Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@17:45:01 GMT

ادعای جدید آمریکا: ایران «ان پی تی» را نقض کرده است

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۰۸۷۱

ادعای جدید آمریکا: ایران «ان پی تی» را نقض کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المانیتور، دولت ترامپ در تلاش است تا با استفاده از گزارش سالانه وزارت خارجه این کشور درباره کنترل سلاح ادعاهایی را علیه ایران مطرح کند.

گفته شده کاخ سفید با استفاده از گزارش سالانه خلع سلاح وزارت خارجه به دنبال طرح ادعاهایی علیه ایران در ارتباطبا نقض پیمان «ان پی تی» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ارتباط گزارش شده که وزارت خارجه آمریکا به تازگی گزارش خود را به کنگره ارائه کرده که در آن به اتهامات و ادعاهای رژیم صهیونیستی در ارتباط با آرشیو ادعایی از برنامه هسته‌ای ایران استناد شده است.

گزارش وزارت خارجه آمریکا در سال ۲۰۲۰ مرتبط با ارزیابی‌های این وزارت خانه در سال ۲۰۱۹ است و در آن ادعا شده که محتویات آرشیو هسته‌ای ایران که نتانیاهو آن را رونمایی کرد، خودش نشان دهنده نقض پیمان «ان پی تی» توسط ایران است.

در این گزارش همچنین وزارت خارجه آمریکا پا را فراتر از استناد به آرشیو هسته‌ای مورد ادعای نتانیاهو گذاشته و به گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز استناد کرده که در آن آژانس مدعی یافتن مقادیری از اورانیوم غنی شده در اماکن اعلام نشده از سوی ایران شده بود.

در خلاصه گزارش وزارت خارجه آمریکا ادعا شده است که قصد ایران برای عدم اعلام مقادیر اورانیوم غنی شده به آژانس بین المللی انرژی اتمی، نقض آشکار پادمان‌های درخواست شده از ایران بویژه براساس بند سوم معاهده ان پی تی است.

گزارش وزارت خارجه آمریکا نشان می‌دهد که حال این وزارت خانه در نظر دارد تا نقض ان پی تی از سوی ایران را به عنوان اتهامی جدید مطرح کند.

در این گزارش همچنین ادعا شده که ایران از دسترسی بازرسان آژانس به دو مکان جلوگیری کرده و همچنین به درخواست‌های آژانس برای شفاف سازی در مورد فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده پاسخ نداده است.

این گزارش در حالی از سوی وزارت خارجه آمریکا به کنگره این کشور ارسال شده که پیش از این نیز مقامات آمریکایی با طرح اتهاماتی مشابه در تلاش برای افزایش فشارها علیه جمهوری اسلامی ایران در چارچوب فشارحداکثری بوده‌اند. با این حال به گفته بسیاری از کارشناسان آمریکایی و حتی برخی از سیاستمداران این کشور، سیاست فشارحداکثری دولت ترامپ علیه ایران با شکست روبرو شده و به بن بست رسیده است.

کد خبر 4902610

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا ایران کنگره آمریکا معاهده ان پی تی وزارت خارجه آمریکا آژانس بین المللی انرژی اتمی ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی عربستان سعودی دونالد ترامپ شیوع کرونا سوریه روسیه فلسطین ترکیه قربانیان کرونا لیبی مصطفی الکاظمی وزارت خارجه آمریکا ان پی تی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۰۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کرد/ سخنگوی وزارت خارجه: آمریکا بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست

به گزارش جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، رأی غیرمسئولانه و غیرسازنده آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را به شدت محکوم کرد.

کنعانی افزود؛ این اقدام واشنگتن، ماهیت مزوّرانه سیاست خارجی آمریکا و انزوای موضع این کشور نزد جامعه جهانی را بیش از پیش نزد افکار عمومی جهان برملا ساخت.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد حمایت یکجانبه و نامحدود رژیم آمریکا از رژیم صهیونیستی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، حقوقی و بین‌المللی با هزینه مردم آمریکا و به بهای قربانی کردن صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در بیش از هفت دهه گذشته، نه تنها کارکرد خود را از دست داده است، بلکه هیئت حاکمه آمریکا را نیز بیش از همیشه نزد افکار عمومی دنیا بی آبرو ساخته و ثابت نموده که این کشور بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست.

کنعانی بار دیگر بر حق مشروع و غیرقابل انکار ملت فلسطین در تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف در کل سرزمین تاریخی فلسطین از بحر تا نهر تاکید نمود و افزود، جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که اراده ملت مقاوم و قهرمان فلسطین در نهایت بر اراده دشمنان ملت فلسطین و در رأس آن رژیم جعلی، آپارتاید و جنایتکار اسرائیل فائق خواهد آمد.

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه فلسطین از سوی آمریکا
  • ایران وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کرد/ سخنگوی وزارت خارجه: آمریکا بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست
  • گروه ۷: ایران با آژانس همکاری کند/مخالفت با عملیات نظامی اسرائیل در رفح
  • وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند
  • عمان حمله ادعایی اسرائیل را محکوم کرد
  • آماده شدن هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا
  • آمریکا باز هم قطعنامه عضویت فلسطین را وتو می‌کند
  • آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند
  • دستیار پوتین در دیدار سفیر اسرائیل: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند
  • بی‌توجهی بلینکن به سخنان کارکنان وزارت خارجه آمریکا مبنی بر مجازات سربازان صهیونیستی ناقض حقوق بشر