکا سعی می‌کرد با دایی‌اش صحبت کند که طبعتا مرد بی‌جان توانایی پاسخ دادن نداشته است.

اریکا به دایی خود می‌گفت، «دایی حواست هست؟ باید برگه‌ها را امضا کنی. من نمی‌توانم به جای تو امضا کنم. زود باش دیگه! اینقدر خسته‌ام نکن.»

سپس یکی از کارمندان گفت، «به نظر نمی‌آید که حالش خوب باشد.» و کارمند دیگر شروع به فیلم گرفتن از این صحنه عجیب‌وغریب کرد. با وجود اینکه اریکا، مدام می‌گفت که حال دایی‌اش خوب است و او فقط کم حرف می‌زند، کارمندان بانک با اورژانس و همچنین پلیس تماس گرفتند.

پس از آمدن پزشک امداد و پلیس مشخص شد، مرد بیچاره چند ساعتی است که فوت کرده و اریکا که نه‌تن‌ها خواهرزاده او نبود و فقط یکی از اقوام دور او محسوب می‌شد، قصد کلاهبرداری از بانک را داشته است. او اکنون در بازداشت موقت پلیس قرار دارد تا تکلیف نهایی‌اش مشخص شود.

منبع: همشهری آنلاین

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • (تصویر) دستگیری زنی که مرد مُرده را برای ضامن شدن به بانک آورده بود
  • فیفا و فدراسیون فوتبال، استقلال را ضمانت کردند
  • پرویز برومند: به خطیر اعتقاد دارم!
  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • آخرین فرصت خرید نهال گردوی اصلاح شده فقط با 40 هزار تومان
  • دستگیری زنی که دایی مرده خود را به بانک برای ضمانت برد
  • گرفتن وام با جسد ضامن + عکس
  • ژوزه مورایس: اعتراض هواداران؟ شاید وقتی نباشم، اسم من را صدا بزنند
  • سرمربی تیم فوتبال سپاهان: شاید وقتی نباشم، اسم من را صدا بزنند
  • ببینید | ضمانت جسد برای وام!