Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات برگزاری کلاس‌های آموزشی در شبکه شاد با توجه به محدودیت‌هایی که برخی اولیا و دانش آموزان با آن مواجه هستند، اظهار کرد: طبق دستورالعملی که برای برگزاری کلاس‌ها درشبکه شاد به مدارس ابلاغ کردیم تمام کلاس‌ها باید در بازه زمانی ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر برگزار شود و زمان دقیق آن با توافقی که میان  مدیر، معلم و خانواده انجام می‌شود تعیین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: اگر به هر دلیلی دانش‌آموز امکان حضور آنلاین در کلاس درس را نداشته باشد می‌تواند با استفاده از ظرفیت آفلاین در نظر گرفته شده از محتوای آموزشی استفاده کنند همچنین در بند ۶ دستورالعمل ابلاغی از مدیران خواستیم تا تعداد دانش آموزان شرکت کننده در این کلاس‌ها را مشخص کنند و افرادی هم که امکان حضور در ساعات در نظر گرفته شده را ندارند با ذکر دلیل معرفی کرده تا برای آن‌ها تمهیدات لازم اندیشیده شود.

معاون آموزش ابتدایی با تاکید بر اینکه در آموزش آنلاین شبکه شاد اولویت با بازه زمانی برگزاری کلاس‌های آنلاین است و تاکیدی بر زمان دقیق نداریم، گفت: هر زمان که مدیر، معلم، خانواده و دانش‌آموزان به توافق رسیده باشند برای برگزاری کلاس‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

ارتباط تلفنی میان معلم و اولیایی که امکان حضور آنلاین فرزندشان نیست

حکیم زاده در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه تدبیری برای دانش آموزانی که امکان حضور آنلاین ندارند در نظر گرفته شده است بیان کرد: راهکار‌های متنوعی در این مورد وجود دارد به عنوان مثال می‌توان ارتباط تلفنی بین معلم و خانواده را در نظر گرفت تا تکالیف دانش آموز را به اطلاع برساند.

او با تاکید بر اینکه در شرایط خاصی قرار داریم، گفت هر چند مدارس تعطیل شده، اما جریان آموزش همچنان برقرار است و حتی بسیاری از همکاران بر اساس گزارش‌های ارائه شده  برای آماده سازی آموزش‌های خود ساعتی بیشتر از زمان حضور در مدرسه صرف می‌کند و این بدان معناست که معلمان ما همواره به دنبال کمک به دانش‌آموزان هستند که در این مسیر هماهنگی و همکاری بیشتر خانواده‌ها و مدرسه می‌تواند شرایط بهتری را رقم بزند.

حکیم زاده در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه آیا وجود چندین روش آموزش مجازی باعث سردرگمی دانش آموزان می‌شود یا خیر، گفت: محوریت آموزش مربوط به آموزش  معلم با دانش آموزان خود است و شبکه شاد با هدف نظارت دقیق‌تر بر کار‌ها آموزشی در نظر گرفته شد علاوه بر آن باید توجه داشته باشیم که تلویزیون آموزشی و دیگر آموزش‌ها جز آموزش اصلی معلم نیست و صرفاً به منظور کمک به جریان آموزشی در نظر گرفته می‌شود، ولی در شرایط کلی محور اصلی، آموزش معلم برای دانش آموزان  خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش شبکه شاد آموزش تلویزیونی امکان حضور آنلاین برگزاری کلاس ها امکان حضور دانش آموزان شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۵۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: بر اساس ماده ۵۰ آیین‌نامه مدارس و در ماده ۸۸ آیین‌نامه آموزشی، ثبت‌نام مجدد دانش‌آموز در همان پایه که قبول شده در موارد استثنا مانعی ندارد و تکرار پایه در دوره دوم متوسطه متناظر با رشته تحصیلی و تنها در مدارس غیر دولتی امکان‌پذیر است.
علیرضا شجاعی‌پور افزود: افزود: اگر دانش‌آموزی متقاضی تکرار پایه بود، باید شرط قبولی در همان پایه را دارا باشد.
وی افزود: هر چند دانش‌آموزان متقاضی تغییر رشته می‌تواند هم در خردادماه و هم در شهریورماه در آزمون تغییر رشته مشارکت کند، اما توصیه ما به شرکت دانش‌آموز در امتحانات خردادماه است.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: در خردادماه هم دانش‌آموزان می‌توانند تغییر رشته بدهند، اما مدیران باید مشخصات دانش‌آموز متقاضی را در سامانه سیدا ثبت کنند.
به گفته او: دانش‌آموز متقاضی تغییر رشته در پایه‌های دهم و یازدهم باید تا دوهفته قبل از امتحانات خرداد و یا شهریورماه، درخواست تغییر رشته خود را به مدرسه ارائه دهند.
سرپرست معاونت آموزش اداره‌کل آموزش و پرورش فارس افزود: دانش‌آموزانی که از پایه یازدهم به دوازده تغییر رشته دهند، در صورتی که دروسی باقی بماند می‌تواند در امتحانات شهریور شرکت کنند، اما نمراتشان در سوابق تحصیلی موثر نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان