Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران؛ نایب رییس اول گروه ۲۴ صندوق بین المللی پول شد، قیمت آپارتمان در تهران، صادرات روزانه بیش از ۲ هزار کامیون کالا از ایران به عراق، نظام رتبه بندی معلمان از فروردین اجرایی می‌شود برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز جمعه ۲۹ فروردین ماه شبستان به شرح زیر است:

ایران؛ نایب رییس اول گروه ۲۴ صندوق بین المللی پول شد

«پیمان قربانی» در جلسه مجازی گروه ۲۴ صندوق بین المللی پول گفت: در طول سه ماه گذشته، شیوع گسترده و جهانی ویروس کووید-۱۹، جان انسان‌های بیشماری را بر روی کره زمین گرفته و علاوه بر تحمیل آسیب‌های بزرگ انسانی، اختلالات شدیدی را در اقتصاد جهان به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران نیز، با حدود ۷۵ هزار مورد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و نزدیک به ۵ هزار مرگ ناشی از این بیماری، شدیدترین آسیب را در میان کشورهای خاورمیانه و گروه ۲۴ متحمل شده است.

نماینده نایب رئیس گروه ۲۴ صندوق بین المللی پول افزود: مقامات ایرانی از هیچ تلاشی در جهت نجات زندگی انسان‌ها فروگذار نکرده و با اتخاذ اقدامات مالی، پولی و بودجه‌ای ضربتی، سعی در مدیریت خدمات بهداشتی و اضطراری در راستای مهار مرگ و میر ناشی از این بیماری و کاهش آثار منفی اقتصادی، اجتماعی و انسانی آن، بویژه بر خانوارها و کسب‌وکارهای آسیب‌پذیر داشته‌اند.

معاون اقتصادی بانک مرکزی همچنین اظهار داشت: به دلیل تحمیل تحریم‌های ناعادلانه و یک‌جانبه مالی و تجاری بر ایران، واردات و تأمین محصولات پزشکی حیاتی و موردنیاز و سایر ملزومات به شدت تحت تأثیر  قرار گرفته است.

 

صادرات روزانه بیش از ۲ هزار کامیون کالا از ایران به عراق

«لطیفی» گفت: با بسته شدن مرز های بخش غربی عراق، صادرات کالاهای ایرانی به عراق از منطقه اقلیم افزایش چشمگیری داشته، به گونه ای که بیش از دو هزار کامیون، کالاهای ایرانی را هر روز به مرز رسانده و همین تعداد کامیون عراقی، کالاها را از مرز تحویل گرفته و به مقاصد تجاری کالا در این کشور منتقل می کنند.

سخنگوی گمرک افزود: طی روز گذشته دو هزار و ۲۷۰ دستگاه کامیون با انجام تشریفات گمرکی در مرزهای باشماق، تمرچین و پرویزخان کالاهای ایرانی را به روش ترانشیپ منت تحویل کامیون های عراقی دادند تا به مقاصد مد نظر تجار در عراق تحویل شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته گمرک پرویزخان با  ۸۴۷ کامیون کالای صادراتی  و ۲۷ تانکر سوخت بیشترین میزان فعالیت را داشته و پس از آن گمرک باشماق مریوان با ۷۲۰ کامیون کالای صادراتی و ۳۵ تانکر سوخت صادراتی و  گمرک تمرچین پیرانشهر با ۶۴۱ کامیون صادراتی قرار دارند.

 لطیفی در پایان از برخی از افراد در  تشکل های حوزه تجارت و لجستیک، در خواست کرد تا در ارائه آمار فعالیت تجاری با دقت بیشتری عمل کنند.

 

قیمت آپارتمان در تهران

براساس مشاهدات میدانی در مناطق مختلف تهران با توجه  به  امکانات اطراف منزل و موقعیت آن  قیمت‌های مختلفی را می بینیم در این گزارش سعی کردیم  از هر منطقه ۲۲ گانه تهران یک مورد  قیمت مسکن را با عمر بنای متوسط ۸ سال و متراژ متوسط ۸۰ متر گردآوری کنیم.

طبق خبر باشگاه خبرنگاران جوان، قیمت‌ها بر حسب مترمربع به تومان بوده و تقریبی است، چراکه قیمت مسکن در تهران با توجه به نوع ساختمان، امکانات، خیابان و یا نظر مالک تغییر می‌کند.

لیست قیمت واحد مسکونی در مناطق مختلف تهران به شرح زیر است:

منطقه  آدرس  متراژ پارکینگ قیمت هر متر مربع (تومان ) تعداد اتاق  امکانات مسکن 1

دربند ، گلابدره 

79  دارد 21.846.000 1

پارکینگ ، انباری ، آسانسور ، 

2 شهرک آمایش، مرزداران  75 دارد 17.391.000 2 انباری و آسانسور ،نورگیر  3 جلفا ،سید خندان  78 دارد 9.800.000 2 بالکن ، انبای ، سرایدار  4 لویزان ، شیان  78 دارد 21.943.000 2 انباری و بالکن ،آسانسور، ، نگهبان  5 پونک ،سردار جنگل  80 دارد 23.100.000 1 بالکن ، انباری، آسانسور،پاسیو 6 قائم مقام ،سنایی 77 دارد 24.380.000 2 بالکن ، انباری و آسانسور  7 امجدیه ، بهار 75 دارد 20.945.000 2 بالکن ، انباری و آسانسور  8 مجیدیه، مجیدیه جنوبی 74  دارد 16.250.000 2. بالکن ، انباری و آسانسور  9 شمشیری،مهرآبادجنوبی  70 دارد 9.000.000 1 انباری ، نگهبان 10 زنجان جنوبی ، جیحون  80 دارد 10.806.000 1 بالکن ، انباری و آسانسور  11 اسکندری ،سلسبیل  75 دارد 11.633.000 2 انباری 12 خانی آباد ، شهید هرندی  80 دارد 8.362.000 2 بالکن ، انباری و آسانسور  13 تهران نو ،حافظیه  78 دارد 16.456.000 2 انباری و آسانسور  14 چهارصد دستگاه سرآبسیاب  79 دارد 11.098.000 2 انباری و آسانسور  15 هاشم ،بر خیابان اصلی 80 ندارد 7.000.000 2 نزدیک ایستگاه مترو نبرد 16 باغ آذری ،شوش 80 دارد 6.875.000 2 انباری و آسانسور  17 زمزم،زهتابی  75 دارد 5.636.000 2 انباری و آسانسور  18 شاد آبا 76 دارد 6.533.000 2 کف سرامیک ، پکیج رادیاتور  19 شکوفه ،عبدل آباد 77 دارد 6.300.000 2 گاز رومیز ، کف سرامیک  20 شهرری ،غیوری  75 دارد 9.483.000 2 بالکن ، انباری و آسانسور  21 تهرانسر ، بلوار یاس  75 دارد 12.000.000 1 بالکن ، انباری و آسانسور  22 شهید باقری ، چیتگر  75 دارد 15.164.000 2 نورگیر ،بالکن ، انباری و آسانسور 

 

نظام رتبه بندی معلمان از فروردین اجرایی می‌شود

«محمدباقر نوبخت» در پخش زنده اینستاگرامی خود بعد از جلسه با تشکل های فرهنگیان گفت: امروز جلسه مشترکی بین فرهنگیان و سازمان اداری و استخدامی در سازمان برنامه و بودجه تشکیل شد و ابتدا مسئولان آموزش و پرورش درباره نظام رتبه بندی ونظام افزایش حقوق فضل دهم ارائه دادند.

رئیس سازمان برنامه  و بودجه کشور افزود: ما هر دو را اجرایی کردیم اما نماینده تشکل ها درخواست داشتند با وجود اجرای هر دو عملکرد، معتقدند  افزایش حقوق فصل دهم رتبه بندی را برهم زد. در صورتی که رتبه بندی ایجاب می کرد نظام رقابت بهتری بین فعلان صورت بگیرد.

 او ادامه داد: جمع بندی این بود که این انتقاد درست است دولت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای رتبه بندی تخصیص داد، اما این منجر به رضایت فرهنگیان نشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: دولت در تلاش برای هدف تکریم فرهنگیان انجام داده بود. جمع بندی این شد نظام رتبه بندی احیا و احرایی شود و مقرر شد از همین فروردین امسال نظام رتبه بندی ادامه خواهد داشت.

وی در پایان گفت: این که با چه سازو کاری این کار را انجام دهیم و به عدالت و رفع تبعیض منجر شود فردا جلسه ای با نمایندگان فرهنگی خواهیم داشت و اجرای آن را اعلام خواهیم کرد. تمام این مسائل در حقوق فروردین اجرایی خواهد شد./

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار گروه ۲۴ صندوق بین المللی پول 000 2 انباری و آسانسور نظام رتبه بندی هزار کامیون کامیون کالا 000 2 بالکن ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۱۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴

گمرک چین اعلام کرد این کشور در ۳ ماه نخست سال جاری میلادی یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده که این رقم نسبت به سه ماهه سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و چین در 3 ماه نخست سال جاری میلادی با رشد یک درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 4 میلیارد و 20 میلیون دلار رسیده است.

مبادلات ایران و چین در ماه‌های ژانویه تا مارس 2023 بالغ بر 3 میلیارد و 990 میلیون دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش چین در 3 ماه نخست سال جاری میلادی یک میلیارد و 260 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده که این رقم نسبت به سه ماهه سال قبل 10 درصد رشد داشته است. چین در ماه‌های ژانویه تا مارس 2023 بالغ بر یک میلیارد و 145 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

اما صادرات چین به ایران در ماه‌های ژانویه تا مارس 2024 کاهش 3 درصدی داشته و به 2 میلیارد و 760 میلیون دلار رسیده است. چین در مدت مشابه سال قبل 2 میلیارد و 845 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • قیمت آپارتمان در چیتگر چقدر است؟
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • دیجی کالا ؛ بزرگ ترین بازار آنلاین موبایل ایران
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه
  • تقسیم غنائم در ۳۰روز؛ تقوی رییس، منظمی دبیر؛ مرادی همه‌کاره! تسخیر خزنده فدراسیون والیبال / نایب‌رئیس، سرپرستی تیم‌ملی و سفرها را قبضه می‌کند
  • عراق اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد