Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی گفت: پس از طی شدن مراحل طراحی و پیاده سازی سامانه علم سنجی اعضای هیات علمی دانشگاه در این معاونت، این سامانه جهت بهره برداری در اختیار دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه قرار گرفت.

محمد طالعی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی گفت: پس از طی شدن مراحل طراحی و پیاده سازی سامانه علم سنجی اعضای هیئت علمی دانشگاه در این معاونت، این سامانه جهت بهره برداری در اختیار دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در خصوص شناسایی سامانه های مورد نیاز در حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه، بیان کرد: یکی از حوزه های تاثیرگذار در ارزیابی عملکرد پژوهش و فناوری دانشگاه، به ویژه در در رتبه بندی های علمی ملی و بین المللی، انتشار مقالات در نشریات و همچنین میزان ارجاعات دریافت شده توسط اعضای هیئت علمی است.

طالعی افزود: راه اندازی سامانه ای به منظور تجمیع و ارائه این اطلاعات مبتنی بر پایگاه های مختلف استنادی، از اولویت های حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه، به عنوان متولی اصلی اقدامات در این حوزه بوده است.

وی با بیان اینکه، از مهر ماه سال گذشته، پروژه طراحی و پیاده سازی سامانه علم سنجی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، با محوریت مدیریت فناوری اطلاعات، در دستور کار قرار گرفته است، گفت: پس از نیازسنجی و بررسی سامانه های مشابه در داخل و خارج کشور، توسعه سامانه اجرایی گردید.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با اشاره به تأثیر این سامانه در افزایش قابلیت مشاهده دستاوردهای پژوهشگران دانشگاه در حوزه انتشارات علمی اضافه کرد: در این سامانه با تجمیع اطلاعات انتشارات علمی بین المللی هر عضو هیئت علمی در پایگاه های استنادی شامل؛ Publons (WOS)، SCOPUS، Google Scholar و ORCID، امکان بررسی فعالیت های هر عضو هیات علمی در مقایسه با سایرین و در قالب های مقایسه ای مختلف در سطح دانشگاه، دانشکده، گروه آموزشی و همچنین در مرتبه های علمی مختلف، فراهم شده است.

او در ادامه با درخواست از اعضای هیئت علمی دانشگاه برای ثبت مشخصات خود در پایگاه های استنادی و تکمیل صفحه اختصاصی خود در سامانه، یادآورد شد: این همکاری منجر به افزایش مشاهده پذیری فعالیت های اعضای هیئت علمی و بهبود رتبه دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در نظام های رتبه بندی های بین المللی، خواهد شد.

طالعی گفت: با توجه به مسئولیت دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در رصد و ارزیابی فعالیت های اعضای هیئت علمی دانشگاه، این سامانه به ادرسSID.KNTU.AC.IR جهت بهره برداری تحویل آن دفتر شد.

فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پژوهش و فناوری دانشگاه سامانه علم سنجی اعضای هیئت علمی علمی دانشگاه بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۸۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«محمد دوستار» سرپرست دانشگاه گیلان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، طی حکمی از سوی محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری «محمد دوستار» به عنوان سرپرست دانشگاه گیلان منصوب کرد.

در حکم انتصاب خطاب به دوستار سرپرست دانشگاه گیلان تاکید شده است: انتظار می‌رود با اتکا به خداوند متعال و استعانت از حضرت ثامن الائمه (ع) و با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیه انقلابی، راهبردهای اساسی دولت مردمی و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری استادان، مدیران، یاوران علمی (کارکنان) و دانشجویان، تمامی امکانات مادی و معنوی دانشگاه از جمله ظرفیت عظیم خیرین و واقفین را برای تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اسناد بالادستی، مرجعیت و دیپلماسی علمی توسعه همه جانبه علم و فناوری، آموزش پژوهش‌محور، پژوهش آموزش‌محور، مهارت‌افزایی، کارآفرینی، فرهنگ‌سازی کار تیمی و گروهی و در نهایت اجرای تمام محورهای سند دانشگاه اسلامی به کار گیرید.

گفتنی است، دکتر محمد دوستار (زاده رشت ،۱۳۵۰) دانش‌آموخته رشته مدیریت و عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان با مرتبه دانشیار است که از سوابق اجرایی وی می‌توان به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور استان گیلان، ریاست دانشکده ادبیات و علوم انسانی و دفتر برنامه و بودجه دانشگاه گیلان اشاره کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در نامه جداگانه‌ای از خدمات دکتر فرید نجفی رئیس سابق دانشگاه گیلان در زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

نجفی از آذر ۱۴۰۰ به سمت سرپرستی دانشگاه گیلان منصوب شده بود.

کد خبر 6080206

دیگر خبرها

  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • نیمی از دانش‌آموزان مقطع متوسطه به سمت تحصیل در هنرستان رفتند
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی فضا در یک قدمی واقعیت
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود
  • بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشی دانشگاه آزاد برای توسعه و تعالی چابهار و سواحل مکران
  • ارتقای رتبه علمی اعضای هیئت علمی تغییر می‌کند
  • «محمد دوستار» سرپرست دانشگاه گیلان شد
  • تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار تعمیراتی دانشگاه در ۳۰ ماه