Web Analytics Made Easy - Statcounter

تصدی شهرداری در بهبهان همواره با حواشی زیادی روبرو بوده و همیشه به طریق مختلف به انتخاب رسیده که شورانشینان این بار برای انتخاب شهردار به دور دوم رفتند. ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهبهان،  شهرداری بهبهان در طول سالیان متمادی دستخوش حواشی بسیاری بوده است و انتخاب آن توجه عمومی را برای مدتی به خود جلب کرده و همیشه اما و اگرهایی با خود به همراه داشته که در این دوره شورانشینان انتخاب شهردار را به دور دوم و انتخاب 3 گزینه از میان 8 کاندیدا کشاندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورایی‌ها نخست با اعلام فراخوان عمومی خطاب به عموم مردم خواستار کاندیداتوری هر فردی با داشتن مشخصه‌های تصدی پست شهرداری شدند که از این میان افراد همیشگی، مرکز نشین، شورا نشین و مستعفی‌های به قصد حضور در انتخابات مجلس را با خود به همرا داشت که بدین ترتیت علیرضا بهادری سرپرست فعلی و شهردار ادوار گذشته، جابر محبوب بخشدار مرکزی بهبهان، داریوش آرمات دانش آموخته مدیریت استراتژیک، عبیات کارمند استانداری خوزستان، مسعود دایی زاده کاندیدای نام آشنای شهرداری بهبهان، فریدون قنواتی رئیس پیشین و مستعفی شورای شهر بهبهان، کورش حشمدار معاون شهرداری در طول سالیان مختلف و فضل اله تژم شورا نشین پای به عرصه رقابت بر نشستن روی صندلی شهرداری گذاشتند.

در ادامه گزارشی از حضور کاندیدا برای ارائه برنامه در صحن شورای شهر آورده شده است.

کورش حشمدار نخستین کاندیدایی بود که در فضایی آرام پا به صحن شورا گذاشت تا ایراد سخن کند و جوابگوی شورایی‌ها باشد. حشمدار یکی از اولویت‌هایش را برای سامان دادن به وضع فعلی شهرداری خرید کت شلوار متحدالشکل برای کارکنان توصیف کرد و اظهار داشت: کارکنان شهرداری مثل تمام کارمندان و اقشار عمومی صاحب کرامت هستند و زیبنده نیست بعضا بازاریان با آن‌ها به دید کارگر ساده نگاه کنند پس باید احترام را از خود شروع کنیم و به آن‌ها رسمیت اداری ببخشیم.

وی در ادامه با اشاره به حجم زیاد کارهای شهرداری و لزوم انعکاس آن‌ها به مردم افزود: نمی‌خواهم روابط عمومی عکس من را منتشر کند چون معتقدم علاوه بر این‌که کار باید حرفه‌ای باشد نگاهم به دیده شدن افرادی است که سالیان متمادی زحمت کشیده و بار کارها را به دوش می‌کشند.

کورش حشمدار در ادامه با گریز به وضعیت فعلی شهر بهبهان بیان کرد: تاکنون هر شهرداری سلیقه‌ای کار کرده و بر اساس سند چشم انداز نبوده، موضوعی که از ریشه ایراد دارد و باید در آن تجدید نظر کرد کارهای نمایشی است که وضعیت شهر را به این روز انداخته است چون اگر سند چشم‌اندازی وجود داشت مطمنا بهبهان وضعیت فعلی را نداشته و روی اصول مهندسی و منطبق با آینده پیشرفت می‌کرد.

وی در ادامه با انتقاد از اعضا شورای شهر برای عدم ارائه چشم انداز و حواشی درباره انجام کارهای شخصی توسط شورای شهری‌ها گفت: منزلت اعضا شورا برای یک پرونده نیست که بخواهند امضا شهردار را بگیرند تا کارشان انجام شود پس اعلام می‌کنم من را به جلسه در شورای شهر دعوت کرده تا پرونده‌های عمومی و خصوصی برگزار و دستورات لازم در صحن شورا داده شود.

حشمدار ضمن انتقاد از میدان ورودی بهبهان تصریح کرد: بیدبلند برازنده میدان ورودی شهرستان نیست و باید در آن تجدید نظر شود اما در اولویتم عجله کاری نیست و شبانه برای اجرای سریع طرحی اصرار نمی‌کنم البته پیشرفت باید همراه با سرعت باشد پس باید برنامه‌ها  اصولی اجرا شود زیرا قوانین به ما اجازه تعریض خیابان به ازای تنگ شدن پیاده‌رو را نمی‌دهد که این مصداق بارز اصرار بر طرح غیراصولی و شبانه است.

وی با انتقاد از سرانه ارائه خدمات شهری ادامه داد: شهر فقط روبروی فرمانداری نیست سرانه خدمات دهی باید برای همه باشد و باید خدمات به همه‌جای شهر به خصوص مناطق حاشیه و دور شهرستان برسد پس شهردارهایی که از مجموعه شهرداری هستند و به‌دور از سیاسی کاری با هدف خدمت کار می‌کنند همیشه موفق هستند.

حشمدار با واکاوی مهمترین مشکل شهرداری عنوان کرد: مشکل شهرداری در عدم مدیریت هزینه و تبعیض است، شهردار اگر سالم باشد نیازی به دستور دوم نیست چون باید مسلط به قانون باشد البته مسائل دیگری مانند سیستم و ساختار که باید عوض شود هم دخیل است چون بعضا مشاهده شده در قسمتی 10 نفر نشسته‌اند و کار خاصی انجام نمی‌دهند پس باید برنامه ریزی و ساماندهی در کنار حفظ حرمت پرسنل انجام شود.

این کارمند با سابقه شهرداری با اشاره وضعیت مالی شهرداری و اشاره به این که شهرداری هندیجان را با 12 میلیارد بدهکاری تحویل گرفته و با 5/1 میلیارد در حساب تحویل داده اظهار داشت: شهرداری فقیر نیست املاک زیادی دارد که حتی کارشناسانش هم خبر ندارند  پس  منبع درآمد را شناسایی کرده و  باید از همه ظرفیت ها استفاده شود البته قدرت نه گفتن به خواسته‌های نامعقول را دارم و معتقدم باید مشکلات شهرداری و مردم در چارچوب قانون حل شود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم درباره اتاق شیشه‌ای افزود: حتما اتاق شیشه‌ای خواهم ساخت تا کارکنان در معرض دید و خلافی صورت نگیرد البته حرمت کیف بدستان باید رعایت شود و راه حلی برای ساماندهی آن ها پیدا کنیم.

جابر محبوب دومین کاندیدای حاضر در شورای شهر بود که آغاز به صحبت کرد و بیان کرد: از کودکی وارد کارگری شدم و بعدا از طریق بنیاد شهید به بخشداری زیدون رفتم و کارمندی‌ام را با تایپ شروع کرده‌ام و پس از 32 سال سابقه کار به‌دنبال قهرمان شدن نیستم و برای خدمت آماده‌ام و معتقدم هرکس قولی می‌دهد آرمانی است.

وی در بیان افتخارات در طول خدمتش گفت: در جلب قیر در استان سرآمدم و می‌توانم اداعا کنم تمام روستاهای بهبهان را آباد کرده‌ام پس کارهای فانتزی به کنار، بهبهان نیازمند کارهای زیرساختی  است چون برخی مشکلات منحصر به فرد بهبهان است. به طور مثال یک شهر در ایران بیاورید که نخاله‌های ساختمانی در ورودی شهر ریخته باشد یا هرکس هر جا دلش خواست بساط فروش آبزیان دریایی پهن کند.

محبوب با انتقاد از کارهای نمایشی تصریح کرد: زمان قبل شورا نشینان به دیدار رییس وقت مجمع تشخیص مصلحت رفتند که بی فایده بود پس باید بدانید شما بر اساس برنامه پیروز انتخابات شده و پس باید تصمیم سازی کرده و برنامه به شهردار بدهید تا عملیاتی شود زیرا برخی از موضوعات مثل مشکلات بهداشتی که باید در اولویت باشد و در شورای بهداشت مطرح می‌شود مربوط به 30 سال پیش است که هنوز به سرانجام نرسیده است که قطعا این مسئله در اولویت کاری بنده است چون وضعیت کشتارگاه افتضاح است و برخی شهرها با علم به این موضوع از ما گوشت خریداری نمی‌کنند.

وی باشاره به این که فشاری روی اعضا ندارم در انتخابم مختارند ادامه داد: یک خانه سازمانی تحویل دارم و یک خودروی شخصی و اگر بخواهم اختلاس کنم ارقام بالا میبرم پس چشم به مال شهرداری ندارم و حاضرم برای تضمین حرف‌ها و طرح‌هایم چک سفید امضا نزد شورا بگذارم.

جابر محبوب با اشاره به این که شهردار باید بومی و برای عدم رو دروایسی با کسی  خارج مجموعه باشد مهم‌ترین مشکل شهرداری را عدم دخل و خرج مساوی خواند و اظهار داشت: درس سیاست خونده‌ام اما سیاسی زندگی نمی‌کنم و چون برنامه مدونی در کشور نداریم وارد روزمرگی شده‌ایم که یکی از مهم‌ترین مغضلات ما را در عدم برنامه ریزی میدانم البته عدم اعتماد اجتماعی مشکل در آن دخیل و در شهرداری سیاسی کار بر  آن صحه و وضعیت آن را رو به نابودی می‌برد که باید به آن توجه داشت.

پاسخ رئیس شورای شهر اصفهان در پی افزایش قیمت بلیت اتوبوس: چاره‌ای نداشتیمپیشنهاد شورای شهر تهران برای ورود مینی‌بوس‌های جدید به ناوگان حمل‌و نقل عمومی‌‌انتقاد شدید رئیس شورای شهرستان ری نسبت به تخلیه پسماندها در حاشیه جاده‌ها‌

وی ضمن اشاره به این که با افتخار لباس کارگری می پوشم و ضوابط را رعایت می‌کنم افزود: کسانی بوده‌اند که تحت فشار استخدام بی ضابطه انجام داده‌اند اما من استخدام ها را فراخوان می کنم.

در آغاز روز دوم و جلسه سوم انتخاب شهردار فریدون قنواتی که سوابق سیاسی و تصدی پست‌های مختلفی را در کارنامه خود داشت به محل کار و در جمع همکاران چند ماه قبل برگشت که به قصد کاندیداتوری مجلس استعفا داده بود پر شور و هیجان حاضر شد.

فریدون قنواتی در صحن شورا و برای دفاع از برنامه‌های خود اظهار داشت: اولویتم پرداخت حقوق کارمندان و  بهسازی کارخانه سنگ شکن است و باید برای افزایش تولید و کارخانه آسفالت خریداری شود چو درآمد و قلب شهرداری کارخانه آسفالت است و معتقدم باید کارخانه شهرداری احیا شود چون یاد دارم در زمان تصدی خود در بازدیدهایمان کارخانه قیر داشت قیف نداشت و بالعکس که همیشه موجب کم کردن سرعت کار بود.

وی با اشاره با مدیریت هزینه‌های شهرداری افزود: سالانه 5 / 2 میلیارد خرج ماشین آلات فرسوده و با احتساب 70 کارمند موتوری با حقوق 280 میلیون هزینه زیادی را به گردن این مجموعه گذاشته که باید ماشین آلات از بخش خصوصی آورده تا هزینه‌ها تعدیل شود البته شهرداری فقیر نیست مثلا ملک موتوری شهرداری 10 میلیارد قیمت دارد اما باید این هزینه‌ها مدیریت و خرج شود.

فریدون قنواتی با اشاره به این که بیش از 10 هزار فیش  gis صادر و آماده است بیان کرد: 21 میلیارد شهرداری از محل عوارض طلبکار است بصورت سالیانه که مطالبات را می توان با هماهنگی نهادهای خدمات رسان وصول کرد و در قانون هم نحوه وصول آن روشن آمده است البته وصول صوری نمی‌خواهیم البته در بحث جذب اعتبارات باید آدمی در وزارت کشور داشته باشیم که بتواند در وزارت اعتبار جذب کند!

وی با اشاره به این که مردم نباید شهرداری را بعنوان غارتگر ببینند گفت: شهردار آینده نباید چشم به شهرداری داشته باشد چون همه ابزارها در دست دارد البته هیچ شهرداری روی میز شورا انتخاب نمی‌شود.

قنواتی که با شور به صحبت‌هایش ادامه می‌داد عنوان کرد: یک ماهه میتوانم سگ های ولگرد را جمع آوری کنم و می‌توان ساماندهی حفاری‌های شهرستان را سر و سامان داد تا این نارضایتی عمومی کاسته شود، همچنین کانال‌های شهرستان واقعا هزینه بردار است که بعضا نقشی در بارندگی ندارند و نیازی به دست‌کاری آن‌ها نبود البته برخی مکان‌های آن اصولی نیست که امیدواریم مشکل بوجود نیاید.

وی در پاسخ به سئوالات خبرنگار تسنیم در بحث عملیاتی کردن ایده‌ها و طرح‌های پیشنهادی زمان تصدر در شورای شهر و جذب سرمایه گذار و خواسته‌های نامعقول برخی تصریح کرد: بیشترین یقه را برای خیابان وحید پاره کردم من برای جذب سرمایه گذار از همه چیز مایه می‌گذارم اما تصمیات را رییس شورا نمی‌گیرد و شورا خرد جمعی است اما خواسته های نامعقول را نمیدانم چیست؟ اگر کسی برای حل مشکل مراجعه کند که ضرری به شهروندان نرساند انجام می‌دهیم چون معتقدم اگر شهردار جرات داشته باشد تا 4 طبقه هم بدون کمیسیون مجوز می‌دهد و اگر اضافه بنا تا 20 متر داشته باشیم میتوانیم خارج از کمیسیون حل کنیم !

علیرضا بهادری نطق خود را در آغاز با بغض و آتشین و فریاد برای کارگران و وضعیت فعلی بهبهان شروع کرد.

علیرضا بهادری در جلسه چهارم انتخاب شهردار اظهار داشت: اولین و آخرین شهردار در طول دوران تصدی هستنم که پول کلان وصول کردم اما اندیشه غلط سم است چون شهرداری زمین دارد پس  بفروشد و پول آسفالت بدهد زیرا هیچ سختی مثل وضعیت امروز نیست، زمین را برای آینده گذاشته‌اند اما ما الان در حال نابودی هستیم و  وضعیت بهبهان خجالت آور شده است البته فروش زمین به‌شرطی که کار برای مردم باشد جرم نیست و معتقدم رفاه اولیه مردم باید تامین شود و بهبهان باید شهریت پیدا کند  چون یک خیابان سالم در این شهر نداریم.

وی با اشاره به این که در بحث عمرانی کارهای زیادی داریم افزود: ارتباطات خوبی با افراد ذی نفوذ دارم که بعد از کرونا ظرف یک ماه سه مصوبه را گرفته و کار خیابان‌ها را آغاز می‌کنم ولی در کنار آن باید به وضعیت بازارچه‌ها اعم از بازارچه دام بهبهان که در حد زمان قاجار مانده و در کنار آن بازاچه آبزیان رسیدگی و حل شود.

سرپرست فعلی شهرداری بهبهان با اشاره به این که سیستم اداری باید بروز شود  بیان کرد: از بروکراسی اداری خوشم نمی آید باید در محل پروژه حاضر شد تا نواقص کار را دید، مثل مسقف کردن کانال‌ها که از اول مخالف بودم چون طرح مطالعاتی نداشت و تغییر ماهیت سیل مسیل بود و  پس از استعفا شهردار قبل نامه‌ای از سوی منطقه آب شرق خوزستان ارسال و توقف را خواستار شدند.

