Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام وزیرصمت در امور بازرگانی در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی، اعمال معافیت هزینه‌های انبارداری کالاهای صادراتی و وارداتی را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر در امور بازرگانی وزارت صمت در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی خواستار اعمال معافیت هزینه‌های انبارداری برای اقلام صادراتی و وارداتی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه آمده است: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور انجام مطلوب امور در بنادر و سازمان‌های ذیربط و جلوگیری از بروز برخی تأخیرات در امر تخلیه کالاها به ویژه کالاهای اساسی و آمادگی در تامین به موقع مواد اولیه واحدهای تولیدی و همچنین بارگیری کالاهای صادراتی، پیشنهاد می شود، در صورت صلاح‌دید موضوع اعمال معافیت هزینه‌های انبارداری محموله‌های صادراتی و وارداتی و عدم اعمال جریمه‌های احتمالی برای کانتینرها از تاریخ ۹۸/۱۲/۱ تا ۹۹/۲/۳۱ از سوی بنادر اعمال شده و یا هزینه‌های انبارداری برای این قبیل کانتینرها مشمول تخفیف باشند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی انبارداری ویروس کرونا کالاهای اساسی هزینه های انبارداری معافیت هزینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۳۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات کالاهای اساسی از طریق مرزنشینان و پیله وران محدود شد

به گزارش خبرنگار مهر، گمرک ایران در بخشنامه‌ای موضوع عدم امکان استفاده از تصویب نامه هیأت وزیران مبنی بر واردات کالاهای اساسی از طریق شرکت‌های تعاونی مرزنشینان و پیله ورانی که طی سال‌های ۹۷ الی ۹۹ اقدام به صادرات کرده‌اند را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه آمده است: حسب اعلام دفتر مقررات صادرات و واردت سازمان توسعه تجارت به موجب نامه شماره ۲۳۶۱۴۰۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۷ در اجرای تصمیمات متخذه در کمیته کارشناسی برگشت ارز حاصل از صادرات، امکان استفاده از تصویب‌نامه شماره ۱۵۵۲۶۹ ت ۵۸۵۹۷ مورخ ۱۳۹۱/۱۲/۲۶ هیأت وزیران مبنی بر واردات کالاهای اساسی ضروری و میوه شامل برنج، چای، دانه‌های روغنی، نهاده‌های دامی دام زنده گوشت گاو و گوساله، مغز گردو، بادام هندی و همچنین میوه‌های گرمسیری و نارنگی از طریق شرکت‌های تعاونی مرزنشینان و پیله ورانی که طی سال‌های ۹۷ الی ۹۹ اقدام به صادرات نموده‌اند، میسر نیست.

خواهشمند است دستور فرمائید با توجه به نامه شماره ۲۱۰۱۷۶۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۳ دفتر مذکور (تصویر پیوست) ضمن ارسال آمار و اطلاعات اظهار نامه‌های صادراتی و وارداتی مربوطه در مهلت اعتبار مصوبه به ادارات صمت استان‌ها، اقدامات قانونی لازم معمول نمایند. بدیهی است با صدور این ابلاغیه بخشنامه‌های شماره ۰۷۴۲۳۷ مورخ ۱۴۰۰.۱.۲۳ شماره ۲۴۹۲۱۴ مورخ ۱۴۰۰.۲.۲۷ این دفتر کان لم یکن اعلام می‌گردد.

مسؤولیت نظارت بر حسن اجرای این ابلاغیه بر عهده بالاترین مقام اجرایی گمرکات استان خواهد بود.

کد خبر 6085076 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • درخواست آرژانتین علیه وزیر کشور ایران بعد از سفر خارجی
  • ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروی وارداتی دست دوم/ دولت مخالف است؟
  • ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • ◄ مالیات از درآمدی که مربوط به رانندگان کامیون نیست
  • واردات کالاهای اساسی از طریق مرزنشینان و پیله وران محدود شد
  • گوشت قرمز وارداتی در راه بازار | سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • گوشت قرمز وارداتی در راه بازار/ سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور چقدر است؟