Web Analytics Made Easy - Statcounter

 فاطمه اکبری سامانی مشاور بیماری‌های پوستی اظهار داشت: در زمان بارداری به خصوص در ماه‌های پایانی، تغییرات هورمونی زیادی در بدن اتفاق می‌افتد که می‌تواند به پوست آسیب برساند ولی به دلیل بیماری کرونا که توصیه می‌شود زنان باردار به غیر از شرایط اورژانسی از منزل خارج نشوند برخی با مشاهده اگزما، جوش و خارش اقدام به درمان‌های خودسرانه خانگی می‌کنند که همین امر مشکلات جدی تری را به همراه می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: لکه‌های پوستی، آکنه و جوش، ترک‌های پوستی یا استریا، اگزما، کهیر، خارش و تیره شدن خال های پوستی از جمله آسیب‌هایی هستند که در دوران بارداری رخ می‌دهد و این پدیده در این مدت طبیعی است و نباید بدون مراجعه به پزشک و تنها با کسب اطلاع از چند سایت اینترنتی اقدام به مصرف داروهای خوراکی، گیاهی، موضعی یا تزریقی کرد.

این متخصص پوست، ادامه داد: با شیوع بیماری کرونا، بارها مشاهده شده که برخی از خانم‌های باردار پس از مشاهده تغییرات و مشکلات پوستی با مراجعه به برخی از سایت‌ها اقدام به مصرف کرم‌هایی با ترکیبات ویتامین A کرده اند، در حالی این ترکیبات و داروهایی نظیر ایزوترتینوئین، هیدروکینون، سالیسیلیک اسید، فیناستراید، بنزوئیل پروکساید، پارابن، رتینول و آداپالن در طول بارداری جزو داروهای ممنوع است.

اکبری سامانی گفت: در دوران بارداری نباید اقدامات پروسیجرها انجام داد و تمامی پروسیجرهای پوستی اعم از تزریق ژل، بوتاکس، لیزر، میکرونیدلینگ، مزوتراپی، کربوکسی تراپی و مواردی از این دست به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

وی اضافه کرد: می‌توان در قرنطینه خانگی نیز با رعایت برخی نکات از پوست مراقبت کرد به طور نمونه توصیه می‌شود تا زمان زایمان از به جای لایه بردارهای مختلف از شوینده‌های ملایم استفاده کرد، خواب کافی، مرطوب نگهداشتن پوست و خود داری از مصرف بیش از حد لوازم آرایشی از جمله این موارد است.

این متخصص پوست افزود: در دوران بارداری اگر احساس خارش، خشکی و کشش در پوست بدن پدیدار شد توصیه می‌شود برای پیشگیری از ترک‌های پوستی با روغن‌های گیاهی و ارگانیک نظیر روغن نارگیل، پوست را ماساژ داد.

وی با بیان اینکه اگر خارش و خشکی پوست با استفراغ همراه بود باید به سرعت به پزشک مراجعه کرد، افزود: خارش و خشکی شکم از شایع‌ترین تغییرات پوستی در بارداری است، هر چه از سن بارداری می‌گذرد شکم کشیده‌تر شده و این موضوع باعث می‌شود که خشکی و خارش بیشتر شود، اما اگر در اواخر بارداری خارش شدید همراه با تهوع، استفراغ، کاهش اشتها، خستگی و یا یرقان مشاهده شد باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کرد؛ چراکه این نشانه‌ها از علائم عارضه «کلستاز» و مربوط به عملکرد کبد می‌شود.

اکبری سامانی خاطر نشان کرد: در طول بارداری ممکن است کف دست‌ها قرمز شود که این امر نیز در دوره بارداری طبیعی است این حالت در ۴۰ درصد زنان سفید پوست و ۳۰ درصد زنان تیره پوست باردار دیده می‌شود که ممکن است به صورت نقاط منتشر در تمام کف دست یا فقط در برجستگی‌های کف دست باشد که این تغییرات نیز جای نگرانی ندارد و اغلب این موارد بعد از زایمان برطرف می‌شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: زنان باردار ویروس کرونا پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۸۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید/ چطور هندوانه غیرسالم را تشخیص بدهیم؟

به گزارش قدس آنلاین؛هندوانه یک نوع میوه آبدار است که معمولاً در فصل تابستان مصرف می‌شود.

