Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،گروه کلاس مجازی تدریس ایرانشناسی با هفته‌ای 2 ساعت تدریس (هر شنبه، ساعت 21 به وقت داکا) برای حدود 20 نفر از دانشجویان ایرانشناسی رایزنی فرهنگی کشورمان که ترکیبی از دانشجویان و استادان زبان فارسی دانشگاه‌های مختلف بنگلادش هستند و از شهرهای مختلف بنگلادش در این کلاس عضو هستند، یک دوره روزنامه‌خوانی و آشنایی با مهارت‌های روزنامه‌نگاری برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این دوره، روزنامه‌های فارسی چاپ ایران نظیر (کیهان، ایران، اطلاعات، قانون، همشهری و ...) که چاپ همان روز تدریس باشند، در فضای مجازی برای دانشجویان تدریس می‌شود. بدین صورت که ابتدا تیتر یک سپس تیتر دو و زیر تیترها و در ادامه، متن سرمقاله‌ها، گزارش‌های خبری و ... ابتدا توسط دانشجویان خوانده می‌شود و سپس توسط استاد رفع اشکال شده و مفهوم هر واژه و یا اصطلاح شرح داده می‌شود.

بدین صورت که تصویر صفحه ی اول  از روزنامه مورد نظر برای دانشجویان به اشتراک گذاشته می‌شود و از ایشان خواسته می‌شود که به ترتیب مثلا تیتر یک را بخوانند بعد ضمن رفع اشکالات قرائتی ایشان معنی هر واژه و اصطلاح برای ایشان شرح و توضیح داده می‌شود.

شرکت‌کنندگان این دوره آموزشی، کلمات را در محیطی کاربردی و مطبوعاتی و با تصویرسازی ذهنی از خبر، فرا می‌گیرند و با گرایشات سیاسی روزنامه‌های ایران آشنا می‌شوند و ایران شناسی ایشان تقویت می‌شود.

همچنین، با اخبار روز و مسائل ایران، واژه‌ها و اصطلاحات روزنامه‌نگاری و صفحه آرایی و چیدمان روزنامه‌های فارسی (فرهنگ روزنامه‌نگاری در ایران) آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: روزنامه نگاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۲۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره رایگان آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو در زاهدان شروع شد

جلیل شهریاری گفت: رائه آموزش‌های مهارتی با هدف امیدآفرینی در راستای یاری رساندن به ایجاد اشتغال پایدار از مهمترین رسالت آموزش فنی و حرفه‌ای است و در همین راستا مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دوره آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو را برای مهارت آموزان برگزار می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در صورت مراجعه کارآموزان بصورت آزاد برای آموزش در استان‌های دیگر و پایتخت هزینه‌ای بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون ریال باید پرداخت کنند که با اجرای این دوره رایگان در بخش دولتی مشکلات شهریه‌ها و هزینه ایاب و ذهاب برطرف شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره اتمام دوره در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه بیان کرد: در پایان دوره مهارت آموزانی که نمره قبولی را در آزمون تئوری و عملی کسب کنند موفق به دریافت گواهینامه می‌شوند.

وی با اشاره به ظرفیت ۱۰ نفره این دوره ادامه داد: مهارت آموزانی که دوره‌های اولیه تنظیم موتور و برق خودرو را گذرانده باشند، می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • آغاز ثبت‌نام دوره‌های مهارت آموزی نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۱۰هزار دانش‌آموز سنندجی
  • تصاویر دوره آموزش زبان فارسی در ارتش اسرائیل!
  • تصاویر دوره فشرده آموزش زبان فارسی اسرائیل!
  • دوره رایگان آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو در زاهدان شروع شد