Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی، شناسایی موانع، رفع مشکلات موجود و تسهیل شرایط برای سرمایه‌گذاری را از اولویت‌های سال ۹۹ برشمرد.

محمدصادق معتمدیان، پنج شنبه شب ۲۸ فروردین در نخستین جلسه کارگروه امور زیربنایی در سال جاری گفت: از موضوعاتی که امسال به طور جدی دنبال خواهیم کرد، تسهیل شرایط سرمایه گذاری در راستای افزایش تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، وی با تأکید بر سرعت بخشی به روند واگذاری مجوزها و پاسخ به استعلام‌ها خاطرنشان کرد: با تفویض اختیار به حوزه‌های مرتبط می‌توان روند اجرای کار را سرعت بخشید.

استاندار خراسان جنوبی تدوین نقشه جامع سرمایه گذاری در خارج از شهرک‌های صنعتی را از برنامه‌های اولویت دار کارگروه عنوان کرد و گفت: تأمین زیرساخت‌ها و دریافت استعلام‌های لازم از جمله اقداماتی است که در این طرح به نتیجه می‌رسد و می‌تواند روند سرمایه گذاری را سرعت بخشد.

معتمدیان یادآور شد: هر طرحی که در جلسه کارگروه امور زیربنایی مورد بررسی قرار می‌گیرد و به تصویب می‌رسد باید با سیاست های کلان کشور انطباق داشته باشد.

وحید داعی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در ادامه ضمن تشریح اقدامات سال ۹۸ این حوزه با اشاره به انتخاب عنوان سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: از الزامات کار برای ایجاد جهش در تولید، افزایش سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده‌های در خواست سرمایه گذاری است.

وی تصریح کرد: در همین راستا، جدولی تدوین شده که گروه‌های تصمیم گیر را در چهار سطح دسته بندی می‌کند، به این ترتیب که پرونده‌ها به ترتیب در سطح فرمانداران، گروه کاری، کارگروه امور زیربنایی و در نهایت شورای برنامه ریزی و توسعه استان بررسی می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: پرونده‌ها در هر سطحی که تأییدیه لازم را دریافت نمایند به سطوح بعدی ارجاع نمی‌شوند و به این ترتیب زودتر به نتیجه می‌رسند.

داعی بیان کرد: با توجه به این که حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد پرونده‌ها در همان سطوح فرمانداران و گروه کاری تعیین تکلیف می‌شوند، برای برگزاری کارگروه امور زیربنایی معطل نمی مانند و سرمایه گذار زودتر می تواند کارش را آغاز کند.

گفتنی است؛ در این جلسه که به ریاست استاندار و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و کلیه اعضا برگزار شد، گزارشی از عملکرد کارگروه امور زیربنایی در سال ۹۸ ارائه شد که بیانگر جدیت این حوزه در سرعت رسیدگی به پرونده‌های رسیده بود.

افزایش بیش از  ۲ برابری تعداد مصوبات، رشد ۲ برابری موضوعات تأیید شده، کاهش ۵ درصدیِ موارد مخالفت شده و... از جمله آماری بود که در این گزارش ارائه شد. علاوه بر این از مجموع ۳۲ پرونده‌ای که در جلسه مورد بررسی قرار گرفت، اعضا با کلیت ۳۱ پرونده موافقت کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سرمايه گذاري کارگروه امور زیربنایی خراسان جنوبی سرمایه گذاری پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۰۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در حوزه صنایع معدنی خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت: از شهریور ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۲ در حوزه صنایع معدنی و صنعت ۱۵۰ همت سرمایه‌گذاری اتفاق افتاده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های اقتصادی استان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، ضمن بیان اینکه صنایع معدنی یکی از ظرفیت‌های جدی استان به شمار می‌رود، اظهارداشت: از شهریور 1400 تا پایان 1402 در حوزه صنایع معدنی و صنعت 150 همت سرمایه‌گذاری اتفاق افتاده که طبیعتاً در رشد تولید و اشتغال استان تأثیرگذار بوده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: تعداد 1342 پروانه بهره‌برداری جدید در دو سال و نیم گذشته صادر شده که بخشی ایجادی و بخشی توسعه‌ای بوده است.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه تلاش دستگاه‌ها در سال 1403 از نظر جریان اقتصادی باید انسجام، تلاش بیشتر و خروجی بهتر باشد.

نظری بیان کرد: بر اساس گزارش‌های رسیده از وزارت صمت، به ظرفیت شهرک‌های صنعتی استان در دو سال و نیم گذشته 26 و نیم درصد اضافه شده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به شعار جهش تولید با مشارکت مردم، سیاست ما در بخش‌های مختلف این است که زمینه را برای بخش خصوصی فراهم کنیم.

انتهای پیام/282

 

 

دیگر خبرها

  • بازدید‌های میدانی کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان از پروژه‌های مهم
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در حوزه صنایع معدنی خراسان رضوی
  • اجرای ۷ مصوبه سفر استاندار خراسان جنوبی به بندان
  • دستور استاندار قم برای احیای واحد‌های تعطیل و نیمه‌راکد
  • دولت سیزدهم در تأمین زیرساخت های خراسان جنوبی، اقدامات شایسته‌ای داشته است
  • اجرایی شدن ۸۱ درصد از مصوبات کارگروه تسهیل و یکشنبه‌های تولید در استان آذربایجان غربی
  • استاندار البرز: در طرح توسعه سواحل جنوبی مکران حضور می‌یابیم
  • شهرداران برای خلق منابع مالی جدید تلاش کنند
  • استاندار خراسان جنوبی:شهرداران برای خلق منابع جدید تلاش‌کنند
  • شهرداران به دنبال درآمدزایی و جذب سرمایه باشند