وی با بیان این که شهرداری که نتواند مجموعه تحت مدیریتش را  جابجا کند به هیچ دردی نمی‌خورد عنوان کرد: به کیف بدستان که برخی می‌گویند قدرت عزل شهردار را دارند اعتقاد ندارم و باید ساماندهی شود

بهادری بیکار ننشست و طرح مطروحه در صحن شورا را برای عملیاتی کردن در استوری اینستاگرامی قرار داد!

مسعود دایی زاده در تشریح برنامه‌های خود اظهار داشت: برنامه‌های من رویا پردازانه نیست البته هر شهرداری می آید یا استعفا یا استیضاح می‌شود اما بیشترین کارها در سال 1370 و معاونت عمرانی من بوده است ولی بافت قدیم هسته مرکزی و قلب شهر است و برای آن برنامه دارم اما چرا خود شورایی ها برنامه ای ارائه نمی دهند که برای شهردار چه آینده‌ای متصور شده‌اند شهردار  و شورای شهر باید برنامه توسعه شهرداری را ببینند تا پیشرفت کنند و عدم عملکرد به این نگاه حاصلش می‌شود تمام خدمات در بافت قدیم است و بیشترین میزان تراکم در کمربندی که نتیجه آن این حجم ترافیک در مرکز شهر است.

وی افزود: 120 کد درآمدی داریم که فقط 20 درصد آن اجرایی می شود چون سیستم مدونی نداریم اما شورای پنجم کارهای خوبی انجام داده و کارهای اساسی در این شورا صورت گرفته است ولی از سال 85 چه اتفاقاتی افتاد که هر روز اعتراض و اعتصاب داشتیم،  تملک زمین‌های مردم و کارهای عمرانی افسار گسیخته  برای عدم رضایتمندی مردم مزید بر علت شد.

مسعود دایی زاده با اشاره مجدد به بافت قدیم بیان کرد: بافت قدیم 25 سال است نقشه ندارد مشاور گرفته اما کاری صورت نگرفته است و طرح افق و بافت قدیم سنخیت ندارد و متاسفانه شهرداری به طرح تفضیلی بعنوان یک طرح توسعه‌ای نگاه نمی کند که دلیل عدم توجه به این گنجینه شده است.

وی با انتقاد از هزینه‌های شهرداری گفت: موتوری 100 کارمند و 8 میلیارد هزینه نگه‌داری دارد که باید به بخش خصوصی واگذار شود البته چرا زمان رونق اقتصادی برنامه های پیشنهادی ام اجرا نشد و شهرداری را بدهکار کردند و اگر سرپرست بودم املاک را نمیفروختم تا صرف حقوق کارکنان کنم هر چند باید درآمد شهرداری باید آنالیز شود.

دایی زاده با انتقاد از این که جایگاه شورا به شورای شهرداری تقلیل پیدا کرده است عنوان کرد: صرف این که دوست شورایی ها باشیم نباید شهردار شد  یا اصلاح درختان، رنگ آمیزی و زیرسازی آسفالت نباید ملاک شهرداری باشد، من گذشته را می دانم و بر همین اساس برنامه آینده را می‌چینم هر چند هیچ زمانی در طول خدمتم این چنین تبادل قدرت را ندیده‌ام.

داریوش آرمات بهبهانی مقیم اهواز است که مدعی شد بهبهان را علیرغم مشغله کاری رها نکرده و دوهفته درمیان به بهبهان سر کشی می‌کرده و اوضاع آن را از طریق فضای مجازی رصد می‌کرده است.

داریوش آرمات در تشریح برنامه‌هایش برای بهبهان اظهار داشت: سیاسی نیستم و پرستیژ اقتصادی دارم و اهل کار اما مال اندوز نیستم. و معتقدم شهرداری باید بجای فروش املاک مالاجاره بگیرد  و در بحث بافت فرسوده اعتقاد دارم گنج پنهانی است که هرکس به سمتش رفت موفق خواهد بود.

