Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@01:07:19 GMT

مرحله اول طرح هادی ۳۷۶ روستای استان تهران اجرا شد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۲۲۶۹

مرحله اول طرح هادی ۳۷۶ روستای استان تهران اجرا شد

علی خوئینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت سالروز فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر افتتاح حساب ۱۰۰ امام و تشکیل بنیاد مسکن افزود: در مرحله یک اجرای طرح هادی، موضوع احداث معابر و مناسب سازی آنها  اجرا شد.

وی یادآورشد: در سال ۹۸ بنیاد استان تهران در ۱۵ شهر زیر ۲۵ هزار نفر استان برنامه اجرای صدور سند را داشت و برای ۳۶۳ روستا با همکاری اداره کل ثبت اسناد، ۹۲ هزار جلد سند صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوئینی اظهارداشت: از محل قیر یارانه ای در اختیار بنیاد مسکن با همکاری مسئولان محلی، ۱۷۶ کیلومتر از معابر روستایی با متوسط عرض ۱۰ متر زیرسازی شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان تهران گفت: این اقدام کمک بزرگی به بهسازی معابر روستایی و افزایش بهداشت و ساماندهی شبکه آب های سطحی روستاها کرد و سیما و منظرو روستایی را بهبود بخشید.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم که امسال با همکاری دهیاران و بخشداران بتوان طرح های هادی را در قالب اقدام مشترک انجام داد تا به اثر بخشی مطلوب و تامین رضایت حداکثری روستاییان دست یافت.

خوئینی ادامه داد: برای تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تهران طرح هادی تهیه شده است و برای بالغ بر ۳۰۰ روستا در دست انجام است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان تهران گفت: از دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم که در این زمینه بخشی نگری را کنار بگذارند و همفکری بیشتری داشته باشند تا سریعتر استعلام ها پاسخ داده شود و بتوان طرح ها را در زمانبندی مورد نظر به پایان رساند.

وی اضافه کرد: طی سال گذشته در زمینه ارائه خدمات فنی بیش از سه هزار فقره پاسخ استعلام برای پروانه های ساختمانی صادر شد و به مرحله اجرایی رسید که ثمره آن رعایت استانداردها و مقررات ملی در ساخت بناهای روستایی بود.

خوئینی اعلام کرد: نتیجه چنین اقدامی در آینده در مقاومت خانه های روستایی در برابر حوادث طبیعی و زلزله خود را نشان خواهد داد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان تهران گفت: در همین زمینه برای نوسازی و مقاوم سازی خانه‌های روستایی تسهیلاتی با سود ۱۴ درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله به روستاییان اعطا می شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه استقبال قابل قبولی از این تسهیلات انجام نگرفته است، افزود: هم اکنون ۴۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان تهران نوسازی شده و ۶۰ درصد دیگر نیازمند نوسازی و مقاوم سازی است.

خوئینی نکته مهم در بحث بهسازی روستایی در بنیاد مسکن را استفاده از مصالح بومی و طبیعی خواند و به کار گرفتن چنین الگویی را زمینه ساز افزایش گردشگر پذیری این مناطق برشمرد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان تهران گفت: امید می رود که وزارت میراث فرهنگی و وزارت کشور نیز در این زمینه همکاری داشته باشند تا بتوان در سالی که مزین به نام جهش تولید است، گام های موثری در بهسازی روستایی این استان برداشت.

