Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- اشیای تاریخی حاصل از کاوش‌های نجات‌بخشی سد بلوبین به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان تحویل داده شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری زنجان، امیر ارجمند امروز پنجشنبه 28 فروردین‌ماه 99 با اعلام این خبر گفت: «آثار باستانی محدوده سد بلوبین (قره درق) شهرستان ایجرود به این اداره کل تحویل داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
او اظهار داشت: «مجوز کاوش نجات‌بخشی محوطه سد بلوبین توسط رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری صادرشده است و اشیایی که از این کاوش به‌دست‌آمده، مربوط به دوره اسلامی است.»
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری زنجان افزود: «این اشیا شامل هفت عددشیء سفالی، دو عددشیء سنگی، یک عدد مهره سفالی، یک قطعه سفال کارشده، یک عدد شیء آهنین به همراه تکه‌های سفالی است که در جریان کاوش از محوطه سد بلوبین (قره درق) شهرستان ایجرود به‌دست‌آمده است.»
او افزود: «این سد با مساحتی بالغ‌بر 209330 هکتار یکی از زیر حوضه‌های رودخانه قزل اوزن است که درنهایت به دریای خزر می‌ریزد.»
بر اساس بند ج ماده 114 قانون برنامه پنج ساله چهارم تمامی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات دولتی موظف هستند قبل از اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی و در مرحله امکان‌سنجی و مکان‌یابی نسبت به انجام مطالعات فرهنگی تاریخی در آن خصوص اقدام کنند و در طراحی و مکان‌یابی پروژه‌های یادشده نتایج مطالعات را رعایت کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحویل اشیا کشف شده میراث فرهنگی سد بلوبین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۰۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۷۰ هزار نفر از اماکن گردشگری کبودراهنگ

ایسنا/همدان رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودراهنگ گفت: از ۲۵ اسفندماه تا پایان هفتم فروردین‌ماه بیش از ۷۰ هزار بازدید نوروزی از اماکن تاریخی، طبیعی و فرهنگی این شهرستان انجام شده است.

مهدی غلامی با اشاره به اینکه غارعلیصدر در صدر بازدیدهای این شهرستان است، افزود: این غار شگفت‌انگیز یکی از غارهای تالابی ایران و از معدود غارهای آبی جهان است که همواره مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد. 

وی ادامه داد: باغ وحش علیصدر و تالاب شیرین‌سو در رتبه‌های بعدی بازدیدهای نوروزی شهرستان کبودراهنگ قرار دارند. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، غلامی در پایان تصریح کرد: از ابتدای فعالیت ستاد خدمات سفر شهرستان کبودراهنگ از ۲۵ اسفندماه تاکنون، ۴۸۰۰ مسافر نوروزی در این شهرستان نیز اقامت داشته‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فروش ده میلیارد ریالی صنایع دستی در کاشان
  • ترمیم و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • مرمت و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • آب انبار تاریخی دوران قاجاریه در تربت حیدریه کشف شد
  • بازدید بیش از ۷۰ هزار نفر از اماکن گردشگری کبودراهنگ
  • یک آب انبار تاریخی عهد قاجاریه در تربت‌حیدریه کشف شد
  • اقامت ۱۰ هزار مسافر در گلپایگان
  • بازدید بیش از ۲۰ هزار مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و طبیعی شهرستان خفر
  • بازدید بیش از ۲۰ هزار مسافر نوروزی از اماکن تاریخی خفر
  • بازدید ۱۹۵ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان جوانرود