وی افزود: روح برنامههایم مشارکتی است 3 اولویت اولم مشارکت است و برای آمادن و ماندنم لابی نمی‌کنم و استعفا سفید تاریخ تقدیم می‌کنم، همچنین نگاه کلان نگری و درآمد‌زایی و خدماتی دو بال شهرداری است که می‌توانم ادعا کنم هماهنگ ترین شهردار طول تاریخ بهبهان با شورا خواهم بود.

عبیات برای تشریح برنامه هایش به کلیات بسنده کرد اما فضل اله تژم شورا نشین فعلی نیز نیامده انصراف داد.

 تصمیم شورا برای انتخاب شهردار به مرحله دوم رسید ‌

‌ نعمت الله دانایی در نشست خبری با  اصحاب رسانه ها اظهار داشت : پس از شنیدن نظرات آخرین گزینه پست شهرداری، اعضای شورا  سه گزینه که بیشترین رای را کسب کرده بودند را معرفی تا در مرحله دوم دعوت و پاسخگوی سوالات شورا باشند. ‌

وی افزود: آقایان علیرضا بهادری، داریوش آرمات و مسعود دائی زاده بصورت همزمان روز شنبه ساعت 11 در جلسه ای 1/5 ساعته که با حضور اصحاب رسانه برگزار و پخش زنده می‌شود حاضر شده و به سوالات اعضای شورا پاسخ خواهند داد. ‌

 دانایی در تشریح شیوه سوالات اعضای شورا از نامزدهای شهرداری بیان کرد: هر عضو شورا 5 سوال را آماده کرده و در برگه های یک شکل و یکسان نوشته و در گلدانی قرار خواهد گرفت؛ که نامزدهای شهرداری بصورت تصادفی سوالات را از درون گلدان انتخاب کرده و در 5 دقیقه به آنها پاسخ خواهند داد. ‌

 دانایی بیان کرد پس از این جلسه، رای گیری برای انتخاب شهردار بهبهان برگزار و شهردار منتخب از بین سه گزینه با کسب بیشترین رای اعضای شورا انتخاب و معرفی می شود که با توجه به زمان بر بودن فرآیند صدور حکم شهردار منتخب، با رای اعضای شورا یک نفر از پرسنل شهرداری به‌عنوان سرپرست تا زمان شروع بکار شهردار منتخب انتخاب و معرفی می‌شود.

مهدی مستوی
انتهای پیام/332/ ت

R41468/P/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخاب شهردار علیرضا بهادری صحن شورا اعضای شورا شورا نشین شورایی ها دایی زاده بافت قدیم شورای شهر برنامه ها هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۴۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«امین انصاری» دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «امین انصاری» به سمت دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست جمهوری منصوب شد.

شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان ریاست جمهوری توسط حجت الاسلام رئیسی با هدف حفظ انسجام، وحدت ملی و هماهنگی تقویت بین اقوام، مذاهب اسلامی و ادیان توحیدی و ارتقا همکاری و تعاملات نهادهای ذیربط تشکیل شده است و امین انصاری با موافقت رئیس جمهور به عنوان دبیر این شورا انتخاب شد.

این شورا داری ۹ عضو اصلی می‌باشد که اعضا به پیشنهاد ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی و دبیر شورا و با تأیید رئیس جمهور انتخاب می‌گردند و ذیل این شورا چند کمیته تشکیل می‌شود.

ریاست این شورا بر عهده رئیس جمهور می‌باشد و گزارش کار شورا به شخص رئیس جمهور منتقل می‌شوند.

کد خبر 6081849 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • شهرداری با پرداخت نکردن بازار کار شورا را مقابل کارکنان شهرداری قرار داد
  • سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود
  • «امین انصاری» دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان شد
  • دوره آموزشی ویژه شورا‌ها در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • اعضای شورای شهر تهران معترض به توهین‌های باند زاکانی
  • اقدامات شهرداری پایتخت زیر ذره بین شورا
  • واکنش شورا به توهین یک مدیر زاکانی /خط قرمز ما ادب است
  • تقسیم شورای شهر تهران به موافقین و منتقدین زاکانی
  • از تاکسی‌ها برقی تا ساخت تقاطع‌های غیر همسطح در نشت شورا