Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@14:03:31 GMT

آمار فوت شدگان کرونا در یزد به 197 نفر رسید

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۵۰۰۹

آمار فوت شدگان کرونا در یزد به 197 نفر رسید

میرجلیلی با بیان اینکه آمار فوت شدگان کرونا در یزد به 197 نفر رسید گفت: امیدواریم نیمه اردیبهشت ماه بیماری کرونا در یزد مهار شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمدرضا میرجلیلی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه بیماری کرونا بر بسیاری از مسائل در سطح جهان اثر گذاشته است، گفت: بیماری کرونا بر آموزش، سیاست، روابط بین المللی و بسیاری دیگر از مسائل در کشورها اثر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به اهمیت مسئله آموزش در خصوص بیماری کرونا در کشور اشاره و اضافه کرد: نگاه بهداشتی به بیماری کرونا یک نگاه کلی است و باید دید که چه برنامه هایی برای بعد از این بیماری در کشور طرح ریزی می شود چون بازگشت به دوران گذشته بیماری کرونا بعید است.

وی به فعالیت های مقابله با کرونا در استان یزد اشاره کرد و افزود: از بهمن ماه که در تهران جلسه برگزار و اعلام کردند که دو نفر از توریست های حاضر در استان یزد مشکوک به کرونا هستند، از همان زمان کارمان را به صورت جدی در استان برای مقابله با این بیماری آغاز و نخستین جلسه را بهمن ماه برگزار شد.

یزد اولین استانی بود که ستاد مقابله با کرونا را راه اندازی کرد

میرجلیلی یزد را اولین استانی اعلام کرد که ستاد مقابله با کرونا را تشکیل داد، اضافه کرد: این کار استان یزد پایلوتی برای کل کشور شد که آنها هم این ستاد را راه اندازی کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نخستین تست مثبت شده کرونا در استان یزد را در هفته های اول اسفند اعلام کرد و گفت: قبل از همه اقدامات در استان، بخش عفونی و بستری بیمارستان شهید صدوقی یزد تجهیز و تکمیل و خیلی خوب عمل شد.

وی با بیان اینکه یزد یکی از استان های با بروز بالای بیماری به احتساب جمعیت در سطح کشور بود، عنوان کرد: یزد کمترین فوتی کادر درمان را در سطح کشور دارد.

میرجلیلی در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای ورود کرونا به یزد، 4195 نفر مشکوک به کرونا بودند، اضافه کرد: از این تعداد، تست 1366 نفر در استان یزد مثبت اعلام شد که 197 به واسطه مبتلا به این بیماری در استان دارفانی را وداع گفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ادامه داد: تا کنون 3698 از بیمارستان‌های استان یزد بهبودیافته و ترخیص شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 750 تخت ویژه بیماران کرونایی در استان یزد اختصاص یافت، افزود: به لطف خدا هیچگاه این تعداد تخت در استان تکمیل نشد و حداکثر پذیرش 495 تخت بود که یکی از خوبی های وضعیت درمان وجود تخت کافی در استان بود زیرا بسیاری از استان ها در این خصوص با مشکل روبه‌رو بودند.

میرجلیلی با بیان تا نیمه اردیبهشت ماه باید به مهار کامل در استان یزد برسیم اظهار داشت: امیدواریم که تا این تاریخ به شرایط عادی دست یابیم که البته شاید این تاریخ تا اواسط خردادماه هم برسد.

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: شهید صدوقی یزد بیماری کرونا استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۵۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت‌پرده واردات ۶۰۰ هزار لپ‌تاپ به ایران

فرارو- آمار واردات لپ‌تاپ به‌کشور در سال گذشته مشخص می‌کند عمده مدل‌های موجود در بازار از مبدا امارات متحده عربی روانه بازار شده است. آمار واردات لپ‌تاپ به‌کشور از سهم ۲۰ برابری امارات در سال گذشته نسبت به کشور چین حکایت دارد و در فهرست پنج مبدا اصلی برای واردات لپ‌تاپ به کشور اسم آلمان، استرالیا و ترکیه نیز به‌چشم می‌خورد. بااینکه ارزش دلاری حجم محموله‌های وارداتی لپ‌تاپ به کشور در سال گذشته، تفاوت محسوسی با سال ۱۴۰۱ ندارد اما به‌خاطر تفاوت نرخ ارز شاهد افزایش هزینه مورد نیاز برای خرید لپ‌تاپ بودیم.

افزایش هزینه خرید لپ‌تاپ در سال ۱۴۰۲

خرید لپ‌تاپ در کشور ظرف ۱۲ ماه سال گذشته حدود هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بیشتر از ۱۴۰۱ برای کل خریداران هزینه داشته است.

آمار واردات لپ‌تاپ به کشور که اخیرا توسط گمرک در دسترس عموم مردم قرار گرفته، نشان می‌دهد ارزش دلاری حجم واردات لپ‌تاپ در سال گذشته تفاوت محسوسی با سال ۱۴۰۱ ندارد، اما به‌خاطر تغییر نرخ ارز در ماه‌های سال قبل شاهد افزایش هزینه مورد نیاز برای خرید لپ‌تاپ بودیم. با اینکه ارزش دلاری حجم واردات لپ‌تاپ به کشور در سال گذشته فقط ۱۳ میلیون دلار نسبت به ۱۴۰۱ ارتقا پیدا کرده، اما به‌خاطر تغییر نرخ ارز در کشورمان همین میزان رشد، معادل افزایش ۸.۵ همتی برای خرید لپ‌تاپ در کشور بوده است.

آمار واردات لپ‌تاپ به‌کشور در سال ۱۴۰۱ از رقم تقریبا ۲۴۸ میلیون دلاری حکایت دارد و این عدد در سال گذشته با رشد ناچیز پنج‌درصدی پرده‌برداری می‌کند.

قیمت پرفروش‌ترین لپ‌تاپ بازار

آمار واردات لپ‌تاپ به کشور در سال گذشته که توسط گمرک منتشر شده، به‌شکلی است که نمی‌توانیم از آن برای پی‌بردن از تعداد دقیق لپ‌تاپ ‌های وارداتی به کشور استفاده کنیم، اما با رصد بازار متوجه می‌شویم عمده گزینه‌های پرفروش در کشور قیمتی نزدیک ۲۷ میلیون تومان دارند.

قیمت لپ‌تاپ ۲۷ میلیونی با احتساب متوسط نرخ سال گذشته ارز، چیزی معادل ۵۵۰ دلار به‌دست می‌آید. محدوده‌ای که نشان‌دهنده لپ‌تاپ ‌های اصطلاحا اقتصادی است و نشان می‌دهد، ایرانی‌ها موقع خرید لپ‌تاپ بیشتر از هر چیز دیگری نگران لحظه کارت کشیدن هستند. حالا اگر همین اعداد را به‌عنوان پیش‌فرض درنظر بگیریم، آنوقت به تعداد تقریبی ۶۰۰ هزار دلار لپ‌تاپ وارداتی در سال ۱۴۰۲ می‌رسیم.

لپ‌تاپ ‌های وارداتی از کجا روانه بازار می‌شوند؟

آمار واردات لپ‌تاپ به کشور مشخص می‌کند عمده مدل‌هایی که در مغازه‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی موجود هستند، از مبدا امارات راهی بازار می‌شوند. ارزش دلاری لپ‌تاپ ‌های وارداتی از مبدا امارات متحده عربی در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۴۷ میلیون دلار بوده که نسبت به ارزش دلاری لپ‌تاپ ‌های وارداتی از چین تقریبا ۲۰ برابر است.

لپ‌تاپ ‌های وارداتی از چین ارزشی نزدیک ۱۲ میلیون دلار داشته و از این حیث سومین کشوری که بیشترین لپ‌تاپ ‌های واردتی از آن به کشور رسیده، ترکیه معرفی شده است. طوریکه حجم ۸۶۳ هزار میلیاردی واردات لپ‌تاپ از این کشور، آن را در جایگاه سوم قرار داده است. ۱۸۳ هزار دلار بابت خرید لپ‌تاپ از استرالیا شده و آلمان با وارد کردن حجمی معادل تقریبا شش هزار دلار در رتبه پنجم قرار دارد.

نقاط ورودی از کجا به بازار تزریق می‌شوند؟

فرودگاه امام خمینی تهران مهمترین نقطه وارداتی کشور در حوزه لپ‌تاپ درسال گذشته بوده است. تقریبا ۱۹۵ میلیون دلار از حجم وارداتی لپ‌تاپ در سال گذشته از طریق فرودگاه امام خمینی انجام شده و رتبه بعدی با واردات نزدیک ۴۰ میلیون دلار به منطقه ویژه اقتصادی پیام در استان البزر تعلق دارد.

واردات لپ‌تاپ به کشور در سال ۱۴۰۲ از مسیر منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی شامل ارزشی معادل سه میلیون دلار بوده و این عدد در مناطق ویژه اقتصادی بوشهر و سیرجان به‌ترتیب ۳۲۶ هزار و ۶۷ هزار دلار تخمین زده می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ۱۱ مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس در یزد به بیمارستان منتقل شدند
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • آمار پایین اهدای عضو در کشور
  • آمار بیکاری در انگلیس رکورد زد
  • آمار تلفات جاده ای در تعطیلات عید فطر در ترکیه
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • پشت‌پرده واردات ۶۰۰ هزار لپ‌تاپ به ایران
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم