Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-29@13:00:31 GMT

نیاز یزد به شهرک بازیافت ضایعات

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۰۵۶۱

نیاز یزد به شهرک بازیافت ضایعات

معاون خدمات شهری شهرداری یزد گفت: راه‌اندازی هرچه سریع‌تر شهرک بازیافت موجب کاهش مشکلاتی که کارگاه‌های جمع‌ آوری ضایعات در محیط زیست به وجود می‌آورد، ضروری است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ حسین صالحیان افزود: راه اندازی این شهرک در راستای کمک به تمیزی هرچه بیشتر شهر و  جلوگیری از انتشار آلودگی توسط دوره گردهای جمع آوری ضایعات و کاهش مشکلاتی که کارگاه‌های جمع آوری ضایعات به وجود می آورد نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با استفاده از فناوری های نوین، پسماندها ارزش اقتصادی پیدا کرده و در شرایط تحریم لازم است که با انجام عملیات‌ حداکثری به بازیافت، پالایش و تبدیل پسماندها به کالاهای دیگر اقدام کنیم.

همچنین مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد با ابراز تاسف از کارشکنی برخی دستگاه‌ها در خصوص واگذاری زمین برای ایجاد شهرک به وجود ظرفیتی که امروزه در حوزه پسماندها وجود دارد اشاره کرد و گفت: راه اندازی شهرک ضایعات نه تنها باعث رونق تولید و اشتغالزایی می‌شود، بلکه محیط زیست را سالم و از پراکندگی آن‌ها در طبیعت جلوگیری می‌کند.

محمد یارمند خاطرنشان کرد: با وجود این شهرک، پدیده زباله گردی از سطح شهر پاک و با اشتغال این افراد در شهرک ضایعات اقدام بزرگی انجام می دهیم.

حجم زباله‌ها که قبل از شیوع بیماری کرونا در اوایل اسفند ۹۸ در یزد روزانه ۳۳۰ تن بود با شیوع این بیماری به ۵۸۰ تن افزایش یافت.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۶۰ درصد آن در مرکز استان زندگی می کنند و از مجموع جمعیت استان ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه ساکن روستاها هستند.

 ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در شهر ووهان مرکز استان هوبی واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اعلام کرد.

نخستین  مورد آن  در ایران ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ در قم شناسایی و اطلاع رسانی شد و شیوع این بیماری تاکنون در ۲۱۰ کشور گزارش شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بازیافت ضایعات شهرداری یزد بازیافت ضایعات شهرک بازیافت ضایعات خدمات شهری شهرداری یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۰۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازچرخانی آب در شهرک صنعتی امیریه

این آب برای مصارفی همچون آبیاری درختان و احداث ساختمان‌های جدید استفاده می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هدررفت روزانه یک میلیارد وعده غذایی در جهان + آمار
  • قیمت ضایعات آهن امروز؛ آپدیت روزانه
  • خلق آثار هنری با ضایعات غیرقابل استفاده
  • بازچرخانی آب در شهرک صنعتی امیریه
  • شرایط برای شیوع عوامل خسارت‌زای مرکبات در استان بوشهر فراهم است
  • تلاش مجاهدانه مسئولان و مردم پیش نیاز جدی برای تحقق شعار سال
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام یزد به ۱۱۷ همت اعتبار نیاز دارد
  • ویدیو/ بازیافت زباله‌های پلاستیکی با سلولزهای گیاهی
  • اهمیت مشاوره و آزمایش‌های پیش از ازدواج در پیشگیری از تالاسمی