Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن وحید روز جمعه گفت: گستره طرح های تهیه شده مرتعداری استان ۵۸۸ هزار و ۴۱۸ هکتار است که از این رقم مساحت ۲۵۰ هزار و ۷۲۰  هکتار با انعقاد قرارداد به مجریان و بهره برداران واگذار شده است.

وی افزود: با واگذاری این طرح ها بیش از دو هزار و ۵۰۰  نفر از مرتعداران ذینفع با بیش از  ۱۵۲هزار واحددامی، مجاز به بهره برداری چرای دام از این مراتع شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی اظهار داشت: امسال نیز دو طرح مرتعداری به مساحت هزار و ۶۰۶ هکتار به دینفعان واگذار شده است.

وی با بیان این که طرح های مرتعداری با رویکرد اقتصادی و بهره مندی از  استعدادهای مراتع با هدف کاهش وابستگی به علوفه مراتع تهیه می شود، گفت: در اجرای ماده ۳ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور و در راستای حفظ، احیا، اصلاح، توسعه و بهره برداری اصولی از مراتع  و با هدف کاهش فشار فزاینده دام و کاهش بهره برداری متکی به مراتع این طرح ها تهیه و به متقاضیان واگذار می شود.

وی با اشاره به اینکه شمار دام مجاز استان طبق ممیزی انجام شده حدود دو برابر دام موجود است افزود: شمار دام موجود اکنون ۲ میلیون و ۵۲۵ هزار واحد دامی است.

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

برچسب‌ها بجنورد مراتع خراسان شمالی منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد مراتع خراسان شمالی منابع طبیعی بجنورد مراتع خراسان شمالی منابع طبیعی خراسان شمالی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۰۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۳۰ لرستانی مشمول امهال تسهیلات کشاورزی

سید عماد شاهرخی  با اشاره به اجرای بند دال تبصره ۱۶قانون بودجه سال ۱۴۰۲، موضوع بخشودگی سود، کارمزد، جرائم دیرکرد و امهال تسهیلات بهره‌برداران بخش کشاورزی، اظهار کرد: از بهره‌برداران بخش کشاورزی که براثر حوادث غیرمترقبه به ویژه سیل و خشکسالی دچار خسارت شده‌اند و دارای تسهیلات با سررسید ۱۴۰۱ مورد تایید کارگروه شهرستانی و استانی بودند ۲ هزار و ۴۳۰ بهره‌بردار مشمول امهال تسهیلات شدند.
به گفته وی از تعداد ۲۴۳۰ فقره درخواست دارای مصوبه کارگروه استانی با اعتبار ۱۷۱ میلیارد تومان، ۱۶۰۰ بهره‌بردار بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۱۱۴ میلیارد تومان از مزایای این بند قانونی بهره‌مند شدند.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در بازه زمانی ۶ ماه از ابلاغ و اجرای این طرح، ۶۷ درصد کل اعتبار ابلاغی سهم استان جذب و توسط بانک‌های عامل اعمال شده است.

منبع:فارس

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا در استخرهای دو منظوره شهرستان یزد
  • پلمب ۸ تجهیزات بازی غیر استاندارد در شیروان
  • بازدید خبرنگاران از سد «بش قارداش» بجنورد + تصاویر
  • ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت
  • ۷۰۰ واحد مسکن روستایی خراسان شمالی بهره برداری شد
  • آمار غم انگیز از نابودی جنگل های ایران
  • ۱۷ پروانه بهره‌برداری صنعتی در غرب خراسان رضوی صادر شد
  • ۲۴۳۰ لرستانی مشمول امهال تسهیلات کشاورزی
  • بهره برداری از هزار و ۴۲۷ واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی
  • ۲۲۱۰واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی واگذار شد