Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@20:26:35 GMT

۸۰ درصد فوتی های کرونا در ایلام بیماری زمینه ای دارند

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۹۲۴۶

۸۰ درصد فوتی های کرونا در ایلام بیماری زمینه ای دارند

دکتر جمیل صادقی فر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با هماهنگی وزارت بهداشت تمامی متوفیان کرونا مثبت که در بیمارستان جهت درمان بستری بودند اما در طول درمان بر اثر بیماری دیگری فوت شدند جزو آمار فوتی ها کرونا محسوب می شوند.

وی یادآور شد: ۲۰ مرکز درمانی ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته برای بیماران مشکوک به کرونا در استان اختصاص داده شده است که با اقدامات انجام شده در این حوزه و با تماس مراقبان با بیماران مشکوک در این راستا با مشکل ترافیک در این مراکز مواجه نشدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقی فر یادآور شد: چنانچه فردی مشکوک به کرونا فوت شده باشد در این شرایط در مراکز درمانی از وی نیز تست گرفته می شود و در صورت ابتلا به کرونا تمامی پروتکل اعلامی وزارت بهداشت برای تدفین وی اعمال می شود.

دستگاه تب سنج با قطعیت تشخیص دهنده ابتلا به کرونا نیست

وی با تاکید بر اینکه دستگاه تب سنج به تنهایی و با قطعیت تشخیص دهنده اصلی برای بیماری کرونا نیست، توصیه کرد: از دستگاه تب سنج باید در محیط های بسته استفاده شود که میزان درجه تب شخص تحت تاثیر شرایط جوی نباشد.

وی تاکید کرد: از افرادی که علائم اصلی کرونا از جمله گلو درد، سرفه خشک، تنگی نفس، تب زیاد و اختلال در سیستم بویایی را داشته باشند تست کرونا گرفته می شود.

کارمندان دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند/لزوم دریافت کد بهداشتی از سوی اصناف

وی به کارمندان ادارات و سازمان ها توصیه کرد: به طور کامل پروتکل ها و دستور العمل های بهداشتی را رعایت کنند و پس از اتمام ساعت کار و به محض ورود به منزل ضمن شست و شوی دست ها با آب و صابون، گوشی موبایل خود را نیز ضدعفونی کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: اصناف پرخطری که تا آخر ماه اجازه فعالیت ندارند و اصناف کم خطری که مجوز فعالیت آنها صادر شده است حتما به سایت www.salamt gov.ir مراجعه کنند و ضمن دریافت کد بهداشتی، پروتکل بهداشتی راهم دریافت کرده و مطالعه کنند و شرایط مناسب را برای آینده جهت پیشگیری از بیماری کرونا ایجاد کنند.

ایجاد کارگروه رسانه ای کرونا بهترین فرصت برای تبادل نظر در حوزه سلامت

وی ایجاد کارگروه رسانه مجازی کرونا رامهمترین فرصت و قسمت خوب موضوع کرونا در استان دانست و افزود: این کارگروه که با حضور مدیران، فرمانداران و خبرنگاران استان ایجاد شده است فرصتی بسیار خوب برای بحث های مفید و تبادل نظر مختلف در حوزه سلامت استان است.

صادقی فر گفت: با توجه به تنوع بیماری‌های واگیر در آینده، امیدواریم این فرهنگ‌سازی بتواند میزان آمادگی مردم استان را در مقابله با حوادث غیرمترقبه از جمله کرونا افزایش دهد.

تعریف پروتکل های اختصاصی برای صنوف مختلف

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در موضوع فاصله گذاری هوشمند نیز که در ادامه تصمیمات ستاد کرونا در کشور و استان مصوب شد، مسوولیت اصلی بر دوش اصناف و مجموعه‌های سازمان یافته از جمله مراکز نظامی و انتظامی، کارخانجات و صنایع بزرگ، مراکز عمومی و اداری، مراکز تجمعی، مراکز پخش غذا و توزیع غذا بوده که برای هر یک پروتکل های اختصاصی تعریف شده است.

دکتر صادقی فر با بیان اینکه ممکن است صنوفی که اجازه فعالیت داشته و کد بهداشتی خود را دریافت کرده است پروتکل بهداشتی را رعایت نکنند، تاکید کرد: قطعا تیم های نظارت براساس دستورالعمل ملی فعال می شوند و با اصنافی که براساس موارد پروتکل عمل نکنند، برخورد قاطع می شود.

وی عنوان کرد: تصور ما این نیست که اگر فردی به کرونا مبتلا شده باشد حتما تمام اطرافیان او به این بیماری مبتلا شده اند، در چنین شرایطی باید با احتیاط عمل کرد چرا که بعضی از آنها شاید مواجهه کمتری با فرد مبتلا داشته یا اینکه بدن آنها محافظت بیشتری در مقابله با این بیماری داشته است.

اختصاص ۳۵ دستگاه پالس اکسیمتر و ۴۰ دستگاه تب سنج به ایلام

صادقی فر در خصوص درخواست هایی که به وزارتخانه ارسال شده نیز یادآور شد: در خواست جذب نیروی انسانی و ارسال تجهیزات به وزارتخانه ارسال شده است اما در حال حاضر بیشتر تمرکز وزارت بهداشت بر ارسال اقلام حفاظت فردی و بهداشتی جهت مقابله به بیماری کرونا می باشد.

وی اضافه کرد: حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام فاقد دستگاه پالس اکسیمتر بود که از وزارت تعداد ۳۵ دستگاه پالس اکسیمتر و ۴۰ دستگاه تب سنج دریافت شد.

صادقی فر در خصوص روند کاهشی تعداد مبتلایان در شهرستان ایوان نیز به مردم این شهرستان توصیه کرد: هوشیاری مردم و مسوولان این شهرستان باید بیش از گذشته باشد و امیدواریم این روند بهانه ای برای رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم این شهرستان نباشد.

بنا بر اعلام روز پنجشنبه کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن تاکنون ۷۷۹۹۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۴۸۶۹ نفر رسید.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر روز گذشته ۲۸ فروردین بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی ۱۶۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور به۷۷۹۹۵ نفر رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۹۲ بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون۴۸۶۹ نفر جان خود را از دست داده اند.

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تا کنون ۵۲۲۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند و ۳۵۹۴ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی گفت: تاکنون ۳۱۰ هزار و ۳۴۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده استدر ۹۵ آزمایشگاه تشخیصی مورد تایید وزارت بهداشت در کشور انجام شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا ترافیک دانشگاه علوم پزشکی روابط عمومی فوت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دستگاه تب سنج وزارت بهداشت علوم پزشکی صادقی فر ۲۴ ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۹۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت گازرسانی در ایلام مطلوب است

‌به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار ظهر دوشنبه در دیدار با مدیرعامل و هیات رئیسه شرکت گاز استان که در محل دفتر امام جمعه ایلام برگزار شد، افزود: خدمات شرکت گاز استان ایلام در زمینه گازرسانی به اقصی نقاط استان، صنایع تولیدی، ایجاد زیرساخت‌های اربعین و کمک به برگزاری یادواره‌های شهدا بسیار خوب و قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه گازرسانی به مناطق شهری و روستایی استان و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و انجام کارهای فرهنگی و خدمات رسانی مختلف به زائران اربعین از اقدامات مثبت این شرکت بوده که طعم شیرینی خدمت را دوچندان کرده است، اظهار داشت: یکی از خدمات مهم و ارزشمند نظام جمهوری اسلامی به ملت شریف ایران، توسعه گاز و بهره برداری از این نعمت بزرگ است.

امام جمعه ایلام به نامگذاری سال جاری تحت عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم " اشاره و تصریح کرد: خدمت بی منت به مردم و گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی باعث ایجاد اشتغال می‌شود که انتظار می‌رود شرکت گاز در زمینه تحقق نامگذاری سال جاری این مهم در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه ایلام از استان‌های دارای ذخایر عظیم نفت و گاز است و بهره برداری و سرمایه گذاری در زمینه استفاده از این منابع با ارزش از اهمیت زیادی برخوردار است، ادامه داد: امروز شاهد برخورداری مردم از این نعمت خدادادی در اکثر روستاها و تمامی شهرهای استان هستیم که جا دارد از تلاش و کوشش مدیرعامل و کارکنان خدوم شرکت گاز تشکر و قدردانی نمود.

حجت الاسلام کریمی تبار در بخش دیگری از سخنانش پیروزی رزمندگان سپاه و ارتش در گوشمالی دادن به رژیم صهیونیستی را تبریک گفت و افزود: اقدام مقتدرانه و تلافی جویانه سپاه پاسداران در حمله موشکی و پهپادی به اهداف نظامی رژیم غاصب صهیونیستی، پیروزی بزرگ و غرورآفرینی بود که نه تنها کام ملت ایران بلکه همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان به ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه را شیرین کرد.

کد خبر 6079055

دیگر خبرها

  • مبارزه با انواع بیماری و آفت در سطح دو میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از مزارع کشور
  • از بین بردن امضاهای طلایی و بسترسازی برای تحقق شعار سال با اصلاح حرایم بهداشتی دامپروری
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان ایلام از گاز طبیعی برخوردار هستند
  • وضعیت گازرسانی در ایلام مطلوب است
  • درآمد حاصل از افزایش عوارض گمرکی واردات لوازم آرایشی نصف می‌شود
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • میانگین سن فوتی‌های کشور ۶۶.۲ سال است؛ گیلان با ۷۱.۳ بیشترین و سیستان با ۵۰.۷ کمترین
  • میانگین سن فوتی‌های کشور ۶۶.۲ سال است