Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، با صدور حکمی معاون برنامه ریزی و توسعه فعالیت های هنری این مجموعه را معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، با حکم مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی، محمد محمدی به عنوان معاون برنامه‌ریزی و توسعه فعالیت‌ های هنری این بنیاد منصوب شد.

در حکم افضلی خطاب به محمدی بر تعامل موثر با اهالی فرهنگ و هنر و برنامه‌گذاران این حوزه تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل، دبیری شورای فرهنگ عمومی شهرستان آمل، ریاست شورای اسلامی شهر آمل از جمله سوابق مدیریتی محمد محمدی محسوب می شود.

این مدرس دانشگاه، دارای مدرک دکترای برنامه‌ریزی شهری است و چندین دوره نیز به عنوان مدیر نمونه انتخاب شده است.

*برگزاری کارگاه نمایش نامه نویسی خلاق با موضوع کرونا 

حسن دولت آبادی نویسنده و مدرس تئاتر، کارگاه نمایش نامه نویسی خلاق با موضوع کرونا را به همت حوزه هنری کودک و نوجوان برگزار کرد.

دولت آبادی عنوان کرد: امسال تصمیم گرفتیم با توجه به شرایطی که این ویروس جدید به همه تحمیل کرده است، کارگاه ها را به صورت آنلاین برگزار کنیم. در همین راستا اولین کارگاه آنلاین سال جدید با موضوع نمایشنامه نویسی خلاق با همکاری حوزه هنری همدان و کودک و نوجوان برگزار شد.

دولت آبادی با بیان این مطلب که در این کارگاه 98هنرمند و علاقه مند نمایش نامه نویسی حضور داشتند، گفت: چندی پیش داستانی با موضوع کرونا به دستم رسیده بود؛ به همین دلیل در این کارگاه تصمیم گرفتم از این داستان که موضوع روز جهان است بهره بگیرم.

این نمایشنامه نویس درباره مباحث مطرح شده در این کارگاه گفت: در ابتدا درباره طرح، شخصیت، دیالوگ، واقعه و... صحبت شد و سپس بر مبنای داستان کرونا هر کدام از این موضوعات مورد کاووش و تحلیل قرار گرفت. همچنین از علاقه مندان خواستیم تا برای کارگاه بعد نمایشنامه ای در این موضوع آماده کنند.

*برگزاری کلاس‌های آنلاین نمایشنامه‌نویسی به‌نفع خانواده‌های نیازمند

علیرضا کوشک‌جلالی (نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر) صبح امروز شنبه ۳۰ فروردین در برنامه «داخل گیومه» رادیو نمایش از برگزاری کلاس‌های آنلاین نمایشنامه‌نویسی و اختصاص عواید مالی آن به خرید ماسک و اقلام بهداشتی برای خانواده‌های نیازمند خبر داد.

کوشک‌جلالی گفت: به خاطر اینکه بچه‌ها در این دوره کرونا که دوره بسیار سختی هم هست، مساله آموزش را فراموش نکنند و حواس‌شان از مساله کرونا به تئاتر معطوف شود، کلاس‌های آنلاین نمایشنامه‌نویسی را در شهرهای مختلف  برپا کرده‌ام.

این نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر ادامه داد: در کنار آموزش، کارهای نمایشی هم با بچه‌ها انجام می‌دهم؛ هرچند که اجرای آنلاین تئاتر سرزمین جدیدی است که باید ببینیم به چه شکل و فرمی می‌توان کاری را در آن تولید کرد. داریم فعلا آزمون و خطا می‌کنیم تا شاید بشود به یک کار آنلاین اجرایی هم برسیم اما تمرکزمان فعلا روی آموزش در بخش‌های مختلف تئاتر است.

کوشک‌جلالی با اشاره به اینکه کلاس‌های آنلاین آموزش تئاتر را در قم و تبریز برگزار کرده و در تدارک برگزاری کلاس برای طبس و تهران و شهرهای دیگر است، گفت: قرار بر این شده تا از مجموع درآمد حاصل از دوره‌های آموزشی تهران، ماسک و انواع اقلام بهداشتی خریداری شده و برای مقابله با کرونا، به خانواده‌های نیازمند اهدا شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بنیاد رودکی محمد محمدی حسن دولت ابادی کارگاه نمایشنامه نویسی نمایش نامه نویسی نمایشنامه نویسی کلاس های آنلاین موضوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۱۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفا آقاجانی بازیگر پیشکسوت جراحی شد

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، صفا آقاجانی بازیگر و گوینده چند روز قبل به علت مشکلات گوارشی درناحیه روده و کیسه صفرا عمل جراحی انجام داد. 

سیدعباس عظیمی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت پس از گفتگوی تلفنی با این هنرمند خبر از سلامتی کامل او داد و بیان کرد: استاد آقاجانی در حال حاضر شرایط پایدار دارند و در حال استراحت و گذران دوران نقاهت در منزل خود هستند. 

صفا آقاجانی متولد ۱۳۳۵ بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون و رادیو است و از سال ۱۳۹۵ به عضویت موسسه هنرمندان پیشکسوت در آمده است.

آقاجانی در ۱۷ سالگی فعالیت هنری خود را با نمایش‌نامه «بام‌ها و زیر بام‌ها» در نقش مادر آغاز کرد و مورد تقدیر و تشویق قرار گرفت. 

نخستین تجربه تصویری او بازی در تله‌تئاتر «کار هر بز نیست خرمن کوفتن» که درسال ۵۶ از شبکه سراسری تلویزیون پخش شد.

آقاجانی یکی از بازیگران متن‌ها فیلم حمید سمندریان «تمام وسوسه‌های زمین» بود و در این فیلم در کنار بازیگرانی همچون هما روستا، احمد آقالو و رضا کیانیان به ایفای نقش پرداخت.

در سال ۱۳۶۳ آزمونی میان ۶۶۰۰ داوطلب بازیگری نمایش‌های رادیویی به منظور تجدید حیات نمایش رادیویی و زیر نظر جعفری جلوه برگزار شد که او در آن شرکت کرد و انتخاب شد. بعد از گذراندن کلاس‌های فشرده، در سال ۱۳۶۴ فعالیت رادیویی‌اش را آغاز کرد که تا به امروز ادامه دارد.

از سریال‌هایی که صفا آقاجانی در آن‌ها بازی کرده می‌توان به «پرستاران»، «بازی نقاب‌ها»، «قرعه»، «دوردست‌ها»، «دردسر‌های عظیم»، «زمانه»، «تا ثریا»، «سی‌امین روز»، «قفل یعنی کلید»، «طلسم‌شدگان»، «پیله‌های پرواز» و «خیالاتی» اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پینوکیویی که کارآفرین است
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • «دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر
  • جزییات برگزاری جشنواره اقوام تشریح شد/ نمایش انسجام ملی در سینما
  • صفا آقاجانی بازیگر پیشکسوت جراحی شد
  • داوران بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
  • تئاتر بچه‌های مسجد فرآیندمحور است/ دنبال چیدن میوه آماده نیستیم