این میوه محبوب گاهی، می‌تواند نیترات داشته باشد که معمولاً به علت کودهای شیمیایی یا فرآورده‌های کشاورزی استفاده شده در کشت و پرورش آن ممکن است اتفاق بیفتد. با شناخت علائم وجود نیترات در هندوانه که در ادامه خواهیم گفت، از مصرف این هندوانه‌ها خودداری کنید تا دچار عوارض و مسمومیت‌های ناشی از آن نشوید. برای آنکه بدانید آیا هندوانه‌ای که خریداری کرده‌اید، نیترات‌دار است یا خیر، با ما همراه باشید.

تکه‌ای از گوشت هندوانه را در آب قرار دهید

برای بررسی میزان نیترات در هندوانه و جلوگیری از مسمومیت، می‌توانید یک تکه از گوشت هندوانه را در آب تمیز قرار داده و منتظر بمانید.

اگر آب تغییر رنگ داده و به رنگ صورتی تند تبدیل شود، این نشانه‌ای از وجود نیترات‌های زیاد در هندوانه است و بهتر است از مصرف آن خودداری کنید.

رنگ زرد پوست هندوانه نمایانگر میزان بالای نیترات است

نیتروژن یک عنصر اساسی برای رشد گیاهان است اما برخی کشاورزان در پرورش هندوانه از افزودن نیترات به زمین بیش از حد استفاده می‌کنند تا به رشد سریع‌تر هندوانه کمک کنند. این عمل می‌تواند منجر به تجمع نیترات‌های اضافی در گوشت هندوانه شود که مصرف آن می‌تواند به مسمومیت منجر شود.

به همین دلیل باید توجه داشت که زردی پوست هندوانه نشانه‌ای از افزایش نیترات است. هنگام خرید هندوانه، به رنگ داخل پوست آن نیز توجه کنید. اگر رنگ آن زرد باشد، بهتر است از خرید آن خودداری کنید. همچنین، گوشت هندوانه نباید خطوط سفید رنگ داشته باشد.

هندوانه که در وسطش حفره دارد مشکوک است

اگر هندوانه دارای حفره‌ بزرگ و عمیق در وسط آن باشد، این می‌تواند نشانه‌ای از استفاده از هورمون‌های رشد یا مانده در هندوانه باشد. هندوانه‌ای که هورمون‌های رشد دارد ممکن است مواد مضر را در خود جذب کرده باشد و مصرف آن می‌تواند به مسمومیت منجر شود. بهتر است از مصرف هندوانه‌های دارای حفره‌های بزرگ و عمیق خودداری کنید.

برای تشخیص هندوانه‌ای که ممکن است مشکل داشته باشد، باید وزن آن را مورد بررسی قرار دهید. هندوانه باید به نسبت اندازه‌اش، سنگین و سفت باشد. اگر احساس می‌کنید هندوانه خیلی سبک است یا احساس می‌کنید که دارای حجم زیادی هوا درون آن است، احتمالاً مشکلی وجود دارد. هندوانه‌ای که به خوبی رسیده است، هنگام بلند کردن بسیار سنگین خواهد بود.

سوراخ‌های هندوانه را بررسی کنید

تشکیل سوراخ‌ها در هندوانه ممکن است به دلیل ورود حشرات یا مشکلات رشد ایجاد شود. در برخی موارد، این سوراخ‌ها به عنوان نشانه از حشرات تلقی می‌شوند، اما در واقعیت ممکن است مرتبط با مقدار زیاد نیترات باشند. حتی اگر داخل هندوانه خوب باشد، وجود سوراخ می‌تواند باعث خرابی گوشت هندوانه شود. بنابراین بهتر است هندوانه‌ای که سوراخ دارد را خریداری نکنید.

منبع: خبر آنلاین

دیگر خبرها

  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید
  • هشدار به سیل زدگان در سیستان و بلوچستان : مراقب تمساح باشید
  • هشدار حمله تمساح‌ها به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ؛ مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشید
  • هشدار ایران به گروه ۷؛ مراقب تصمیمات غیرسازنده باشید
  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید/ چطور هندوانه غیرسالم را تشخیص بدهیم؟
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • نجات جان مادران باردار در شرایط نامساعد جوی
  • کسانی که پوست حساس دارند فقط با این روش از ویتامین C استفاده کنند
  • خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو
  • هشدار کارشناس سازمان غذا و دارو؛ خانم ها، مراقب سربی که می بلعید باشید