Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، وزارت بهداشت انگلیس به پزشکان و پرستاران توصیه کرد به علت کمبود تجهیزات بهداشتی در سراسر جهان، از لباس‌های محافظ یکبار مصرف، دوباره استفاده کنند.

در واقع دولت انگلیس کمبود تجهیزات محافظ شخصی را تایید می‌کند. «الوک شارما» وزیر بازرگانی این کشور در نشستی خبری در پاسخ به سؤال درباره هشدار فوق العاده در خصوص کمبود قریب الوقوع تجهیزات محافظ شخصی که سازمان ملی بهداشت انگلیس با آن رو به رو خواهد بود، گفت: ”این کمبود در سطح جهانی است و این مشکل در کل جهان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما باید این مشکل را کنترل کنیم و تجهیزات بیشتری تولید و خریداری کنیم.“

این پاسخ وزیر با ماهیت آنچه حدود ۱۰ دقیقه قبل از برگزاری نشست خبری در گزارش روزنامه گاردین در این خصوص اعلام شد، مطابقت چندانی ندارد؛ گزارش (درباره هشدار فوق العاده سازمان ملی بهداشت انگلیس) که اساساً قبل از همه در آن اذعان شده است این هفته در انگلیس با کمبود تجهیزات محافظ شخصی رو به رو خواهیم شد... و سپس همه راه‌های پیشنهادی دیگری که پزشکان و پرستاران باید آخر این هفته مدنظر قرار دهند، بررسی شده است. در بعضی از بخش‌های مهم گزارش می‌خوانیم که اگر با کمبود تجهیزات ضروری رو به رو شویم، دستورالعمل‌ها تغییر خواهد کرد. بعضی از بخش‌های این سند بسیار قابل توجه است. در بخشی از آن می‌خوانیم که باید به جای استفاده از لباس‌های محافظ یکبار مصرف، به استفاده از لباس‌های محافظی فکر کنید که قابلیت چندین بار استفاده را دارد. در واقع به پزشکان و پرستاران این راه پیشنهاد می‌شود که از این آخر هفته تجهیزاتی را استفاده کنند که یکبار مصرف نیست و گفته می‌شود اگر لباس محافظ یکبار مصرفی نبود، باید از لباس‌های محافظی که یکبار مصرف نیست، مثل لباس‌های آستین بلند مخصوص بیماران استفاده کنید.

بنابراین به نظر می‌رسد ممکن است این مشکل شدیدتر شود و این در حالی است که انگلیس ظرفیت عظیمی برای تولید تجهیزات محافظ شخصی ندارد. همچنین ظاهراً این نخستین بار است که با هشدار فوق العاده سازمان ملی بهداشت انگلیس، دولت به طور رسمی تایید می‌کند که با کمبود تجهیزات محافظ شخصی رو به رو خواهد شد و سپس راه‌های در واقع با استاندارد پایین را به پزشکان و پرستاران پیشنهاد می‌کند تا هنگام درمان بیماران برای حفاظت از خود اجرا کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیوع کرونا کرونا در اروپا پزشکان و پرستاران لباس های محافظ بهداشت انگلیس کمبود تجهیزات یکبار مصرف رو به رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۱۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌هایی که می‌تواند ما را سالم نگه دارد سخت است

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی اظهار داشت: مصرف شکر در ایران سه و نیم برابر نرخ جهانی و مصرف نمک ما ۴ برابر جهان است که باید این روند اصلاح شود.

وی با بیان اینکه فقط با یک اندیشه، ذهن و فکر مثبت می‌توانیم حال خوب بسازیم، افزود: داشتن تغذیه و فعالیت بدنی مناسب و مصرف انرژی ناشی از آن و دوری از استرس می‌تواند سلامت ما را تضمین کند.

فرشیدی با اشاره به اینکه مردم وزارت بهداشت را با دارو، درمان و بیمارستان می‌شناسند، اظهار داشت: ما در حوزه بهداشت به دنبال افراد سالم هستیم که بیمار نشوند. برنامه‌هایی که می‌تواند ما را سالم نگه دارد اجرای آن سخت است.

وی به برخی عادت‌های غلط غذایی و مضرات این عادات اشاره کرد و گفت: مصرف شکر در ایران سه و نیم برابر نرخ جهانی و مصرف نمک ما ۴ برابر جهان است که باید این روند اصلاح شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در یک دهه گذشته و خصوصاً در دو سال اخیر اقداماتی برای اصلاح مصرف قند و نمک انجام شده است، افزود: ترویج استفاده از نان کامل یعنی نان سبوس دار در دستور کار قرار دارد. این نان، دیابت، سرطان و فشارخون را کاهش می‌دهد. اکنون ۱۸۰۰ نانوایی در کشور نان کامل طبخ می‌کنند و امیدواریم استفاده از این نان ترویج بیشتری پیدا کند.

کد خبر 6084766 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • اجرای برنامه‌هایی که می‌تواند ما را سالم نگه دارد سخت است
  • بسته «ماندگاری پرستاران» در مرحله تدوین نهایی
  • تدوین بسته ماندگاری پرستاران برای رفع مشکلات معیشتی
  • مصرف نمک و شکر در کشور چند برابر استاندارد جهانی است
  • بسته ماندگاری پرستاران به مرحله تدوین نهایی رسید
  • بسته ماندگاری پرستاران در حال تدوین نهایی
  • پرستاران سر دو راهی؛ خانه نشینی یا تغییر شغل؟
  • پرستاران سر دو راهی خانه نشینی و تغییر شغل