Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@08:23:19 GMT

آمریکا ، کوبا را از فهرست دریافت کمک خارج کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۵۴۶۰

آمریکا ، کوبا را از فهرست دریافت کمک خارج کرد

به گزارش پرنسا لاتینا خبرگزاری دولتی کوبا ، به رغم شیوع ویروس همه گیری کرونا، دولت آمریکا همچنان به سیاست‌های محاصره اقتصادی، مالی، تجاری و بهداشتی علیه کوبا اصرار دارد.  

در همین رابطه واشنگتن، کوبا را از فهرست ۱۰۶ کشور دریافت کننده کمک‌ به ارزش ۵۰۸ میلیون دلار حذف کرد.  

خروج کوبا از لیست کشورهای دریافت کننده کمک‌ توسط وزارت امور خارجه آمریکا و آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده (USAID) اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین در سندی دیگر که توسط وزارت خزانه داری آمریکا صادر شده است، حفظ سیاست‌های تحریم و اعمال محدودیت‌های شدید علیه کوبا بدون در نظر گرفتن وضعیت دشوار فعلی (بیماری کووید ۱۹) اعلام شده است.  

به دنبال شیوع ویروس همه گیری کرونا، شمار زیادی از نهادها و مقام‌های جهان، خواستار کاهش و تعلیق تحریم‌های ایالات متحده بر کوبا همسایه جنوبی خود در منطقه آمریکای لاتین شده‌اند.  

میشل باشله کمیسیونر حقوق بشری اتحادیه اروپا، خواستار تعلیق تحریم‌های کوبا شده و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی این نهاد گفته است که دستکم تحریم ها نباید شامل خرید و صادرات کمک‌های انساندوستانه باشد.  

نستور ماریمون رییس بخش روابط بین الملل وزارت بهداشت کوبا گفت: این تحریم‌ها در دوره همه گیری این ویروس و بیماری، ستمگرانه‌تر از دوره‌های دیگر است و اثرات زیانبار بیشتری دارد.  

ماریمون می‌گوید: هر چند ممکن است محدودیت‌های اعمال شده از سوی واشنگتن، مانع از تهیه و تحویل کالاهای پزشکی و دارویی نشود، اما روند این کار را بشدت دشوار و پیچیده می‌سازد.  

برای نمونه دولت کوبا اعلان کرده است که اخیرا تحویل محموله اهدایی" جک ما "بنیانگذار شرکت بزرگ چینی تجارت الکترونیک علی بابا شامل ماسک، کیت‌های تست و دستگاه‌های تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) به این جزیره آمریکای لاتین به علت  تحریم‌های واشنگتن، ممکن نشد.  

به ادعای مایکل کوزاک مدیرکل وزارت امور خارجه آمریکا در امور آمریکای لاتین، هدف از اعمال این تحریم‌ها از سال ۱۹۶۲، جلوگیری از تامین امکانات برای دولت فیدل کاسترو (رهبر وقت کوبا) برای نقض احتمالی حقوق بشر و مداخله در امور کشورهای دیگر این منطقه بوده که به صورت غیرمستقیم به ونزوئلا اشاره دارد.  

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر کرونا شیوع کرونا آمریکا کوبا تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۵۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند

وزیر امور خارجه گفت: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسراییل را تحریم کند.

به گزارش مشرق، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • شماری از مهاجران افغان از ایران خارج شدند
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد/ شیء کوچک و ریزپرنده به دنبال اقدام ایذایی بود که توسط پدافند ایران مورد هدف قرار گرفتند
  • تجاوز دیگری صورت بگیرد قاطع‌تر پاسخ می‌دهیم
  • انصراف بایرن: زیدان از فهرست خارج شد
  • ۳۸۰ هزار مجوز کسب و کار، الکترونیکی شد/ اعلام فهرست دستگاه‌ها در تبدیل مجوزهای کاغذی
  • آمریکا چهار شرکت مرتبط با برنامه موشکی پاکستان را تحریم کرد