Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@01:53:04 GMT

بار دیگر به نیمروی خود نگاه کنید

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۴۹۰۹

بار دیگر به نیمروی خود نگاه کنید

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد علیزاده فعال حقوق حیوانات در واکنش به انتشار تصاویری از معدوم سازی چند ۱۰ میلیون جوجه یک روزه در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری مهر قرار داد، نوشت: «طی یکی دو روز اخیر، انتشار نامه‌ها و فیلم‌های معدوم سازی جوجه‌های یک روزه (این بار به بهانه کمبود دانه و خوراک) دست به دست می چرخد و موجب ناراحتی و برانگیخته شدن احساسات عمومی شده است!

موضوع زنده زنده خفه کردن جوجه‌های یک روزه در صنعت مرغ و تخم مرغ در همه جای دنیا امری متداول و معمولی است و این موضوع همواره از سمت فعالان حقوق حیوانات و وگن ها (گیاهخواران مبتنی بر اخلاق) مورد اعتراض بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت معدوم سازی جوجه‌ها به این روش، این است که چون جوجه‌های نر نمی‌توانند تخم بگذارند، برای صنعت مرغداری و گوشت مرغ و تخم مرغ سودآوری ندارند. (در مورد اخیر چون مرغ‌ها از نژاد گوشتی هستند و برای تولید کننده صرف نمی‌کند نر و ماده با هم معدم می‌شوند.)

روش‌های معدوم سازی نیز متنوع است: یا زنده زنده وارد چرخ گوشت می‌شوند، و آن بخش که از این مهلکه جان سالم بدر برده‌اند، در کیسه‌های بزرگ خفه می‌شوند. و اندک جوجه‌های باقیمانده هم تحت عنوان جوجه رنگی در فروشگاه‌های پرنده فروشی یا در کنار خیابان به فروش می رسند!

البته لازم به ذکر است که جوجه‌های ماده زنده مانده سرنوشت بهتری در انتظارشان نیست. قطعاً اکثر مردم و مصرف کنندگان روزمره ی گوشت مرغ هیچ اطلاع ندارند که جوجه مرغ‌های زبان بسته قرار است یا به زور آمپول و آنتی بیوتیک و دارو تبدیل به مرغ‌های بیست و یک روزه (و شاید کمتر!) شوند و سر سفره‌های انسان‌ها به عنوان غذا مصرف شوند یا در قفس‌های تنگ و تاریک که به هیچ عنوان امکان تکان خوردن و تحرک ندارند به دور از نور آفتاب و هوای سالم، از طریق روش ایجاد روز مصنوعی، پیوسته برای ما انسان‌ها تخم گذاری کنند. لذا فریب تبلیغات رنگارنگ و تصاویر مرغ‌های شاد و خوشحال را نخورید! هیچ مرغی با خوشحالی برای شما تخم نمی‌گذارد!

صنعت بی رحم بهره کشی از حیوانات با تبلیغات رنگارنگ مانع از دیده شدن این بخش بی رحمانه از صنعت خود می‌شود. چرا که تنها چیزی که برای این صنعت اهمیت دارد بازگشت سرمایه و سودآوری است و اخلاق و حقوق حیوانات ذره‌ای اهمیت ندارد.

بار دیگر که املت تخم مرغ یا نیمرو میل می‌کنید به این نکته هم فکر کنید که شما هم در درد و رنجی که این حیوانات متحمل شده‌اند نقشی مستقیم دارید.
 

کد خبر 4903424

منبع: مهر

کلیدواژه: جوجه یکروزه حقوق حیوانات کشتارگاه صنعتی ویروس کرونا شورای شهر تهران شهرداری تهران شیوع کرونا وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه شهر تهران سیدابراهیم رئیسی فاصله گذاری اجتماعی کمیته امداد امام خمینی سازمان تامین اجتماعی طرح ترافیک آموزش مجازی آموزش مکمل معدوم سازی جوجه ها یک روزه مرغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۴۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سرزده بازرسان شبکه دامپزشکی تربت حیدریه از فروشگاه‌های عرضه تجهیزات و غذای حیوانات خانگی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه، گفت: با توجه به فعالیت ۶ مرکز فروش تجهیزات و غذای حیوانات خانگی در این شهرستان، نظارت مستمر بر فعالیت مراکز فوق درچارچوب وظایف و تعهدات این شبکه است.

دکتر سید ابوالحسن سیدین افزود: در بازرسی‌های انجام شده مجوزفعالیت اتحادیه،دارو‌های دامپزشکی یا انسانی ، فروش اقلام فاقد مجوز و تاریخ منقضی، اقدامات درمانی در محل فروشگاه و تداخل عمل با قوانین و دستورالعمل‌های دامپزشکی بررسی شد.

او گفت:در این بازدید که بصورت سرزده انجام شد تذکرات لازم در خصوص رعایت قوانین و دستورالعمل‌ها به متصدیان این فروشگاه‌ها داده شد.

دیگر خبرها

  • تولد غیرمعمول اورانگوتان نادر، دانشمندان را امیدوار کرده است
  • شناسایی و دستگیری شکارچیان غیر مجاز
  • شکارچیان حیوانات وحشی در راور به دام قانون افتادند
  • شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند
  • تیمار و رهاسازی چهار گونه جانوری در طبیعت میاندشت جاجرم
  • دستگاه دافع حشرات پارسیان دافع
  • فیلم/ عمل زیبایی یا حیوان آزاری؟
  • چگونه در زندگی آپارتمان نشینی دچار اختلاف نشویم؟
  • بازدید سرزده بازرسان شبکه دامپزشکی تربت حیدریه از فروشگاه‌های عرضه تجهیزات و غذای حیوانات خانگی
  • قیمت جوجه یک روزه گوشتی افزایش یافت