برچسب‌ها شهر تهران بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی شهر تهران بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۲۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، حامد کیخسروی با بیان اینکه در حالی که میانگین مقاوم سازی واحد‌های روستایی در کشور ۵۷ درصد است، این میزان در استان اردبیل به بیش از ۶۴ درصد رسیده است، افزود: سال گذشته چهار هزار واحد مسکونی روستایی در این استان مقاوم سازی شد امسال هم هفت هزار و ۵۰۰ واحد مقاوم سازی خواهد شد.
وی گفت: با اجرای طرح‌های جدید مقاوم سازی مسکن روستایی استان، ضمن ارتقای رتبه استان در بین چهار استان برتر کشور در این زمینه، سطح استحکام بنا‌های مقاوم‌سازی شده روستایی در مقابل انواع حوادث و بلایای طبیعی از جمله زلزله به مراتب بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند.
مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل از افزایش سقف تسهیلات بانکی اجرای طرح‌های مقاوم سازی مسکن روستایی در استان اردبیل خبر داد و گفت: در حالی که در سال گذشته سقف تسهیلات اعتباری مقاوم سازی مسکن روستایی در استان ۲ میلیارد ریال بود، امسال این میزان به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش پیدا کرده است.
به گفته کیخسروی تسهیلات متقاضیان مقاوم سازی مسکن روستایی با پنج درصد کارمزد و با بازپرداخت ۲۰ ساله به متقاضیان پرداخت می‌شود.
وی همچنین از افزایش سطح اجرای طرح‌های هادی روستایی و آسفالت معابر روستا‌های استان در سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته هفت هزار و ۳۰۰ متر از معابر روستایی این استان در قالب اجرای طرح‌های هادی زیر پوسش آسفالت قرار گرفتند که پنج هزار و ۷۰۰ متر مربع از آن مربوط به اجرای ۱۷ پروژه اجرای طرح‌های هادی در شهرستان خلخال بوده است.
مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل احداث مسکن برای محرومان در سطح مناطق شهری و روستایی استان اردبیل را از جمله اولویت‌های کاری این نهاد انقلابی در در راستای مسکن‌دار شدن خانواده‌های محروم و بی‌بضاعت استان ذکر کرد و افزود: درکار احداث مسکن محرومین، کمیته امداد امام خمینی (ع) و همچنین بسیج سپاه با بنیاد مسکن مشارکت می‌کنند.
به گفته کیخسروی برای اجرا تکمیل و بهره‌برداری چهار واحد مسکن محرومین در روستای خوجین از توابع بخش مرکزی خلخال که (روز گذشته) مورد بهره‌برداری قرار گرفت، بالغ بر۲۰ میلیارد ریال اعتبار توسط این بنیاد هزینه شده است.
وی افزود: مجتمع مسکونی محرومین خوجین در یک ساختمان دوطبقه با ۴ واحد مستقل است که هر واحد به متراژ ۶۰ مترمربع است و انشعابات آب و برق و گاز این واحد‌ها به صورت رایگان از سوی شرکت‌های زیربط واگذار شده است.
مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل اضافه کرد: برای احداث این واحد‌ها علاوه بر اعتبارات هزینه شده از سوی بنیاد مسکن، کمیته امداد امام خمینی (ره) نیزبه مالکین هر واحد یک میلیارد ریال کمک مالی بلاعوض پرداخت کرده است.
کیخسروی در جریان سفر به خلخال در نشست‌های جداگانه‌ای با فرماندار و امام جمعه آخرین وضعیت طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی، طرح‌های هادی روستایی و همچنین نحوه احداث واحد‌های مسکن محرومین در این شهرستان را مورد بررسی قرار داد.
وی همچنین از اجرای ۹ طرح هادی در روستا‌های این شهرستان در سال جاری خبر داد.

دیگر خبرها

  • طرح هادی ۱۴۰ روستای استان مرکزی افتتاح شد
  • مقاوم سازی حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی البرز
  • اجرای طرح هادی با بهره گیری از مصالح بومی در شهرستان بانه
  • ۱۸۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان در البرز احداث می‌شود
  • ساخت ۱۱هزارمین مسکن روستایی دراستان مازندران
  • مقاوم‌سازی واحد‌های روستایی استان اردبیل
  • زیرسازی و آسفالت راه ۱۷ روستای خوسف
  • طرح نهضت ملی مسکن دلیجان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • معرفی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در استان تهران
  • پرونده مسکن مهر استان تهران تا پایان سال با مشارکت‌های مردم بسته می‌شود