Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@03:07:56 GMT

میانگین بارندگی در خراسان جنوبی ۱۲ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۱۲۹۶

میانگین بارندگی در خراسان جنوبی ۱۲ درصد افزایش یافت

علیرضا خندان رو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین باران‌های استان تا امروز ۱۴۷ میلی‌متر بوده است که نسبت به مشابه سال گذشته ۱۲ درصد و نسبت به بلند مدت ۴۹ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده میزان بارندگی‌ها در اردیبهشت و خرداد ماه امسال نرمال خواهد بود اما در برخی نقاط استان نیز شاهد کاهش بارندگی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی اظهار داشت: بر اساس الگوی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی از امروز تا فردا (یکشنبه) به تناوب افزایش ابر، افزایش سرعت وزش باد و رگبار و رعد و برق (برخورد صاعقه) پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به ماهیت رگباری بودن بارش‌ها احتمال وقوع روان آب در برخی نقاط استان در این مدت وجود دارد.

خندان رو عنوان کرد: در این مدت برای شهرستان‌های طبس، فردوس، قاینات، سرایان، زیرکوه بشرویه و نقاطی از بیرجند، سربیشه و خوسف و درمیان بارش تگرگ و در ارتفاعات تشکیل مه پیش‌بینی شده است.

وی از هم استانی‌ها  خواست از سفرهای غیرضرور اجتناب کرده و از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها بپرهیزند.

با توجه به صدور اخطار سطح قرمز هواشناسی درباره بارندگی، ۱۰۹ تیم امدادی و عملیاتی در استان آماده‌باش کامل هستند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا خراسان جنوبی رعد و برق وزش باد هواشناسی افزایش بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۱۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی از خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به بخش کشاورزی استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدعلی آخوندی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی به یک هزار و 362 هکتار اراضی زراعی، یک هزار و 218 هکتار باغی، 20 کیلومتر جاده بین مزارع، 46 رشته قنات، 450 مترمکعب استخر ذخیره آب و 10 کیلومتر کانال و لوله‌گذاری مزارع استان خسارت وارد کرده است. مجموع خسارت وارد شده به بخش کشاورزی استان خراسان جنوبی 145 میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی، خسارت وارده به بخش عشایری را 4 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بارندگی‌ها به یک هزار و 753 کیلومتر ایل راه، 10 اماکن دامی و 15 رأس دام عشایر خسارت وارد که است.

آخوندی بیان کرد: در بخش زیرساخت توزیع شبکه برق نیز سه میلیارد و 500 میلیون تومان خسارت به شبکه فشار متوسط وارد شده است. خسارت وارده به بخش راه در استان 530 میلیارد تومان بوده که دو هزار و 152 ابنیه شامل پل، آب نما و دیوار حفاظتی خسارت دیده‌اند.

وی عنوان کرد: این رقم برآورد اولیه است و خسارات عمرانی در حوزه شهری در حال جمع آوری است. خسارات با توجه به شدت بارندگی در بخش‌های راه، کشاورزی و زیرساختی متفاوت بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی تصریح کرد: بارندگی‌ در تمامی شهرستان‌ها مشاهده شده که در برخی مناطق از جمله شهرستان‌ها سربیشه و درمیان بیشترین خسارت گزارش شده است و در بررسی‌های اولیه مجموع خسارت‌های بارندگی‌های رگباری، بارش تگرگ و رواناب هفته پایانی فروردین در خراسان جنوبی 680 میلیارد تومان در بخش‌های کشاورزی، زیرساختی و راه برآورد شده است.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • تداوم بارندگی در استان سمنان+ فیلم
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • تداوم بارندگی در سمنان
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • بارش‌های کشور در سال گذشته چطور بود؟/ پاسخ احد وظیفه
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها
  • پیش بینی فعالیت توده هوای ناپایدار در جو خراسان جنوبی
  • پرداخت صدقه در خراسان جنوبی ۳۴ درصد افزایش یافت