Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@14:42:14 GMT

۲۹| هستی.../ سفری به دنیای نوجوانان

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۸۹۶۹

۲۹| هستی.../ سفری به دنیای نوجوانان

‍‍‍‍‍‍

شما را دعوت می‌کنیم به یک پویش، «#خانه_بمانیم_کتاب_بخوانیم»؛ این بار با کتاب تحسین شده «هستی» به دنیای نوجوانان سفر می‌کنیم تا همه با هم یاد بگیریم چطور روابطمان را ترمیم کنیم یا از نو بسازیم.

 خبرگزاری فارس-همدان؛ این روزها و با وجود موجود ریزی به نام «کرونا» بهترین کار خانه ماندن است و شیرین‌ترین کار در خانه هم کتاب خواندن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظور خبرگزاری فارس با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، هر روز برای شما کتابی معرفی خواهد کرد تا کمی اوقات فراغت شما را پر کند.

کمی از کتاب را هم برای شما خواهیم خواند البته به اندازه‌ای که حقوق مولف و ناشر حفظ شود. اینجا شما را دعوت می‌کنیم برای یک پویش، #خانه_بمانیم_کتاب_بخوانیم، عکس‌های خود را نیز به اینستاگرام خبرگزاری فارس به آدرس farshamedan و یا اینستاگرام اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان به آدرس hamedan_public_libraries ارسال کنید.

هستی برای نوجوانان

«هستی» دختر نوجوانی‌ است که نمی‌خواهد مثل بقیه دختر‌ها باشد. او آرزو دارد وقتی بزرگ شد راننده تریلی، خلبان و یا دروازه‌بان تیم صنعت نفت آبادان شود اما وقتی جنگ اتفاق می‌افتد، در مسیر جدیدی قرار می‌گیرد و نگاهش نسبت به دنیای اطرافش تغییر می‌کند.
این داستان برای نوجوانان و جوانانی که روابط غیر صمیمانه‌ای با والدین خود دارند مناسب است و به آنها کمک می‌کند تا به والدین خود بیشتر اعتماد کنند، با آنان مهربان باشند و بتوانند با همانندسازی با هستی متوجه شوند در این تصورات اشتباه تنها نیستند. داستان در بیان تلخی‌ها، سختی‌ها، بی‌خانمانی‌ها و مهاجرت در در دوران جنگ، شکست‌ها و از دست دادن دوستان و ویژگی روحیه و فرهنگ مردم این خطه به خوبی عمل کرده و توانسته چهره زشت و کریه جنگ را نشان دهد و امید که سبب دوری نوجوانان از جنگ و خشونت شود.  

 

درباره نویسنده کتاب «هستی»

فرهاد حسن‌زاده که تاکنون بیش از ۸۰ عنوان کتاب برای کودکان و نوجوانان نوشته است به عنوان نامزد ایرانی جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن ۲۰۱۸ و همچنین جایزه آسترید لیندگرن برگزیده شده است. او تاکنون بیش از ۳۰ جایزه در ایران دریافت کرده‌ و تعدادی از کتاب‌هایش نیز به زبان‌های دیگر ترجمه شده است.

از دیگر آثار حسن‌زاده می‌توان به کتاب «زیبا صدایم کن»، «این وبلاگ واگذار می‌شود»، «وقتش رسیده کمی پسته بشکنیم»، مجموعه «کوتی کوتی»، «قصه‌ی طوطی خانم و آقای بازرگان»، «عقرب‌های کشتی بمبک» نام برد.

این کتاب را کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر کرده است.

 

بخشی از کتاب را با صدای «آریسا جامه بزرگ» ۱۰ ساله عضو کتابخانه شهید باهنر شهرستان بهار که به کمپین #خانه_بمانیم_کتاب_بخوانیم پیوسته را با هم می‌شنویم.

انتهای پیام/89040/

منبع: فارس

کلیدواژه: نوجوانان کتاب کودکان اوقات فراغت کتاب هستی مطالعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۸۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبهه دنیای اسلام در برابر نظام سلطه سرافراز شد

دریافت 79 MB

سردار رستمعلی رفیعی آتانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با انتقام سخت سپاه از اسرائیل جبهه دنیای اسلام در برابر نظام سلطه سرافراز شد، اظهار کرد: ملت ایران نشان داد برای دفاع از خود نیاز به اجازه کسی ندارد.

کد خبر 6078314

دیگر خبرها

  • کتاب «ای کاش زودتر» برای سوالات نوجوانان درباره حجاب منتشر شد
  • خداحافظی مهدی مهدوی از دنیای والیبال
  • در دنیای شیاطین سرخ، تنها یک سر الکس فرگوسن وجود دارد! / انیمیشن عمر مومنی
  • انتقاد تند قهرمان المپیک و UFC از غول آمریکایی؛ احمق هستی!
  • حمایت از نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در لرستان
  • هری کین، ستاره بی جام دنیای فوتبال / انیمیشن بلیچر ریپورت
  • جبهه دنیای اسلام در برابر نظام سلطه سرافراز شد
  • گل های تماشایی دنیای فوتبال در سال 2024 / فیلم
  • صحنه ها و اتفاقات عجیب در دنیای فوتبال / فیلم
  • احساسی‌ترین بازی‌ها و تقابل‌های دنیای فوتبال در سال 2024 / فیلم