Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول قرارگاه مردمی امام خامنه ای(مدظله العالی) گفت: قرارگاه یک چتر حمایتی روی دیگر گروههای جهادی دارد و نقش حمایتی داریم و سعی کردیم چتر حمایتی روی دیگر گروه های جهادی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم آباد، قرارگاه مردمی امام خامنه‌ای( مدظله العالی) مجموعه‌ای است مردمی که در سال ۱۳۹۳ در ایام اربعین با برپایی اولین و بزرگترین موکب مردمی کشور در ورودی شهر خرم آباد که محل عبور بیش از ۶۵ درصد زائرین اربعین در کشور و چند کشور خارجی همسایه است، فعالیت خود را با هدف ارائه خدمات چندگانه شامل پذیرایی، اسکان، پزشکی، مکانیکی، رفاهی و فرهنگی به زائرین اربعین آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قرارگاه مردمی با این فعالیت کم نظیر فرهنگی در فضای معنوی اربعین و برنامه ریزی های کوتاه مدت و میان مدت به فعالیت های فرهنگی و جهادی با راهبرد بیانیه گام دوم انقلاب ادامه مسیر داد و در میان پیشنهاد‌های خود جهت ثبت قانونی به سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۹۸ لبیک گفت.

از آنجایی که فعالیت این قرارگاه وابسته به منطقه و محله نیست، در هرکجا به فعالیت این قرارگاه نیاز باشد حضور داشتند از زلزله سر پل ذهاب گرفته تا سیل لرستان پیش قدم بوده است.

 

با ورود ویروس کرونا به کشور و استان نیز این قرارگاه فعالیت های خود را آغاز کرد.

محمد کریم خورشیدوند، مسئول قرارگاه مردمی امام خامنه ای(مدظله العالی) گفت: برای موضوع کرونا در چهار حوزه فعالیت کردیم، نخستین گامی که برداشته شد ایجاد مرکز آموزش بود که با رصد، پیگیری و پژوهش سعی کردیم شتابزده عمل نکنیم و کاری که بر روی زمین مانده را انجام دهیم به گونه ای که کمترین هدر رفت انرژی نیروهایمان را در پی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در بین گروههای جهادی چیزی به اسم آموزش در کل کشور وجود ندارد یا اگر موجود است آن قدر کم بوده که به چشم نمی آید افزود: با توجه به اهمیت جایگاه مدافعان سلامت از دید مقام معظم رهبری این عملیات یک عملیات بیوتروریسم و بیولوژیک است و ماموریت جدید ما نیازمند آموزش جدید است.

خورشیدوند بیان کرد: مرکز آموزش قرارگاه مردمی امام خامنه ای متشکل از حدود ۲۵ کلاس و یک سالن صد نفره یک فضای کامل است و سعی کردیم این کار تا حد امکان به دور از تجمع صورت گیرد.

وی گفت: چون فرمانده این میدان دانشگاه علوم پزشکی است با مراجعه به علوم پزشکی مجوز گرفته و از اساتید آنها در این راستا استفاده شد تا خود تربیتی و دیگر تربیتی انجام گیرد.

مسئول قرارگاه مردمی امام خامنه ای(مدظله العالی) بیان کرد: آموزش در دو بخش آشنایی با ویروس کروناو راه های پیشگیری و جلوگیری از این بیماری و همچنین میزان ترکیب مفید موادضد عفونی کننده برای استفاده در فضاهای باز و بسته انجام شد‌.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه دوم نیروی جهادگر ما ابزار نیاز دارد در حالی که در بازار گران است در همین راستا ما به تولید ماسک به صورت خانگی پرداختیم تا از تجمع افراد جلوگیری کنیم و طبق استانداردهای ایزو به تولید ماسک پرداختیم .

 

خورشیدوند خاطر نشان کرد: تا کنون حدود ۶۰ هزار ماسک تولید و بین جهادگران ما و دیگر جهادگرانی که چتر حمایتی داریم و در بین نقاط محروم استان توزیع شده است.

وی افزود: قرارگاه یک چتر حمایتی روی دیگر گروههای جهادی دارد و نقش حمایتی داریم و سعی کردیم چتر حمایتی روی دیگر گروه های جهادی داشته باشیم.

مسئول قرارگاه مردمی امام خامنه ای(مدظله العالی) گفت: با همکاری اعضای فعال قرارگاه که یکی از آنها تولیدی مواد شوینده داشت با تغییر کاربری این تولیدی و همکاری که با قرارگاه داشتند با رایزنی با مسئولین شرکت آسیا دارو ایرانیان که در بحث تولید مواد شوینده فعالیت می‌کرد و اکنون در بحث تولید مواد ضدعفونی کننده فعال شده، این تولید هم برای خود قرارگاه هم برای دیگر بخش‌هایی که نیازمند مواد ضدعفونی کننده هستند استفاده می شود.

وی عنوان کرد: مدیر کل شرکت آبفا لرستان که از اعضای افتخاری قرارگاه هستند در بحث تامین مواد ضدعفونی کننده به ویژه آب ژاول کمک کردند.

خورشیدوند با بیان اینکه در حوزه سومی که ورود پیدا کردیم تجهیز و کمک به دیگر گروههای جهادی است گفت:تشکیل حداقل ۱۰ گروه جهادی پیاده،آفرود،موتوری و ماشین آلات درحوزه شهری روستایی محلات را ضدعفونی کردند.

توزیع ۳۱۳ بسته غدایی بین نیازمندان

وی عنوان کرد: علاوه بر این در بحث توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی در قالب طرح مومنانه ورود پیدا کردیم و در این راستا ۳۱۳ بسته غذایی شامل مرغ، برنج، ماکارانی، روغن، رب و ... و ۳۱۳بسته بهداشتی شامل اسکاج، دستمال کاغذی، ژل دست و تمیز کننده سطوح دستمال کاغذی توزیع شده است.

وی عنوان کرد: در نیمه شعبان کاروان نشاط جشن نیمه شعبان را در راستای خدمت مومنانه با ارائه مولودی ‌خانی، نظافت معابر و ماشین آلات ، تب سنجی و تقسیم و توزیع مواد غذایی و بهداشتی انجام دادند .

 

اجرای طرح اطعام مهدوی به مناسبت رمضان

وی خاطر نشان کرد:در بحث کمک مومنانه پیگیر طرح "اطعام مهدوی" هستیم با همکاری کمیته امداد و خیرین برای نیازمندان از اول ماه مبارک رمضان تا پایان ماه مبارک هر شب افطار ۲۰۰۰ غذای گرم با رعایت پروتکل بهداشتی و نظارت مرکز بهداشت تهیه و توزیع کنیم.

خورشیدوند بیان کرد: عملیات پاکسازی در مناطق مختلف روستایی و شهری به صورت پلاک به پلاک در سطح منطقه کوی فلسطین، علی آباد، اسدآبادی ، پاچنار، ۶۰ متری، ملک شیرآباد ، کمالوند، مهدی آباد ؛حسن آباد و معابر اصلی انجام شده است.

وی افزود: از دیگر فعالیت‌های این قرارگاه شناسایی فعالان فرهنگی هر منطقه است که با محوریت مسجد آغاز می کنیم که پاکسازی با محوریت گروه جهادی محله و پایگاه اجتماعی بچه‌های محل بالا می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش خامنه ای اربعین رهبری گروههای جهادی سعی کردیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۸۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواب‌آلودگی مهمترین دلیل تصادفات جاده‌ای قزوین

ایسنا/قزوین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: خستگی و خواب آلودگی بیشترین سهم تصادفات را در جاده‌های استان قزوین دارد، بنابراین از رانندگان تقاضا داریم که در طول مسیر و به ازای هر دو ساعت رانندگی حداقل به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کنند تا از بروز حوادث برای خود و دیگران جلوگیری کنند.

مهدی رجحانی با اشاره به همکاری نیروهای جهادی در طرح کنترل و نظارت جاده‌ای اظهار کرد: در سال جاری نیروهای جهادی همچون سال‌های گذشته به کمک پلیس راه آمدند، در این طرح ۳۶ تیم جهادی در ۱۸ نقطه جاده‌ای استان با اولویت آزادراه های استان مستقر شده‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین افزود: در سال جدید علاوه بر حضور نیروهای جهادی، تخلفات رانندگی نیز توسط نیروهای جهادی رصد و پس از بررسی و صحت‌سنجی توسط پلیس اعمال قانون صورت می‌گیرد؛ علاوه بر این تیم‌های پلیس نسبت به متوقف کردن خودروهای متخلف در کنار تیم‌های جهادی به صورت ساعتی اقدام می‌کنند.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه با اشاره به تصادفات جاده‌ای گفت: خستگی و خواب آلودگی بیشترین سهم تصادفات را در جاده‌های استان قزوین دارد، بنابراین از رانندگان تقاضا داریم که در طول مسیر و به ازای هر دو ساعت رانندگی حداقل به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کنند تا از بروز حوادث برای خود و دیگران جلوگیری کنند.

رجحانی همچنین با اشاره به طرح کنترل و نظارت بر ناوگان عمومی حمل مسافر، تصریح کرد: این طرح با مشارکت پلیس راه استان، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای از ابتدای طرح نوروزی در سطح محورهای مواصلاتی استان آغاز شده است.  در این طرح ۲۴ ساعته، علاوه بر سرکشی و نظارت به پایانه‌های مسافربری استان، تیم‌های کنترلی در مقابل پاسگاه‌ها حضور یافته و با تخلفات ناوگان موصوف برخورد می‌کنند.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، وی خاطرنشان کرد: همچنین واحدهای نامحسوس پلیس راه نیز با گشت‌زنی در سطح آزادراه‌ها به صورت ویژه رفتار رانندگان ناوگان مسافربری را کنترل می‌کنند و با تخلفاتی همچون استفاده از تلفن همراه، حرکت در باند سوم آزادراه ها و حرکات پرخطر برخورد می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین بیان کرد: از ابتدای طرح تاکنون، بیش از ۱۵ هزار دستگاه ناوگان مسافربری کنترل و بیش از ۶ هزار مورد از ناوگان متخلف اعمال قانون شده‌اند، در این مدت حدود ۳۰ جلد دفترچه اخذ و محدودیت رانندگی برای این دسته از متخلفین اعمال شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خواب‌آلودگی مهمترین دلیل تصادفات جاده‌ای قزوین
  • شهادت ۴ نفر از نیروهای حزب‌الله توسط اسرائیل
  • امید آفرینی برای محرومین جامعه به همت گروه‌های جهادی بسیج
  • نوروز گذرانی گروه های جهادی درسطح مدارس گلستان
  • هنرمندان در قرارگاه فرهنگی شهر فعالیت داشته باشند
  • شعار سال در اردستان محقق شود/ لزوم تشکیل قرارگاه
  • ۵۵ نفر از جهادگران برتر بیرجند تجلیل شدند
  • تجلیل از ۵۵ جهادگر برتر شهرستان بیرجند
  • برگزاری اردو‌های نذرشفا در مشهد الرضا
  • سفره کرم به وسعت ایران زمین / اصفهانی‌ها «روزه اولی» و تهرانی‌ها «سلام فرمانده» را خواندند