Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@22:08:23 GMT

سهم کارگر و کارفرما از حق بیمه در سال جاری چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۳۲۷۵

سهم کارگر و کارفرما از حق بیمه در سال جاری چقدر است؟

با توجه به تعیین و اعلام حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۳۹۹ و همچنین تغییر مبلغ حق مسکن و خوار و بار، مبلغ حق بیمه های سهم کارگر و کارفرما اعلام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با توجه به تعیین و اعلام حداقل دستمزد کارگران در سال 1399 و همچنین تغییر مبلغ حق مسکن و خوار و بار،  مبلغ حق بیمه های سهم کارگر و کارفرما به شرح زیر است: 

حداقل دستمزد کارگر عادی: 611,809 ریال

حق مسکن:  1,000,000 ریال (در صورت تصویب هیات وزیران این مبلغ 2,000,000 ریال می شود)

خوار و بار: 4,000,000 ریال

جمع حقوق و مزایای مشمول حق بیمه ماهانه در ماه های 31 روزه: 23,966,079 ریال

حق بیمه سهم کارگر به میزان 7% : 1,677,626 ریال

حق بیمه سهم کارفرما به میزان 23% : 5,512,198 ریال

جمع کل حق بیمه : 7,189,824 ریال

جمع حقوق و مزایای مشمول حق بیمه ماهانه در ماه های 30 روزه: 23,354,270 ریال

حق بیمه سهم کارگر به میزان 7% : 1,634,799 ریال

حق بیمه سهم کارفرما به میزان 23% : 5,371,482 ریال

جمع کل حق بیمه : 7,006,281 ریال

این مقادیر برای حداقل دستمزد می باشد و برای دستمزد بالاتر از حداقل حقوق، 30 درصد حقوق و مزایای، حق بیمه می باشد که 23 درصد سهم کارفرما و 7 درصد سهم کارگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 انتهای پیام

     

منبع: دانا

کلیدواژه: حداقل دستمزد حق بیمه سهم سهم کارگر مبلغ حق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۳۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۸ درصدی بخشودگی بدهی زندانیان جرائم غیرعمد در قزوین

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: سال گذشته ۲۷۱ زندانی جرائم غیرعمد با مجموع بدهی ۲۱۶ میلیارد تومان از زندان آزاد شدند که میزان بخشودگی بدهی نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۶۸ درصد افزایش داشت.

علی شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: در راستای اجرای سند تحول و تعالی قوه قضائیه و به منظور کاهش جمعیت کیفری، ۲۷۱ زندانی شامل ۲۵۱ نفر مرد و ۲۰ نفر زن با رقم بدهی بالغ بر دو هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال در سال گذشته از بند حبس رهایی پیدا کرده‌اند که رقم بدهی در مقایسه با سال قبل ۶۸ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه سرانه بدهی زندانیان با افزایش دو برابری به مبلغ هشت میلیارد ریال رسیده است، افزود: مبلغ ۶۷۲ میلیارد ریال از کل بدهی با همیاری و گذشت طلبکاران از اصل محکومُ به کسر شده، ۱۲۳ میلیارد ریال به صورت کمک بلاعوض ۱۷۲ میلیارد ریال در قالب وام قرض‌الحسنه و ۶۴ میلیارد ریال نیز توسط خانواده زندانیان به شکات پرونده‌ها پرداخت شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: همچنین مبلغ ۱۲ میلیارد ریال نیز بابت دیه زندانیان تصادفی توسط صندوق تأمین خسارت‌های بدنی به حساب دادگستری استان واریز شده است.

شعبانی همچنین از آزادی ۱۷ زندانی به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) در قزوین خبر داد و گفت: هم‌زمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) و در بازدیدی که به همراه معاونین و مدیر کل سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی از زندان مرکزی و کانون اصلاح و تربیت قزوین داشتیم، ۱۷ زندانی دارای شرایط لازم از ارفاقات قانونی برخوردار و در روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) آزاد شدند.

وی در پایان از تمام خیران دعوت کرد تا در اقدام خیرخواهانه برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد با ستاد دیه استان همکاری داشته باشند تا به برکت ماه مبارک رمضان تعداد دیگری از این زندانیان هم از نعمت آزادی برخوردار شوند.

کد خبر 739690

دیگر خبرها

  • کمک ۲۸ میلیارد ریالی خیران ممقانی در سال گذشته
  • جدول مقایسه حداقل حقوق کارگران از سال 1388 تا 1403 و معادل آن به طلا؟+جدول
  • بخشنامه دستمزد مبنای کسر حق بیمه در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟
  • دستگیری کلاهبردار ۵۰۰ میلیاردریالی سرمایه‌گذاری در بازار فارکس
  • حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟ + جزئیات و جدول حقوق
  • افزایش ۶۸ درصدی بخشودگی بدهی زندانیان جرائم غیرعمد در قزوین
  • حقوق کارگران 1403 تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته‌ است؟ به همراه جدول
  • فرمول تعیین دستمزد ۱۴۰۳ اعلام شد/ میزان دقیق افزایش حقوق کارگران چقدر است؟
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ قوت گرفت؟