Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@14:30:22 GMT

جریمه ١٠٠هزار تومانی طرح ترافیک اجرا نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۶۲۶۲

جریمه ١٠٠هزار تومانی طرح ترافیک اجرا نمی‌شود

ساعت24 - سرپرست معاونت حمل و نقل شهرداری تهران اعمال جریمه ۱۰۰هزار تومانی ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک را منوط به اجرای طرح‌های ترافیکی پس از موافقت ستاد ملی کرونا دانست.

سرپرست معاونت حمل و نقل شهرداری تهران اعمال جریمه ۱۰۰هزار تومانی ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک را منوط به اجرای طرح‌های ترافیکی پس از موافقت ستاد ملی کرونا دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسف حجت در مورد مصوبه هیات وزیران در خصوص تعیین جریمه ۱۰۰هزار تومانی برای ورود غیرمجاز به محدوده طرح‌های ترافیکی در سال جاری، گفت: هیأت وزیران جریمه ورودغیر مجاز به محدوده طرح های ترافیکی را ۱۰۰هزار تومان تعیین کرده است که بنابراین مصوبه، این جریمه از ابتدای اردیبهشت ماه قابل اجرا بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بنا بر تصمیم ستاد ملی کرونا، طرح های ترافیکی اجرا نمی شود و طبیعتا جریمه ۱۰۰هزار تومانی ورود به محدوده طرح‌های ترافیکی نیز معلق می‌ماند، ادامه داد: وقتی طرح های ترافیکی اجرا نمی شود؛ قطعا اعمال جریمه نیز بی معنا می‌شود و اجرای مصوبه هیات وزیران؛ منوط به اجرای طرح های ترافیکی است.

آغاز اعمال جریمه‌های جدید ورود غیر مجاز به محدوده طرح‌های ترافیکی با اجرای طرح

حجت با تاکید بر اینکه اگر یک روز طرح های ترافیکی اجرایی شود،‌ جریمه های جدید نیز اعمال خواهد شد، افزود: در گذشته مردم برای ورودهای ضروری خود به محدوده طرح با وسیله نقلیه شخصی هیچ راه قانونی نداشتند و حتما باید تخلف می‌کردند؛ اما حالا راهکارهای مختلفی برای ورود به محدوده است و حتی با اعمال تخفیف های مختلف می توان هزینه را کاهش داد و دلیلی برای تخلف وجود ندارد.

از افزایش نرخ جریمه استقبال کرده و آن را تایید می‌کنیم

سرپرست معاونت حمل و نقل شهرداری تهران با بیان اینکه فلسفه جریمه، بازدارندگی آن است و برهمین اساس می بایست جریمه از مبلغ عوارض بیشتر باشد، تصریح کرد: جریمه باید از عوارض بیشتر باشد و گرنه مردم به سمت تخلف سوق داده می‌شوند؛ اما حالا که جریمه ورود به محدوده طرح ترافیک دوبرابر شده، امیدواریم هیچ فردی تخلف نکند.

وی با بیان اینکه ما از افزایش نرخ جریمه استقبال کرده و آن را تایید می‌کنیم چرا که روندی منطقی است، گفت: البته جریمه به خزانه دولت واریز می‌شود و هیچگونه انگیزه مالی برای جریمه از سوی پلیس نیست؛ بلکه انگیزه پلیس از جریمه صرفا خدمت و بهبود شرایط ترافیک است.

منبع:ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: جريمه طرح ترافیک محدوده طرح های ترافیکی اعمال جریمه طرح ترافیک اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۶۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات طرح جدید ترافیک تهران | طرح جدید در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین،‌ محسن هرمزی در مورد سرانجام مطالعات تغییر در اجرای طرح ترافیک در شهر تهران با تأکید بر اینکه ما در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران میراث دار کم و کاستی‌هایی هستیم، گفت: حوزه طرح ترافیک در سال‌های اخیر با توجه به مقتضیات زمانی به‌روزرسانی نشده است.

به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود

وی با بیان اینکه در به‌روزرسانی طرح ترافیک قواعد را در سال جدید در دستور کار قرار دادیم؛ بگونه‌ای که موضوع به‌روز رسانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می شود، افزود: بعد از نهایی شدن تغییرات، طرح اصلاحی باید در نهادهای بالادستی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد و بعد از آن نسبت به ابلاغ و اجرایی کردن طرح جدید اقدام می‌کنیم.


در طرح ترافیک جدید چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت

هرمزی با تأکید بر اینکه جزئیات تغییرات بعد از نهایی شدن به اطلاع شهروندان می‌رسد، اظهار کرد: اما باید بگویم که بر اساس مطالعات جدید یک طرح ترافیک خواهیم داشت و چیزی به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت و همچنین قواعدی مبتنی بر حوزه برقی سازی را وضع می‌کنیم؛ یعنی خودروها و موتورسیکلت‌های برقی قابلیت تردد بدون محدودیت خواهند داشت. در محدوده بازار و منطقه ۱۲ نیز محدودیت‌هایی برای تردد موتورسیکلت‌های بنزینی ایجاد خواهد شد.

طرح جدید ترافیکی کمکی به شب مردگی خیابان‌های پایتخت

معاون حمل و نقل شهرداری تهران تصریح کرد: طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب مردگی خیابان‌ها کم کنیم؛ زیرا طرح ترافیک سال‌ها باعث شده که به شب مردگی خیابان‌ها کمک کند.

کد خبر 846911 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم شهرداری تهران طرح ترافیک

دیگر خبرها

  • ماجرای حذف طرح زوج و فرد از طرح ترافیک تهران چیست؟
  • پل مدرس ترافیک شهر همدان را حل می کند؟
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • جزئیات طرح جدید ترافیک تهران | طرح جدید در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود
  • ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است/ احتمال کاهش محدوده طرح
  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد
  • زمان اجرای تغییرات در طرح ترافیک تهران