Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@02:36:01 GMT

ملی‌پوش هندبال: اردوی تیم ملی زنان یکسال تعطیل است

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۹۵۲۱

ملی‌پوش هندبال: اردوی تیم ملی زنان یکسال تعطیل است

راضیه جانباز می‌گوید که فکر و نگاه به ورزش بانوان به خصوص در همه رشته‌های تیمی ضعیف است.

ملی پوش هندبال بانوان در گفت و گو با ایسنا در مورد تیم ملی هندبال بانوان اظهار کرد: تیم ملی که پارسال در انتخابی المپیک شرکت نکرد. در این سال جام باشگاه‌های آسیا و جام ملت‌های آسیا را در پیش داریم. تا جایی که من خبر دارم قرار است یک تیم جوان را همراه چند بازیکن با تجربه‌تر راهی مسابقات آسیایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی حدود یک سال یعنی بعد از قهرمانی آسیا ژاپن هیچ اردویی نداشته است. با توجه به این اوضاع هم مشخص نیست که چه تصمیمی بری اعزام تیم بانوان به مسابقات قهرمانی آسیا گرفته خواهد شد.

جانباز در مورد حضور تیم هندبال اشتادسازه مشهد در جام باشگاه‌های آسیا هم گفت: تیم اشتادسازه مدیریت قوی دارد و نگرش مدیران این باشگاه از مالک گرفته تا مدیر ورزشی این است کار را درست و قوی انجام دهند. قبل کرونا قرار این بود که یک تیم قوی را با گرفتن چند بازیکن خارجی راهی جام باشگاه‌های آسیا کنند. هدف از حضور در این مسابقات رفتن روی سکو بود و برای این منظور قرار بود چند بازیکن مطرح اروپایی یا آسیایی را جذب کنند. قرار بود قرعه کشی این مسابقات اردیبهشت ماه انجام شود اما اکنون با گسترش کرونا مشخص نیست که تکلیف جام باشگاه‌ها یا جام ملت‌های آسیا چه خواهد شد اما در صورت برگزاری، صد درصد تیم ما با بازیکنان قوی راهی این مسابقات خواهد شد.

عضو تیم هندبال بانوان اشتادسازه در مورد لیگ ۹۸ گفت: لیگ با هشت تیم آغاز شد. اشتادسازه بیشترین تعداد ملی‌پوش را داشت و توقعی جز قهرمانی از آن نمی‌رفت. اوایل لیگ تیم هماهنگ نبود اما رفته رفته درست شدیم و امتیازهایی که جلوی تاسیسات و شاملی از دست داده بودیم را جبران کردیم. در نهایت با یک باخت و یک تساوی با اختلاف زیاد امتیازی نسبت به تیم دوم قهرمان شدیم. شاکله اصلی تیم ما را بازیکنان ملی‌پوش تشکیل می‌داد و مربی تیم هم مربی تیم ملی بود. همچنین یک کمک مربی مرد داشتیم و توانستیم از نظر فنی بالاتر باشیم. 

وی افزود: باید تیم‌هایی که در لیگ‌ شرکت می‌کنند شرایط کافی داشته باشند. هندبال زیرساخت قوی ندارد. اشتادسازه قدرت مالی زیادی داشت. قراردادهایی که تا پارسال ۲۰ تا ۳۰ میلیون بود را تا سقف ۵۰ تومان افزایش داد. درست است که همین رقم هم مبلغ بالایی نیست اما به هر حال برای یک ورزشکار که نیازهای زیادی از لحاظ تغذیه، مکمل و ... دارد  بهتر از قبل است. بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای مثل خود من که مربی بدنساز هستم در کنار هندبال به کار دیگری هم مشغول هستند. قراردادها آنقدر پایین است که به جز هندبال باید به فکر شغل دوم هم باشند.

وی در خصوص تصادفی که حدود ۱۰ روز پیش داشت گفت: در حال بازگشت به تهران بودم که یک تصادف وحشتناک داشتیم. دست چپ من آسیب دید، دو انگشتم شکست و تاندون‌هایم آسیب جدی دیده بود اما به گفته پزشکم دو ماه دیگر می‌توانم هندبال بازی کنم. در این مدت هم باید کار درمانی انجام دهم. خدا را شکر آسیب جدی نبود که از تمریناتم بمانم، فقط مشکل دستم بود که آن هم رو به بهبود است.

وی در ادامه با اشاره به کم توجهی به ورزش‌های تیمی بانوان گفت: به صورت کلی نگاه و تفکر نسبت به ورزش بانوان ضعیف است چه در رشته‌هایی همانند کبدی و فوتسال که در آسیا جایگاه خوبی دارند چه در رشته‌های تیمی مثل هندبال، بسکتبال و فوتبال که رده‌های پایین‌تری در آسیا دارند. سایر کشورها که در حد ما یا پایین‌تر از ما هستند مثل هند و ازبکستان در سال در چندین تورنمنت و مسابقه شرکت می‌کنند اما ما همیشه از نظر مالی مشکل داشتیم. توصیه من به جوان‌ترها این است که به سمت ورزش‌های تیمی نروند. هر چقدر هم که مثل من و هم تیمی‌هایم عاشق رشته‌شان باشند باز در ادامه راه به مشکل می‌خورند. وقتی به عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای تغذیه و تمرینات حرفه‌ای داری ولی نگاه‌ها به سمت ورزشت حرفه‌ای نباشد زحمت خود را هدر رفته می‌بینی. وضعیت ورزش بانوان در ایران بد است اما وضعیت ورزش گروهی بانوان وحشتناک است.

او در پایان گفت: هندبال زیر ساخت قوی ندارد. باید به رده‌های پایه به شکل ویژه نگاه شود. علم مربیان در رده‌های پای ضعیف است. باید فدراسیون از مدرس‌های قوی استفاده کند و تا مدرس قوی وارد این رشته نشود نمی‌توان این رشته را توسعه داد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هندبال بانوان جام باشگاه حرفه ای تیم ملی ملی پوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۹۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه‌ محصولات خانگی بانوان

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در سفر به استان سمنان و در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای بانوان استان سمنان در خانه تاریخی تدین سمنان، با اشاره به تلاش‌های دولت برای اشتغال خانگی بانوان، بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده در سال گذشته ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان کاهش داده شد و مشاغل خانگی رشد قابل توجهی داشت.

وی افزود: در همین راستا، ۸۰ درصد تسهیلات در قسمت مشاغل خانگی بوده و ضمن صدور مجوزهایی در این زمینه، تفاهم نامه‌هایی نیز با وزارت کار منعقد و مقرر شد تا ۱۰ درصد تسهیلاتی که به استانداری‌ها واگذار می‌شود به بانوان سرپرست خانوار اختصاص یابد.

معاون رئیس‌جمهور در خصوص صندوق حمایت خرد اشتغال زنان خانه دار، گفت: در گذشته، مشکلاتی در قبول ضمانت برخی بانک‌ها وجود داشت، که در سال‌جاری مقرر شد تا موانع موجود در بحث ضمانت نامه‌های بانکی رفع و حمایت از زنان خانه دار تسریع و تسهیل شود.

خزعلی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه بازار فروش تولیدات بانوان، بیان کرد: یکی از مسائل مهم در همه استان‌ها، بازار و جایگاه داخلی و خارجی برای عرضه محصولاتِ هنری بانوان بوده است که خوشبختانه در همه استان‌ها تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه‌ها انجام و در استان سمنان نیز این اعتبار تصویب شده و مکان‌یابی در حال انجام است.

خزعلی یادآور شد: برای بحث صادرات هم در حال رایزنی هستیم و در بخش مجازی، پلتفرم‌هایی در حال طراحی است که با کشورهایی که با آنها در ارتباط هستیم از طریق مجازی برای فروش کالا بهره‌مند شدیم.

کد خبر 6081873

دیگر خبرها

  • یزد، میزبان اردوی تیم ملی اسکواش بانوان
  • بازارچه خاص بانوان در سمنان احداث می‌شود
  • تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه‌ محصولات خانگی بانوان
  • اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • هاشمی: از میزبانی مسابقات هندبال قهرمانی آسیا حمایت خواهیم کرد
  • کیومرث هاشمی: از میزبانی مسابقات هندبال قهرمانی آسیا حمایت خواهیم
  • گیلان، میزبان اردوی تیم ملی هاکی بانوان
  • تیم ملی اسکواش یکسال بدون اردو!
  • صدرنشین لیگ دسته اول در اندیشه راه اندازی تیم فوتبال بانوان