Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: در زمان شیوع حدود ۴۰ میلیارد تومان تاکنون از طریق مشارکت‌های مردمی در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته است. در حال دریافت وام از بانک جهانی به میزان ۵۰ میلیون دلار هستیم که مقدمات آن انجام شده و کار‌های اولیه با دستگاه‌ها در حال انجام است. به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید کامل تقوی‌نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در ویدیو کنفرانس خبری گفت: حدود ۴۰ میلیارد تومان تاکنون از طریق مشارکت‌های مردمی در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال دریافت وام از بانک جهانی به میزان ۵۰ میلیون دلار هستیم که مقدمات آن انجام شده و کار‌های اولیه با دستگاه‌ها در حال انجام است. مقدمه وامی از بانک توسعه اسلامی به میزان ۱۳۰ میلیون یورو برای خرید تجهیزات در حال انجام است که بخشی از اقداماتی است که برای تجهیز منابع انجام شده است. سازمان برنامه و بودجه ۳ هزار و ۵۰ میلیارد تومان برای کرونا اختصاص داده است. مهمترین مساله بحث خرید تجهیزات داخلی است. تاکنون ۱۲۰۰ میلیارد تومان از تجهیراتی که خریداری شده و در اختیار دانشگاه‌ها قرار گرفته از محل خرید‌های داخلی است.

وی ادامه داد: تعدادی از همکاران عزیز ما جبهه‌های جنگ را تجربه کرده‌اند. آن‌ها در این شرایط مجددا فصل نوینی از ایثارگری را اضافه کردند. نسل جدیدی که الان خدمات بسیار مهم بهداشتی و درمانی را در سراسر کشور انجام می‌دهد، جبهه وجنگ را به چشم ندیدند، اما تفسیری نو از مجاهدت و ایثارگری را در سراسر کشور پیاده کردند. تعداد زیادی از همکاران ما در بخش‌های مهم مبارزه با کرونا در صف اول مبارزه بودند و جان خود را تقدیم کردند.

تقوی نژاد عنوان کرد: از رهبری تشکر می‌کنیم که اجازه دادند کادر درمان شهدای خدمت تلقی شوند. برای اینکه اذن رهبری به درستی اجرا شود کارگروهی تشکیل شده تا افراد در صف اول مبارزه کرونا را مورد شناسایی قرار دهند تا بتوانند از قانون جامع ایثارگران استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا بانک جهانی میلیارد تومان دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۹۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   رئیس بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بانک شیر مشهد در ایام نوروز به جز روز‌های تعطیل رسمی فعال  و آماده دریافت شیر‌های اهدایی مادران است.

دکتر محمد حیدرزاده افزود: در بانک شیر مشهد ۱۰ هدف تأمین شیر مادر برای نوزادان پر خطر (نوزادان نارس با وزن پایین و نوزادان بستری در بخش مراقبت‌های ویزه نوزادان و محروم از شیر مادر)، ترویج حمایت از تغذیه با شیر مادر، افزایش اگاهی در خصوص ماهیت تغذیه با شیر مادر، آموزش دوشیدن و ذخیره‌سازی شیر مادر، کمک به نوزادان نیازمند شیر مادر و خانواده‌های آنها، کاهش بار مالی خانواده و سیستم درمانی، ارتقاء مهارت و علم تضمین کیفیت و ایمنی شیر مادر اهدایی، ارتقاء کیفیت مدیریت بانک‌های شیر مادر با کمک راهنمای بالینی بانک شیر و ارزیابی کیفیت سالانه و تشویق به انجام مطالعات بیشتر در خصوص شیر مادر و فواید آن دنبال می‌شود.

وی گفت: روزه‌داری و اهدای شیر منافاتی با هم ندارد و مادران دارای شرایط می‌توانند در کنار تأمین نیاز نوزاد خود، شیر مازادشان را به نوزادان نیازمند اهدا  کنند

رئیس بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که شیر مازاد مادران در سال اول شیردهی قابلیت اهدا دارد  افزود: مادرانی که امکان اهدای شیر دارند می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر همه روزه به جز روز‌های تعطیل در ساعات اداری با شماره تلفن ۰۵۱۳۲۲۳۱۰۶۲ داخلی ۱۷۱ و شماره همراه ۰۹۰۵۳۶۵۲۰۹۷ تماس بگیرند.

دکتر حیدرزاده افزود: خوشبختانه با فرهنگ سازی خوب رسانه‌ها در سال‌های اخیر شاهد مشارکت بیشتر مادران در امر اهدای شیر و یاری رسانی به نوزادان نارس و محروم از شیر مادر بودیم تا این گروه بتوانند از یک تغذیه سالم و مقوی بهره‌مند باشند.

بانک شیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد نخستین بانک شیر شرق کشور و چهارمین بانک شیر کشور به شمار می رود

 

دیگر خبرها

  • فعالیت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز
  • انجام ۳۳۰ عمل جراحی در بیمارستان‌های استان فارس در هشتمین روز نوروز
  • مراجعه بیش از ۱۱۰ هزار نفر به مراکز درمانی فارس
  • انجام ۲۴۵ بازرسی از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی 
  • مصدومان حوادث ترافیکی در سیستان و بلوچستان ۲۳ درصد کاهش یافت
  • ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
  • برقراری حدود ۶۴ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ / فوت ۲۱ نفر در حوادث ترافیکی
  • کاهش ۴۸ درصدی موارد فوتی حوادث ترافیکی در سیستان و بلوچستان
  • استقرار کادر پرستاری و بیهوشی بیمارستان قائم (عج) در حرم مطهر رضوی
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی آبادان