Web Analytics Made Easy - Statcounter

میزان حق الزحمه دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی (داخلی و خارجی) در سال ۱۳۹۹ از سوی دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مدیران کل استان ها برای اجرا در دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی ابلاغ شد. ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ اقتصادی کار آفرینی و اشتغال نظرات - اخبار اقتصادی - به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزای تسنیم، میزان حق الزحمه دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی (داخلی و خارجی) در سال 1399 از سوی دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مدیران کل استان ها برای اجرا در دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 پرداخت وام به کارفرمایان برای حفظ اشتغال کارگران متن کامل ابلاغیه به شرح زیر است. مدیران کل محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانها

با سلام و احترام 

به پیوست "ابلاغیه میزان حق الزحمه کاریابی های غیردولتی داخلی و خارجی در سال 1399" که در تاریخ 1398/12/4 به تصویب هیات مرکزی موضوع ماده (7) آیـین نامه اجــرایی قانون مجازات اشتغال به حرفه  کـاریــابی و مشاوره شغلی بدون داشتن پروانه کار رسـیده اسـت، ارسـال می گـردد. خواهشمند است ضمن نظارت دقیق بر فرآیند اجرای بخشنامه مذکور، دستور فرمایید موضوع به طریق مقتضی به مدیران دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی تحت نظر آن استان جهت اجرا و نصب در محل دید عموم، ابلاغ گردد.

حق الزحمه دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی غیر دولتی بابت ثبت نام به همراه مشاوره شغلی به شرح ذیل می باشد. 

 1-1 حق الزحمه ثبت نام به همراه مشاوره شغلی در دفاتر کاریابی داخلی مبلغ 30 هزار تومان (بدون احتساب ارزش افزوده) تعیین می گردد.

 1-2 حق الزحمه ثبت نام به همراه مشاوره شغلی در دفاتر کاریابی خارجی مبلغ 45 هزار تومان( بدون احتساب ارزش افزوده) تعیین می گردد.

 تبصره1- چنانچه به همراه ثبت نام کارجو، فرآیند مشاوره شغلی انجام نشود 50درصد حق الزحمه ثبت نام و مشاوره شغلی کسر خواهد شد. 

 تبصره2- در صورت انصراف کارجو از فرآیند به کار گماری وجه پرداختی بابت ثبت نام و مشاوره شغلی به وی دستمزد نمی گردد.

 تبصره 3- دفاتر کاریابی می توانند برای ثبت نام مجدد کارجویی که دو سال از تاریخ ثبت نام آنها گذشته و یا مقطع تحصیلی بالاتر ارائه نماید, حق الزحمه ثبت نام و مشاوره شغلی دریافت نمایند. 

و ادامه جزئیات را در فایل مشاهده کنید. 

 انتهای پیام/

R1012189/P/S7,82/CT1 واژه های کاربردی مرتبط معاونت اشتغال اشتغال‌زایی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاونت اشتغال اشتغال زایی معاونت اشتغال اشتغال زایی دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی حق الزحمه ثبت نام داخلی و خارجی مشاوره شغلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۱۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۷۱ تبعه خارجی غیرمجاز در واحدهای اقتصادی کرمانشاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به ممنوعیت استفاده از نیروی کار اتباع غیرمجاز در واحدهای تولیدی استان از شناسایی ۱۷۱ تبعه خارجی غیرمجاز در بنگاه‌های اقتصادی کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مختار احمدی در جمع خبرنگاران از ممنوعیت اشتغال اتباع خارجی فاقد پروانه کار در استان خبر داد و اظهار کرد: برابر ماده ۱۲۰ قانون کار، اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول به کار شوند، مگر آنکه دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و مطابق قوانین و آئین‌نامه‌های مربوطه، پروانه کار دریافت کرده باشند. همچنین به موجب ماده ۱۸۱ قانون کار بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در واحدهای کارگاهی ممنوع است.

وی با اشاره به شرایط بیکاری در استان و وجود نیروهای جوان توانمند و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، افزود: در بعضی موارد کارفرمایان با توجه به عدم بیمه کردن و کم بودن حقوق و دستمزد اتباع غیرمجاز که بیشتر از کشور افغانستان هستند، اقدام به بکارگیری اتباع بیگانه می‌کنند که منجر به اشتغال فرصت‌های شغلی در استان می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا بازرسان و کارشناسان معاونت اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تمام توان به صورت روزانه جهت شناسایی اتباع بیگانه غیرمجاز شاغل در واحدهای اقتصادی، اقدام به بازرسی می‌کنند و سال گذشته نیز بیش از ۱۵۱ مورد بازرسی انجام شد که منجر به شناسایی ۱۷۱ تبعه بیگانه غیرمجاز شد.

احمدی ادامه داد: در راستای نظارت بر بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز و جلوگیری از اشتغال آن‌ها در واحدهای اقتصادی، بازرسان این اداره کل با همکاری نیروی انتظامی بیش از ۴۴ گشت مشترک انجام دادند و در خصوص اخراج اتباع بیگانه غیرمجاز از کشور اقدام کردند.

وی با اشاره به ممنوعیت به‌کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در واحدهای اقتصادی استان، عنوان کرد: کارفرمایان متخلف در این زمینه به مراجع قضائی معرفی می‌شوند که در این زمینه سال گذشته ۶۱ کارفرما که اتباع بیگانه غیرمجاز را در واحدهای خود بکارگیری کرده بودند، شناسایی و ضمن ابلاغ برگ جریمه، به مراجع قضائی معرفی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: سال گذشته با توجه به شناسایی اتباع بیگانه غیرمجاز و جریمه کارفرمایان متخلف حدود ۲۴ میلیارد ریال برگه جریمه به واحدهای اقتصادی که اتباع بیگانه غیرمجاز به کار گرفته بودند، ابلاغ شده است.

احمدی گفت: با توجه به وجود فرصت‌های شغلی و اشغال آن توسط افراد بیگانه غیرمجاز، شناسایی و اخراج این افراد از محیط‌های کاری در دستورکار این اداره‌کل قرار دارد.

کد خبر 745617

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۷۱ تبعه خارجی غیرمجاز در واحدهای اقتصادی کرمانشاه
  • از هزینه‌های متفاوت ثبت ازدواج تا اجرای عقد آریایی!
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • اردیبهشت کجا بریم| معرفی ۲۴ مقصد داخلی و خارجی برای سفر
  • اخطار سازمان هواپیمایی کشوری به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی
  • چگونه در زندگی آپارتمان نشینی دچار اختلاف نشویم؟
  • تعرفه خدمات روانشناسی و مشاوره سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • هشدار درباره برگزاری اردو‌های تیم های تهرانی و فعالیت مدیربرنامه‌ها
  • برقراری پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی اهواز