Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سید جلال موسویان سخنران و کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:در مورد وجود نازنین حضرت رقیه (س) و اثبات شخصیت این بانوی بزرگوار سوال‌های زیادی مطرح است که بنده با معرفی دو کتاب به این سوال‌ها پاسخ می‌دهم، یکی کتاب «اثبات وجود حضرت رقیه (س)» که موضوع این کتاب حاصل گفت وگویی عالمانه با استاد نجم الدین طبسی، پیرامون پاسخ به تاملات و سوالات مطروحه حضرت رقیه (س) است، این گفتگو توسط یکی از شاگردان فاضل آیت الله طبسی صورت گرفته و به‌صورت یک کتاب درآمده است و دیگری کتاب «خاتون دو سرا» نوشته فیض الاسلام که در کنار حضرت زینب (س) اشاره به وجود نازنین سه ساله ابا عبد الله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برخی اشکال وارد می‌کنند که چنین دختری به نام رقیه از فرزندان اباعبدالله (ع) نیست و منبع معتبری برای اثبات چنین دختری در دست شیعیان وجود ندارد اما عرض می‌کنم با رجوع به کتاب‌های «نفس المهموم»، «مقتل مقرم» که از کتاب‌های مرجع هستند و روایات معتبری دلالت بر این دارد که امام حسین (ع) در کربلا و ظهر عاشورا چند بار نام مبارک حضرت رقیه (س) را آورده است، البته باید توجه داشت که برخی از این بزرگان در اصل وجودی ایشان اختلاف نداشتندبلکه می‌گفتند این دختر سه ساله با نام دیگری مثل فاطمه صغری است.

بیشتر بخوانید : گلچین مولودی ولادت حضرت رقیه (س)

این کارشناس مذهبی افزود: مطلب دیگردر مورد کمالات و کرامات این بزرگ بانوی کوچک است که اگر بخواهیم به آن بپردازیم نیازمند ساعت‌ها سخنرانی و منبر هستیم، ولی از کرامت و بزرگواری حضرت رقیه (س) همین کافی است که حتی برای کسی‌که قائل به بزرگواری ایشان نیست هم معجزه می‌کند.

حجت الاسلام سید جلال موسویان، داستانی ازآیت الله سید احمد فهری زنجانی می‌گویند که ایشان یکی از افرادی هستند که از جوانی در حرم حضرت رقیه (س) کار می‌کرد و بعد‌ها نماینده، ولی فقیه در سوریه شد، آیت الله فهری نقل می‌کنند حضرت رقیه (س) نه فقط برای شیعیان بلکه برای یهودی‌ها و مسیحی‌ها هم مورد احترام است و گره گشایی می‌کند، این بانوی کوچک حتی برای کسانی که مخالف او بودند هم گره گشایی می‌کند، در داستانی از ایشان آمده است هنگامی که ما به دلیل گسترش حرم حضرت رقیه (س) نیاز به زمین‌های اطراف حرم داشتیم، یکی از سکنه با فروش خانه خود به حرم مخالفت می‌کرد و ما هم نمی‌خواستیم کسی را به فروش اجبار کنیم، اما بعد از مدتی دیدیم که همان شخص با چشم گریان، خودش سند منزل را آورد و گفت: این منزل رایگان وقف توسعه حرم این بانوی بزرگوار، وقتی موضوع را از او جویا شدیم متوجه شدیم که دختر سه ساله ابا عبدالله (ع)؛ دختر هفت ساله هاین خانواده را که اعتقادی هم به اونداشت را شفا داده و او نیز بخاطر تشکر از شفای دختر مریضش، خانه خود را وقف توسعه حرم حضرت رقیه (س) کرده است.

این سخنران و کارشناس مذهبی در باب عظمت وجودی حضرت رقیه (س) داستان زیبایی را از آیت الله شیخ جواد تبریزی که از مراجع بزرگوار بودند، نقل می‌کند که فرمودند: هنگامی که به سوریه سفر کردم وقتی بازگشتم به نزدیکان گفتم اگر من فرصتی داشتم کتاب‌ها تالیف و سخنرانی‌ها در مورد حضرت رقیه (س) می‌کردم که اگر ما اسلام، دین و قرآن داریم همه بخاطر وجود نازنین دختر امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام موسویان در انتها توصیه‌ای از شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مورد توسل به حضرت رقیه (س) بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی به دوستان خود توصیه می‌کرد که اگر دنبال رسیدن به مقام والای شهادت هستید و می‌خواهید در وادی شهادت قدم بردارید؛ بازشدن گره شما برای رسیدن به شهادت از طریق دستان کوچک دختر سه ساله امام حسین (ع) است، اگر دقت کنید می‌بینید تمام شهیدان ما در زندگی نامه‌ها یا وصیت‌های خود ارادت خاصی به دردانه اباعبد الله (ع) داشتند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماه شعبان شهادت سردار سلیمانی حضرت رقیه سه ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۱۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا(س) / هرکجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت

دوست و پسرعمه شهید حجازی با اشاره به علاقه شهید حجازی به حضرت زهرا (س) گفت: برای شهادت حضرت زهرا هر جایی که بود ۳ شب باز می‌گشت و مراسم عزاداری برگزار می‌کرد و به‌یاد دارم که در آخرین مراسم روضه او افرادی از جمله حاج قاسم حضور داشتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، درست سه سال پیش بود که خبر پر کشیدن آن مرد آرامی که مدتی قبل او را به مناسبت اولین سالگرد حاج قاسم در برنامه بدون تعارف دیدیم، داغی دوباره بر دلمان نشاند؛ سردار محمد حجازی از آن مردهای مردی بود که بعد از رفتنش او را شناختیم و فهمیدیم که چه گوهر نابی در شهر داشتیم و از وجود او بی‌بهره شدیم.

هرچند حاج محمد عمر و مجاهدتش را در سکوت گذراند اما رهبر انقلاب می‌گویند «زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» و امروز ماییم و افرادی که یادی از آن‌ها در دل دارند و چه کسی بهتر از افرادی که از روزهای کودکی با او همراه بودند و سینه‌شان مخزن اسرار است.

مرتضی آرسته که پسرعمه و رفیق دیرینه حاج محمد حجاز ی است، در گفت‌وگو با ایمنا با بیان اینکه اقدامات سردار حجازی را به گونه‌ای بود که حاج قاسم علاقه زیادی به او داشت، اظهار می‌کند: شاید مردم شناخت زیادی از او نداشتند اما دشمن به خوبی او را می‌شناخت

وی با تاکید بر اینکه او آرامش فراوانی داشت و جزو سربازان رشید انقلاب بود، ادامه می‌دخد: آن‌ها سه برادر به نام‌های احمد، محمد و مجید بودند و در حال حاضر تنها مادر و خواهر آن‌ها حضور دارند.

دوست و پسرعمه شهید حجازی در خصوص تاریخچه مسئولیت‌های حاج محمد و احمد حجازی تصریح می‌کند: احمد از دوران پیش از قبل از انقلاب فعال بود که پس از انقلاب مسئول تدارکات سپاه پاسداران و جانشین آقای رفیق‌دوست بود و در این راستا سختی‌های فراوانی برای تهیه امکانات اولیه می‌کشید و می‌خواست سپاهی که توسط امام تأسیس شده با نقطه ضعفی مواجه نباشد.

آرسته با تاکید بر اینکه در ابتدای انقلاب اسلامی هر دو برادر در صحنه حاضر بودند و با افراد انقلابی ارتباط نزدیک داشتند، بیان می‌کند: آن‌ها خودشان را ساخته بودند و نبود آن‌ها ثلمه‌ای بزرگ است.

وی ادامه می‌هد: یک بار محمد از لبنان به ایران آمده بود که به او گفتم برای شهادت سردار همدانی غصه زیادی خوردم و پاسخ داد باید برای خودمان غصه بخوریم، او به درجه و لیاقت خود رسید، از سویی عاشق امام و رهبر انقلاب بودند و کاملاً تابع صحبت آن‌ها بود.

دوست و پسرعمه شهید حجازی با اشاره به علاقه شهید حجازی به حضرت زهرا (س) می‌گوید: برای شهادت حضرت زهرا هر جایی که بود ۳ شب باز می‌گشت و مراسم عزاداری برگزار می‌کرد و به‌یاد دارم که در آخرین مراسم روضه او افرادی از جمله حاج قاسم حضور داشتند.

آرسته در پایان با اشاره به تعامل خوب سردار حجازی با خانواده می‌گوید: او انسانی اخلاق‌مدار بود و از سمتی زمانی که در منزل حضور داشت نیز مدام با نوه‌هایش بازی می‌کرد و با آن‌ها ارتباط خوبی داشت.

کد خبر 745302

دیگر خبرها

  • حزب الله: به هر تجاوز رژیم صهیونیستی پاسخ خواهیم داد
  • کتاب یک دختر بدون ملیت چگونه جهانی شد؟
  • جشن عبادت ۶۰ دختر نونهال همدانی
  • شهادت سلیمانی‌ها و زاهدی‌ها زمان مرگ رژیم صهیونیستی را نزدیک‌تر کرده است
  • روند فروپاشی رژیم صهیونیستی تسریع شده است
  • «خدا رو شکر بین لشکر عشق هنوز قاسم سلیمانی زیاده»
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا (س)/ هرجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا(س) / هرکجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • شیخ نعیم قاسم: روند فروپاشی رژیم صهیونیستی تسریع شده است
  • نعیم قاسم: مقاومت به همه اهداف خود در تقابل با دشمن رسید