Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه دهگلان گفت: روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان طبیب قلب و روح برای مسلمانان است و هیچ ارتباطی بین روزه گرفتن و مبتلا شدن انسان به بیماری کرونا وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ماموستا عبدالسلام محمدی امام جمعه دهگلان در گفتگو با کُردتودی، با اشاره به ماه پرخیر و برکت رمضان گفت: بدون شک این ماه مقدس همانند طبیبی است که تمام مواد زائد و شیمایی در طول این ماه با روزه گرفتن از بدن دفع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه دهگلان با بیان اهمیت و عظمت ماه مبارک رمضان و گرفتن روزه گفت: روزه یکی از ستونهای پنجگانه دین مقدس اسلام است که خداوند متعال آنرا بر امتهای پیش از ما نیز در ایام مخصوص به خودشان واجب کرده است.

 وی افزود: از اوایل اسلام تاکنون دشمنان این دین مقدس به شیوه های گوناگون به مبارزه با این دین مقدس پرداخته اند و امروز نیز گروهی به بهانه ضعیف شدن جسم انسان در مقابل بیماری کرونا می خواهند مانع روزه گرفتن مسلمانان شوند.

ماموستا محمدی با بیان اینکه در فضای حقیقی ومجازی سوالاتی مطرح می شود که آیا احتمال دارد که روزه دار بر اثر ضعف جسمی به ویروس کرونا مبتلا شود گفت: مجمع عالی متشکل از اطبا و پزشکان و شاخه های علوم پزشکی و بزرگان شریعت اسلامی به این نتیجه رسیده اند که تاکنون با توجه به آزمایشات صورت گرفته هیچ ارتباطی بین روزه گرفتن و مبتلا شدن انسان به بیماری کرونا وجود ندارد.

وی اظهار داشت: با توجه به احکام و شریعت اسلامی بر هر انسان مسلمانی روزه ماه رمضان واجب است مگر کسانی که با توجه به عذر شرعی و طبق دستورات شریعت اسلامی قادر به گرفتن روزه نباشند.

امام جمعه دهگلان گفت: پیامبر (ص) در ایام نزدیک به ماه رمضان همیشه دعا می فرمود که خدایا ما را  به ماه رمضان برسان از خداوند میخواهم که همه مسلمانان روزه ماه مبارک رمضان را درک کنند.

مامستا محمدی بیان داشت: پیامبر (ص) فرموده اند روزه بگیرید تا سلامت باشید زیرا روزه باعث سلامت روح و جسم شده و باعث تقویت روحیه ما در مقابل این بیماری کرونا می شود که امروز جامعه را دچار ضعف و نگرانی کرده است.

 وی افزود: کسانی که دراین ماه مبارک به طعام روزه داران و دستگیری نیازمندان بپردازند خداوند در بهشت غرفه های زیبای بهشتی را نصیب آنان می نماید.

ماموستا محمدی با اشاره به اینکه استراحت دادن به بدن(در قالب روزه‌داری) در همه ادیان وجود دارد، افزود: هرچند در سایر ادیان و تمامی مکاتب علمی استراحت دادن به بدن در قالب روزه‌داری مورد تأکید واقع شده اما زیباترین و کامل‌ترین شکل آن در دین اسلام و در ماه مبارک رمضان نمود پیدا می‌کند.

امام جمعه دهگلان روزه ماه مبارک رمضان راعدل آفرین خواند و گفت: روزه باعث می شود که ما به فکر نیازمندان بیفتیم و احسان کردن عدالت اجتماعی را بالا ببریم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امام جمعه دهگلان ماه مبارک رمضان بیماری کرونا روزه گرفتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۷۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهن شدن سفره افطاری در مسجد بقیه الله (عج) محله شهرقائم قم + تصاویر

یکی از آیین‌های معنوی و بسیار با ارزش و با اهمیت ماه مبارک رمضان دادن افطاری و پذیرایی از روزه داران است. همزمان با ماه مبارک رمضان به همت پایگاه مقاومت بسیج بقیه الله (عج) در مسجد بقیه الله (عج) واقع در محله شهر قائم شهرستان قم برای چندمین بار پهن شد و از روزه داران پذیرایی به عمل آمد.

شهروند خبرنگار ما تصاویری ارسال کرده است که می‌توانید مشاهده کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - قم

بیشتر بخوانید:

ضیافت افطاری در خیابان امام رضا (ع) به مناسبت میلاد امام حسن (ع) + فیلم

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی
  • ماه مبارک رمضان می تواند مسلمانان را حول محوری واحد گردهم آورد
  • پهن شدن سفره افطاری در مسجد بقیه الله (عج) محله شهرقائم قم + تصاویر
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • حرمت ماه مبارک رمضان باید حفظ شود/ با روزه خواری در ملاء عام برخورد می‌شود 
  • حرمت ماه مبارک رمضان باید حفظ شود/ با روزه‌خواری در ملاء عام برخورد می‌شود
  • مقاصد گردشگری ماه رمضانی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی معرفی می‌شود
  • قصه های به زبان ساده برای بچه ها در ماه رمضان
  • افطار روزه‌داران روی پل طبیعت
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم توسط نجاتگران هلال احمر دهگلان + فیلم