جمعه های انتظار و جای پای موعودی که می آید
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۳۴۲۵
انتظار، مهدویت و فلسفه ظهور منجی عالم بشریت تنها در مکتب اهل بیت(ع) ریشه ندارد بلکه تمام مکتب ها، مذهب و ادیان الهی و فرقه ها در طول ابعاد تاریخ بشریت به منجی و ظهور آن معتقد هستند و جمعه ها برای ساکنان آن انتظاری جان فرسا اما شیرین است.
خبرگزاری شبستان- مازندران؛ جمعه ها روز امام زمان و روز فرزند زهرای فاطمه است و انتظار برای مهدی فاطمه(س) انتظار شیرینی است که سال هاست که باماست و دلخوشیم که روزی مختص مولای مان است و دلخوش به جای پای موعود و انتظاری شیرین تر برای حضورش.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
آرزوی داشتن جامعه آرمانی در دوران مختلف وجود داشته است و تنها متعلق به دوران ما و دین و جامعه ما نیست بلکه همه جوامع و ادیان به دنبال جامعه آرمانی و خالی از ظلم و جور بوده اند و منتظر شخصی که بیاید و جهان را از پلیدی ها پاک کند و آنچه می توان از سخنان بزرگان متوجه شد؛ رسیدن به چنین جامعه و چنین شخصی با مهدی موعود به دست خواهد آمد.
امام زمان (عج) در سال ۲۵۵ هـ . ق در شهر سامرا متولد و جهان به نور وجودش نورانی شد. حضرت ولی عصر (عج) یکی از فرزندان رسول اکرم (ص) و آخرین وصی آن پیامبر مهربان است؛ پدر آن سرور، حضرت امام عسکری (ع) یازدهمین پیشوا و مقتدای شیعیان و مادرش حضرت نرجس خاتون است.
امام زمان (عج) دارای دو غیبت است. غیبت صغری – غیبت کبری. غیبت صغری تقریبا ۶۹ سال طول کشید و پس از آن غیبت کبری تا کنون ادامه دارد.
براساس آنچه توسط بزرگان دین عنوان شده است؛ فلسفه انتظار و مهدویت تلاش برای رسیدن به آنچه است که انتظارش را داریم و تنها نمی توان با نشستن به آنچه می خواهیم رسید؛ بلکه باید برای پایان دادن این انتظار و ظهور، مقدمات کار را فراهم کنیم که پرهیزکاری یکی از مقدمات مهم و لازمه فرج و ظهور امام زمان(عج) است.
همان طورکه در روایتی از امام صادق (ع) داریم که مي فرمايند: " هركس دوست دارد از ياران قائم باشد بايد منتظر بوده و در حال انتظار به پرهيزگاري و خوش خلقي رفتار نمايد." و لذا خوش خلقی و پرهیزگاری؛ لازمه ظهور است.
امام زمان(عج) قرار بخش دلها است
حجت الاسلام « سید عربعلی جباری» با بیان اینکه امام زمان(عج) قرار بخش دلها است، اظهار کرد: نیمه ماه شعبان در واقع امر عید عدالت، انسانیت و امنیت جهانی است. اگر انتظار به عنوان افضل عبادت و افضل اعمال در آثار اسلامی آمده است، به جهت تحقق اهداف بلند قیام موعود است.
امام جمعه بهشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله میفرمایند: وَ اَفْضَلُ الْعِبادَهِ اِنْتِظارُ الْفَرَجِ ، بهترین عبادت انتظار گشایش امور به دست با کفایت مهدی (عج) است و در بیانی دیگر در ارتباط با ظهور می فرمایند: أفضَلُ أعمالِ اُمَّتی إنتظارُ الفَرَجِ؛ برترین کارهای امت من انتظار فرج ظهور حضرت اباصالح المهدی (عج) است.
وی افزود: برگزاری جشن ها، سرورها و شادی ها نوید دهنده روزی است که آن حجت حق نمونه کامل انسانیت، با ظهور خود جهان را گلستان می سازد.
حجت الاسلام جباری تصریح کرد: در نیمه شعبان امسال با توجه به شیوع کرونا، مسئولین، مومنین و بخصوص جوانان و هیئات مذهبی نسبت به برگزاری جشن نیمه شعبان در فضای مجازی و چراغانی، برافراشته کردن پرچمها، پخش سرودها و مداحی از مساجد، نورانی کردن شهرها در فضای کرونایی و خانه نشینی مومنین اهمیت دادند که جای قدردانی است و تقاضا دارم جهت حفظ سلامت خود و شهروندان در خانه ها بمانیم و برای نابودی و شکست کرونا با مجاهدان سلامت همراهی کامل داشته باشیم و صبر و شکیبایی و حوصله داشتن را یک وظیفه اخلاقی بدانیم.
امیدواری و تلاش برای رسیدن به وضع مطلوب؛ لازمه ظهور است
حجت الاسلام « سید محمد بابایی » با اشاره به اینکه منتظران واقعی امام زمان(عج) در هر عصر و زمانی باید مقدمات ظهور را فراهم کرده و با خودسازی و اصلاح خود منتظر واقعی باشند، به خبرنگار شبستان گفت: امیدواری و تلاش برای رسیدن به وضع مطلوب؛ لازمه ظهور است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر افزود: همین که شیعه واقعی باشیم و دستورات دین خدا را به درستی انجام دهیم خود زمینه سازی برای ظهور است و در این بین باید عبادت، در مسیر خدا بودن؛ انجام کار خیر، نوعدوستی، انسانیت و عاقلانه رفتارکردن را در دستور کار خود قرار دهیم.
وی با اشاره به حديث « هر كه بميرد و امام زمانش را نشناسد ، همانند مردن زمان جاهليت مرده است » اظهار کرد: اين روايت از رواياتي متواتر و مشهور بين اهل سنت و شيعه كه در بسياري از كتاب ها يافت ميشود و از پيامبر اسلام (ص) است که بیانگر شناخت و معرفت افزایی نسبت به امام عصر و زمان خود است.
حجت الاسلام بابایی گفت: معرفت و شناختی که از روی صداقت باشد؛ مهم است و گرنه شناخت بدون معرفت و صداقت بی فایده است و اثری ندارد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر افزود: مودت اهل بیت(ع) از تاکیدات قرآن است و اگر اطاعت و تبعیت و بصیرت وجود داشته باشد؛ مودت ایجاد میشود و فرمانبرداری وجود دارد.
وی تصریح کرد: شرایط ظهور با علائم ظهور متفاوت است و شرایط ظهور به اموری اطلاق می شود که ظهور امام زمان(عج) به تحقیق آن بستگی دارد؛ ولی علائم ظهور فقط بیانگر نزدیک تر شدن زمان ظهور است.
علما و مجتهدین، مهمترین تکیه گاه در عصر غیبت هستند
حجت الاسلام « حسینعلی فعالی» با اعلام اینکه علما و مجتهدین، مهمترین تکیه گاه در عصر غیبت هستند، یادآور شد: انتظار و آمادگی ظهور، نیازمند زمینهسازی روحی و معنوی و توجه قلبی به امام زمان(عج) است و در زمان غیبت باید برای فرج ایشان دعا کنیم.
این کارشناس مسائل دینی و مذهبی و رئیس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه هم در سخنانی به خبرنگار شبستان گفت: انتظار ظهور امام زمان(عج)، فرهنگی مثبت است که همگان برای ظهور باید تلاش کرده و با دیدنداری، عبادت و در مسیر خدا بودن برای ظهور امام عصر زمینه سازی کنند.
وی تصریح کرد: امیدواریم در ادامه راه و با میلاد با سعادت امام زمان و مهدی موعود (عج) ، سالی به دور از بلا و سختی و همراه با سلامتی، گشایش، امنیت، رونق و معنویت برای همگان باشد.
به گزارش شبستان، موضوع امام عصر(عج)، مهدویت و ظهور ایشان، نقشه راه برای جامعه مهدوی است و همه ما باید با قرار گرفتن در مسیر اهل بیت، پرهیزگاری و عبادت، مسیر را برای ظهور هموار کرده و با ظهور امام زمان(عج) عدل و داد در سراسر گیتی حکمفرما شده و جهان از شر کفار و ظالمان پاک شود.
پایان پیام/175منبع: شبستان
کلیدواژه: موعود فرهنگ انتظار انتظار ظهور امام زمان عج حجت الاسلام برای ظهور
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۳۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی: