Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@21:45:35 GMT

سرگیجه سینمای آمریکا در پساکرونا

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۲۱۹۴

سرگیجه سینمای آمریکا در پساکرونا

تشکیل ستاد پساکرونای هالیوود و بازگشایی احتمالی سینماهای آمریکا در زمانی مطرح می‌شود که اخبار لغو برگزاری جشنواره‌های هنری و سینمایی اعلام می‌شود. ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، با ادامه روزهای کرونایی در آمریکا و اضافه شدن تعداد مرگ مبتلایان کرونا در سرتاسر این کشور و همین‌طور اخبار بسته شدن سینماها و لغو جشنواره‌های هنری مانند کامیک کان، خبری مبنی بر تشکیل ستاد پساکرونای هالیوود منتشر شده است که مدیریت آن را کارگردان فیلم کرونایی «شیوع» یعنی استیون سودربرگ به عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"خروج" به باشگاه میلیاردی‌‌ها پیوست«کامیک کان» لغو شدحضور «لئوناردو داوینچی» در تلویزیون/ کشف یکی از اسرار نابغه ایتالیایی

این طور که هالیوود ریپورتر گزارش داده است انجمن کارگردان‌های آمریکا وی را انتخاب کرده است تا کمیته‌ای را هدایت کند که برای پیش بردن هالیوود و دوباره از سرگرفتن کارها با فروکش کردن بحران کرونا ویروس تشکیل شده است. این در حالی است که وضعیت سینمای آمریکا در شرایط غیرقابل پیش‌بینی قرار داد و معلوم نیست که این بحران تا چه زمانی ادامه خواهد یافت.

این انجمن گفته است که سودربرگ در این ستاد با مشاوران حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف سینمایی مشورت می‌کند تا بفهمد چه زمانی دوباره سینمای آمریکا می‌تواند فعالیت خود را از سر بگیرد؟

سودربرگ کارگردان فیلم «شیوع» بعد از چند سال که این فیلم را ساخت و به دلیل اشاره و بیان صریح به موضوع کرونا در صدر اخبار فرهنگی و سیاسی جهان قرار گرفت.

پوستر فیلم «شیوع»

از دیگر برنامه‌هایی که طراحی شده است فکری برای حل معیشت کارمندان سینماهای آمریکا است زیرا اوضاع اقتصادی آنان در خطر است.

امروز نیز خبر دیگری منتشر شد که در کنار اخبار مطرح شده مبنی بر ادامه تعطیلی سالن‌های سینمای آمریکا و همین‌طور لغو جشنواره‌های سینمایی در این کشور جای تعجب دارد.

به گفته ورایتی ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفته است که قرار است تا سینماهای آمریکا به‌زودی باز شوند. البته وی اعلام کرده است که فیلم‌های پر فروش باید با سرعت کمتری وارد اکران شوند.

این خبر توانسته کمی سینمادارن را امیدوار کند اما وجود فضای غیرقابل پیش‌بینی و لغو برنامه‌های سینمایی در این کشور نشان می‌دهد که بیشتر ترامپ علاقه داد تا وضعیت کشور را تحت کنترل و آرام نشان دهد. فضای فعلی آمریکا به دلیل شرایط موجود دچار فاصله طبقاتی بزرگی شده است که در آن میان ثروتمندان و طبقه فقیر جامعه فاصله زیادی برقرار شده است.

دیگر گزارش‌ها و اخبار می‌گویند که ترامپ از سویی توسط جناح‌های سیاسی تحت فشار است تا کشور را هرچه زودتر به حالت قبلی برگرداند و از سوی دیگر مشاورانش به او هشدار می‌دهند که از عواقب این کار باید ترسید. این فضای دوقطبی باعث شده است تا او صحبت‌های ضد و نقیض کند که یک نمونه آن همین مسأله سینما است.

در حال حاضر دولت آمریکا اعلام کرده است که مجموعه گسترده‌ای از دستورالعمل ها را با ذکر جزئیات صادر خواهد کرد که اقتصاد ایالات متحده در چه زمان و چگونه در جریان بحران شیوع ویروس کرونا به کار خود ادامه دهد. این خبر چراغ امیدی برای سینماداران آمریکا محسوب می‌شود که در پی شیوع کرونا و تعطیلی سالن‌های سینما در معرض نابودی قرار گرفته‌اند. در این دستورالعمل آمده است که حتی اگر سالن‌های سینما به طور کامل بازگشایی شوند به‌خاطر وجود شرایط پاندمی کرونا ماه‌ها زمان خواهد برد تا فیلم‌های بسیار پربیننده و موفق اکران شوند.

انتهای پیام/

R1544/P/S4,34/CT7 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا هالیوود سینما

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا هالیوود سینما ویروس کرونا هالیوود سینما سینمای آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۲۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنده‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شد

اصغر یوسفی‌نژاد را می‌توان یکی از نام‌های کشف شده در جشنواره فیلم فجر دانست که با اولین فیلمش «اِو» (خانه) در بخش سودای سیمرغ سی‌وپنجمین جشنواره فجر توجه زیادی را به خود جلب کرد؛ به همین دلیل وقتی پنج سال بعد در چهلمین دوره این جشنواره با فیلم «عروسک» متقاضی حضور در جشنواره شد، فیلمش به عنوان یکی از آثار کنجکاوی‌برانگیز این رویداد محسوب می‌شد اما با رد شدن فیلم توسط هیأت انتخاب سرنوشت فیلم و شاید فیلمسازش هم تغییر کرد.

پس از جشنواره فیلم فجر اصغر یوسفی نژاد کارگردان مطرح سینمای کشورمان برای دریافت پروانه نمایش فیلم عروسک تلاش بسیاری کرد که تا قبل از فوتش بی‌نتیجه ماند و سرانجام  فیلم سینمایی عروسک چند روز پیش با حضور جمعی از اهالی سینما و منتقدین در سینماهای هنر و تجربه به نمایش در آمد.

فیلم «عروسک» (قولچاق) داستانی درام و اجتماعی دارد و ماجرای این فیلم در تبریز اتفاق می‌افتد. تهیه‌کننده فیلم جلیل صحت از اعضای انجمن منتقدان سینمای ایران است.

️مهسان فراست منتقد سینما تلویزیون درباره این فیلم گفت‌: اکبر خواجوی با پدرسالار ابدی شد و اصغر یوسفی نژاد با عروسک. معتقدم همان طور که پدر سالار را زندگی کردیم، با عروسک هم زندگی می‌کنیم. زنده یاد اصغر یوسفی نژاد کارگردان پر آوازه ترک زبان اثری از خود به جا گذاشت که تاریخ سینمای ایران این شاهکار ترک زبان را هرگز فراموش نخواهد کرد و در عجبم که مسؤلین جشنواره فجر چطور این فیلم را رد کرده‌اند.

وی ادامه داد: فیلم سینمایی عروسک حداقل در سه رشته می‌توانست نامزد بهترین فیلمنامه، بهترین تصویر برداری و بهترین بازیگر نقش اول مرد قرار بگیرد اما نامهربانی داوران از ارزش‌های این فیلم کم نکرد و نخواهد کرد.

این منتقد سینما افزود: همچنین قطب اصلی داستان زبان مادری بازیگران است که شیرینی این فیلم را دو چندان کرده است. زنده یاد اصغر یوسفی نژاد با تمام وجود، درد جامعه افسار گسیخته امروز را درک کرده، از سینمای لمپنیسم امروز فاصله گرفته و یک اثر کلاسیک ایرانی به جا گذاشته است.

 فراست بیان کرد: فیروز عاقلی بازیگر نقش ایوب، مردی برای تمام ثانیه‌های فیلم عروسک است که تماشگر را با فیلم همراه و میخکوب می‌کند. همچنین این کاراکتر با دیالوگ های خیره کننده تماشگر را شیفته نقش منفی خود می‌کند.

وی مطرح کرد: فیلم عروسک با بهترین تصویر برداری و فیلم نامه ادای دینی برای بیدار شدن انسانیت و زنان بی سرپرست است. عروسک فیلمی است که بیننده آن را لمس می‌کند، ودرپایان داستان ببینده را به فکر فرو می‌برد. 

شایان ذکر است اصغر یوسفی نژاد در ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ بر اثر خونریزی و سکته مغزی در گذشت. 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • کاهش شیوع سالک در سمنان
  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • زنده‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شد
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • کیومرث پوراحمد پرچمدار سینمای کودک بود
  • سردار شهید حجازی؛ از مقابله با داعش تا ترور شخصیت در سریال هالیوود
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد