Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیرمرد ۸۵ ساله مشهدی در اقدامی خداپسندانه، تنها خانه خود را جهت استفاده دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه به آموزش‌و‌پرورش استثنایی خراسان رضوی اهدا کرد.

حسن بالندری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد، در خصوص نیت خود از انجام این اقدام نیک را فقط قصد قرب الهی دانست و بیان کرد: قرب الهی خودم‌ و همسرم تنها نیت من جهت انجام این عمل بوده است، متأسفانه همسر من چند سال پیش فوت کرد و فرزندی هم ندارم، خواستم با این کار حسنه‌ای نزد خداوند فرستاده باشم تا چراغ روشنایی بخشی برای خانه آخرتم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نیکوکار مشهدی ادامه می‌دهد: امیدوارم این بچه‌های استثنایی برای من و همسرم دعا کنند تا آخرتی خوب داشته باشیم .

وی که درگذشته به کشاورزی اشتغال داشته است، بیان می‌کند: چند سالی است که به خاطر کهولت سن بازنشسته شده و با پولی که در بانک پس‌انداز کرده، زندگی خود را می‌گذراند.

بالندری می‌گوید: امیدوارم با این کار یادی نیک از خود به‌جا بگذارم و پاداش خیر آن دستگیر راهم و توشه آخرتم باشد .

نیکوکار مشهدی بیان می‌کند: تنها سرمایه من در این دنیا همین آپارتمان است که آن را هم به آموزش‌وپرورش استثنایی اهدا کردم.

تحقق عدالت آموزشی در گروی یاری خیران به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه 

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی خراسان رضوی نیز در خصوص این اقدام خداپسندانه خیر مشهدی به خبرنگار فارس گفت: یک دستگاه آپارتمان به متراژ ۱۶۵ مترمربع واقع در محله سید مرتضی آزادشهر مشهد به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از طرف خیر مشهدی به نام حسن بالندری جهت استفاده برای دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه به آموزش‌و‌پرورش استثنایی خراسان رضوی اهدا شد.

مهدی قاسمی پور بابیان اینکه ارتباط خیران با آموزش‌و‌پرورش استثنایی در راستای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه یک ارتباط نزدیک و مستقیم است، عنوان کرد: در خراسان رضوی از سال‌های گذشته خشت و بنای اولیه کمک‌های خیران بسیار خوب گذاشته شد و تا هم‌اکنون این اقدامات هرساله به شکلی ادامه داشته است.

وی تأکید کرد:ما برای شکل‌گیری جریان پویا و شکوفای تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه به کمک‌های خیران نیاز داریم .

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی خراسان رضوی در توضیح رابطه لازم و ملزومی که بین کمک‌های خیران و تعلیم‌ و ‌تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه وجود دارد، گفت:مطالعات نشان داده هزینه تحصیل یک دانش‌آموز با نیازهای ویژه حداقل پنج برابر دانش‌ آموزان با هوش‌بهر عادی است، زیرا این دانش‌آموزان در کنار آموزش دروس خود باید خدمات توان‌بخشی نیز دریافت نمایند.

قاسمی پور بابیان اینکه معمولاً ارائه خدمات توان‌بخشی بار مالی سنگینی به همراه دارد تصریح کرد:برخی از دانش‌آموزان ما در کنار معلولیت خود دچار سایر بیماری‌های جسمی نیز هستند که باید جهت مداوا به مراکز درمانی و پزشکی مراجعه داشته باشند.

وی ادامه داد: دولت و خیران باید در این امر یاری‌رسان خانواده‌هایی باشند که دارای فرزند معلول هستند .

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی خراسان رضوی با اشاره به تأکید اسلام بر اجرای عدالت بین انسان‌ها تأکید کرد: جامعه خیرین باید بیش از هر زمان دیگری توجه و نگاه ویژه‌ای به این دانش‌آموزان داشته باشند، زیرا عدالت آموزشی زمانی محقق می‌شود که هیچ دانش‌آموزی به دلیل ناتوانی جسمی یا اقتصادی از تحصیل بازنماند.

قاسمی پور در ادامه از برنامه اداره آموزش‌وپرورش خراسان رضوی جهت استفاده بهینه از این آپارتمان خبر داد و گفت:با توجه به اینکه مالک آپارتمان در متن سند شرط حیات خود را قید کرده است از همین رو فعلاً این آپارتمان برای استفاده دانش ‌آموزان با نیازهای ویژه قابل بهره‌برداری و استفاده نیست، اما در آینده بعد از تحویل به ما برای مواردی همچون تشکیل مرکز خدمات مشاوره ، مرکز خدمات توان‌بخشی و یا کانون حرکات اصلاحی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

 

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد آموزش و پرورش استثنایی خیر مشهدی اهدای خانه دانش آموزان آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی دانش آموزان با نیازهای ویژه دانش آموزان با نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۳۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ویژه برنامه استانی "سپاس سردار" در مدارس استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، به مناسبت تحقق وعده صادق، امروز به صورت همزمان در مدارس استان یزد دانش آموزان با اهدای شاخه گل، از سرداران سپاه پاسداران در ویژه برنامه‌ی " سپاس سردار" قدردانی کردند.
در این برنامه، دانش آموزان با سردادن شعار‌هایی علیه اسرائیل و آمریکا، انزجار خود را از دشمنان نشان دادند.
رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، هدف از این برنامه را تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: دشمنان این کشور اسلامی بدانند، دلاورمردان ایرانی همیشه با ایمان و توکل به خدا در تحقق وعده هایشان صادق هستند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۰ درصد کردستانی‌ها پایبند به حجاب هستند
  • خیر خلخالی بیش از۲ هزار دست لباس به دانش‌آموزان اهدا کرد
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • جشن تکلیف دانش آموزان دختر خوانساری
  • درخشش دانش آموزان مشهدی در مسابقات بین المللی کشتی روسیه
  • ادامه تحصیل دانش آموز با نیاز ویژه قوچانی با ایثار معلم
  • اجرای ویژه برنامه استانی "سپاس سردار" در مدارس استان یزد
  • آغاز مسابقه طرح دادرس ویژه دانش آموزان
  • دیدار فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت با دانش آموزان استثنایی گیلان