Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- جو بایدن که در پی انصراف رقبای همقطارش از ادامه رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در افکار عمومی شرایط خوبی یافته است، برای تشکیل تیم انتقال قدرت تلاش می‌کند. تاریخ انتشار: 11:04 - 29 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۳۳۰۶ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ همزمان با استقبال افکار عمومی از «جو بایدن»، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، وی برای تشکیل تیم انتقال قدرت در کاخ سفید اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ که رقابت‌های درون حزبی را به شکلی کابوس وار آغاز کرده بود، در ادامه با کسب موفقیت‌های چشمگیر توانست همقطاران خود را ناچار به انصراف از ادامه حضور در رقابت‌ها کند. انصراف «برنی سندرز»، سناتور «ورمونت» و دیگر کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری و متعاقب آن حمایت «باراک اوباما»، رئیس جمهور پیشین آمریکا از بایدن، شانس وی را برای پیروزی در انتخابات افزایش داد.
براساس جدیدترین نظرسنجی ها، بایدن توانسته است از «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا و کاندیدای حزب جمهوریخواه در این رقابت‌ها پیشی بگیرد.
براساس نظرسنجی «پی پی پی» که روز گذشته منتشر شد، شانس پیروزی بایدن در ایالت «کارولینای شمالی» ۴۸ درصد و شانس ترامپ ۴۷ درصد است.    بیشتر بخوانید:  اعلام حمایت اوباما از بایدن و افت جایگاه ترامپ در افکار عمومی
نظرسنجی مشترک «اکونومیست» و «یو گاو» نیز نشان می‌دهد جو بایدن ۴۸ درصد و ترامپ ۴۳ درصد شانس پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را خواهند داشت.
از سوی دیگر، به گزارش پایگاه اینترنتی هیل، بایدن در حال تشکیل تیم انتقال قدرت در کاخ سفید است.
براساس گزارش مذکور، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا از اوایل مارس برای گردآوری تیمی به منظور افزایش سرعت عمل خود برای سازماندهی مجدد کاخ سفید در صورت پیروزی در انتخابات، اقدام کرده است.
بایدن جزئیات بیشتری از ترکیب تیم مذکور یا کابینه احتمالی اش ارائه نکرد، اما تصریح کرد حضور جمهوریخواهان را در دولتش مورد بررسی قرار می‌دهد.
پیشتر «الیزابت وارن»، دیگر کاندیدای دموکرات انصرافی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای معاون اولی بایدن در صورت تصدی سمت ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده بود.
انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا سوم نوامبر سال میلادی جاری (۱۳ آبان ۱۳۹۹) برگزار می‌شود.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا دونالد ترامپ انتخابات ریاست جمهوری تیم انتقال قدرت رئیس جمهور رقابت ها جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۹۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو سوم صهیونیست‌ها ادعای پیروزی قریب الوقوع نتانیاهو در غزه را باور ندارند

یک نظرسنجی جدید نشان داد که دو سوم صهیونیست‌ها ادعای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم مبنی بر اینکه صهیونیست‌ها به پیروزی قریب الوقوع در جنگ ادامه دار بیش از ۶ ماهه خود در نوار غزه نزدیک شده اند را باور ندارند.

براساس گزارش عربی پست، رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ جنگی ویرانگر را علیه غزه آغاز کرده است که بر اساس اطلاعات منابع فلسطین و سازمان ملل، بیش از ۱۱۱۰۰۰ کشته و زخمی که بیشتر آنها کودک و زن هستند و قحطی و ویرانی‌های عظیم بر جای گذاشته است.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط کانال ۱۳ صهیونیستی که نتایج آن در وب سایت آن منتشر شد، ۶۸ درصد صهیونیست‌ها وقتی نتانیاهو می‌گوید که این رژیم یک قدم تا پیروزی فاصله دارد، این حرف را باور ندارند. در حالی که ۱۶ درصد گفتند به نتانیاهو اعتقاد دارند، بقیه پاسخ دادند که نمی‌دانستند یا از پاسخ دادن خودداری کردند.

نتانیاهو بار‌ها اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی در یک قدمی پیروزی یا بسیار نزدیک است. نتانیاهو روز یکشنبه ادعا کرد که تل آویو  در روز‌های آینده فشار‌های سیاسی و نظامی بر حماس را افزایش خواهد داد و با ضربات دردناک تری مقابله خواهد کرد.

گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس هر روز از کشته و زخمی شدن نظامیان صهیونیستی و انهدام خودرو‌های نظامی خبر می‌دهد و کلیپ‌های ویدئویی مستند برخی از این عملیات‌ها را منتشر می‌کند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۶۳ درصد از برگزاری انتخابات زودهنگام حمایت می‌کنند، در حالی که ۳۳ درصد از برگزاری آن در تاریخ برنامه ریزی شده قبلی در اکتبر ۲۰۲۶ حمایت می‌کنند. اپوزیسیون نتانیاهو را به ناتوانی در دستیابی به اهداف جنگ غزه به ویژه حذف جنبش حماس و بازگرداندن اسرای صهیونیست متهم می‌کند و می‌گوید که او در تلاش برای ادامه قدرت است.

از سوی دیگر، نتانیاهو درخواست‌های مخالفان برای برگزاری انتخابات زودهنگام را رد و ادعا می‌کند که این انتخابات کابینه را فلج می‌کند و مذاکرات تبادل اسرا با حماس را متوقف می‌کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • دو سوم صهیونیست‌ها ادعای پیروزی قریب الوقوع نتانیاهو در غزه را باور ندارند
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی