Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ فرشید پورحاجت با انتقاد از عدم تعلیق بازپرداخت وام مسکن، اظهار کرد: نزدیک به ۲ ماه است که کشور با بحران ویروس کرونا در جنگ است. به‌طوری‌که این اپیدمی تمامی صنوف و مشاغل خرد و کلان را تحت تأثیر خود قرار داده و بسیاری از خانواده‌ها را داغدار و مصیبت‌زده یا درگیر مداوا و خانه‌نشین کرده است.

وی ادامه داد: در همین مدت بسیاری از کارآفرینان و کارفرمایان و همچنین جامعه کارگری و بخش خدمات از حمله این ویروس مهلک در امان نمانده و از کار بیکار و بخش تولید و کارآفرینی به‌کلی از کار افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: از وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی انتظار می‌رفت با توجه به تعطیلی بسیاری از کارگاه‌های ساختمانی و رکود بی‌سابقه در بخش مسکن و آسیبی که دهک‌های پایین و اقشار کم‌درآمد متحمل شدند، بخشنامه‌ای در جهت تعلیق پرداخت وام مسکن حداقل به مدت ۶ ماه به بانک‌های عامل به‌ویژه بانک مسکن ابلاغ می‌شد که متأسفانه در این خصوص هیچ‌گونه اقدام فوری صورت نگرفت و همچنان بی‌مهری و بی‌توجهی نهاد‌های متولی را دراین‌باره شاهدیم.
بیشتر بخوانید: ریزش قابل توجه قیمت ویلا در مناطق شمالی دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان یادآور شد: در زمان حاضر خانوار‌ها مجبورند علاوه بر فشار‌های روحی، روانی و جسمانی ناشی از شیوع بیماری با معضل پرداخت تسهیلات وام مسکن دست‌به‌گریبان باشند.

پورحاجت با اشاره به اینکه طبق برخی پیش‌بینی‌ها این ویروس حداقل تا پایان سال جاری مهمان کشور است گفت: در صورت ادامه این روند و عدم ابلاغ بخشنامه تعلیق وام مسکن کارآفرینان و تولیدکنندگان بخش مسکن دچار آسیب و خسران جبران‌ناپذیری می‌شوند. هم‌اکنون چرخه اقتصادی کشور دچار اخلال جدید شده و بازار عرضه و تقاضای مسکن نیز تعادلش را ازدست‌داده است.

وی اضافه کرد: از ستاد ملی مقابله با کرونا انتظار می‌رود ضمن توجه به خواست‌های اقشار مختلف به‌ویژه دهک‌های پایین نسبت به تعلیق وام مسکن اقدام فوری و اتخاذ تصمیم نماید تا اندکی از فشار مضاعف اقتصادی که بر دوش خانوارهاست کاسته شود.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با تاکید بر این‌که نمی‌توان همه فشار‌ها را بر دوش مردم انداخت و از مسئولیت تبری جست، گفت: دولت باید با مدیریت وضع موجود به جامعه اجازه نفس کشیدن و بقا در شرایط اضطرار را بدهد. ابلاغ بخشنامه تعلیق پرداخت وام مسکن می‌تواند تا حدودی از فشار‌های اقتصادی بر خانوار‌ها را کاسته و اراده آن‌ها را برای مبارزه با کرونا ویروس قوی‌تر کند.

پورحاجت افزود: یکی از راه‌های مبارزه با شیوع بیماری تقویت دفاع نهادی واکسینه‌سازی خانواده‌های ایرانی در قبال این دشمن خطرناک است. در غیر این‌صورت و تداوم روند کنونی شاهد فشار هر چه بیشتر بر خانواده‌های ایرانی پس از اعلام پایان جنگ با ویروس کرونا خواهیم بود که با خود پیامد‌های اقتصادی و اجتماعی خطرناکی به همراه خواهد داشت. منبع: تسنیم لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مسکن بازار مسکن وام مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۹۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک ایران زمین بانکی برای زیان | هر سال بدتر از پارسال!

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، بانک ایران زمین با نماد وزمین در بازار پایه قرمز فرابورس ایران که نمادی لغو پذیرش شده است در سال 1402 گزارش ۶ ماهه و ۹ ماهه‌ای از عملکرد خود منتشر کرده است که در ادامه به ارزیابی عملکرد ۹ ماهه این بانک در سال ۱۴۰۲ پرداخته می‌شود، اما قبل از پرداختن به این گزارش لازم به ذکر است که بانک ایران زمین در سال ۱۳۹۶  آخرین مجمع خود را برگزار کرده است و اخیرا در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ این بانک در صدد برگزاری مجمع فوق العاده برای اعلام صورت‌های مالی سال ۱۳۹۸ بوده است که این مجمع فوق العاده نیز به دلایلی لغو و برگزار نشده است. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Iku

دیگر خبرها

  • خاندوزی: نوسانات نرخ ارز هیچ نفعی برای دولت ندارد
  • روند قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  • خروج بازار برنج از رکود، با خرید توافقی
  • رکود در بزرگترین میدان خشکبار خاورمیانه
  • رتبه چهارم گلستان در پرداخت تسهیلات بانکی ساخت و نوسازی مسکن در کشور
  • بانک ایران زمین بانکی برای زیان | هر سال بدتر از پارسال!
  • سقف تسهیلات مسکن جوانان افزایش می‌یابد
  • انعقاد ۲۲ هزار قرارداد بانکی در نهضت ملی مسکن خراسان رضوی
  • اتفاقی کم سابقه در بازار مسکن تهران؛ قهر مردم با آپارتمان های نوساز!
  • دولت می تواند با عرضه تسهیلات بانکی و زمین شهروندان را برای ساختن خانه های خود توانمند کند