آیا قضای روزه ماه رمضان را باید تا قبل از رسیدن رمضان بعد بجا آورد؟
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۶۰۸۵
آیات عظام امام، وحید، صافی، نوری، بهجت: بنابر احتیاط واجب در صورت توان، عمدا روزه قضا را تا رمضان بعدی تاخیر نیندازد.
آیات عظام سیستانی، تبریزی، خویی: بنابر احتیاط مستحب نباید قضای روزه را تا رمضان بعدی تاخیر بیندازد.
آیات عظام مکارم و فاضل: در صورت توان نباید عمدا قضای روزه را تا رمضان بعدی تاخیر بیندازد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
توجه: کفاره تاخیر برای هر روز روزه ماه رمضان که بدون عذر شرعی تا رمضان بعد قضا نشود، برابر یک مد طعام (۷۵۰ گرم گندم، برنج و ...) است. (آیت الله شبیری زنجانی، یک مد طعام را برابر ۹۰۰ گرم میدانند).
پی نوشت: -----------------
امام: تحریر الوسیلة، کتاب الصوم، فی قضاء صوم شهر رمضان، م. ۴. سیستانی، نوری، مکارم، فاضل: عروة الوثقی، کتاب الصوم، فی احکام القضاء، م. ۱۸. وحید، تبریزی، خویی: منهاج الصالحین، کتاب الصوم، م. ۱۰۴۷. صافی: هدایة العباد، کتاب الصوم، م. ۱۳۸۲. بهجت: وسیلة النجاة، م. ۱۱۶۸. منبع:افکارنیوز
منبع: پارسینه
کلیدواژه: پارسی خبر ماه رمضان تا رمضان
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۶۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
انتشارکتاب امام هشتم (ع) و بازی بزرگ عباسیان
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، این کتاب نوشته محمدحسن زورق و با موضوع تاریخ و سیره معصومین و سرگذشتنامههاست که از زاویه جدیدی زندگی امام رضا (ع)رابررسی کرده است.
این اثر در ۴ فصل موضوعاتی همچون «دومین بازی بزرگ در تاریخ اسلام»، «نهاد امامت، عباسیان و امام هشتم (ع)»، «امام هشتم (ع) پایائی و پویایی انقلاب جهانی اسلامی» و «خیانتهای عباسیان»را واکاوی می کند.
درباره حضرت رضا (ع) آثار گران سنگی به زبانهای مختلف از جمله زبان فارسی منتشر شده ولی کتاب حاضر از منظر نسبتاً تازهای به زندگانی امام هشتم (ع) پرداخته و این نگاه آن را با سایر آثار متفاوت کرده است.
تبیین تاثیرپذیری عباسیان از مشی سیاسی و اجتماعی امویان، تبیین سنت و سیره امامان اسلام به ویژه امام هشتم (ع)، در مقابل پادشاهان عباسی، تبیین دوران پادشاهی عباسیان و تقسیم آن به دو دوره استفاده از قدرت نرم و دوره استفاده از قدرت سخت در مقابل امامان اسلام، تجزیه و تحلیل گزینههای گوناگونی که در مقابل امام هشتم (ع) با توجه به خواستهای مامون قرار داشت در پیشرفت آرمان انقلاب جهانی اسلام در تاریخ، از جمله این تفاوتهااست.
کتاب «امام هشتم (ع) و بازی بزرگ عباسیان» به زندگی سیاسی امام رضا (ع) که حلقه بسیار مهمی در زنجیزه تاریخ تحولات جهان اسلام است به صورت فرایندی نگاه کرده است و گرههای ناگشوده آن را در حد وسع خود گشوده است.
نویسنده این کتاب که مشتاق کاوش در دنیای پیچیده تاریخ از زمان بعثت پیامبران تا امروز است و در تمام آثاری که در خصوص تحلیل اسلام نوشته این نگاه وجود داشته، در بخشی از مقدمه این اثر آورده است: مهمترین گره این است که چرا مامون به ظاهر خواهان تفویض خلافت خود به امام شده بود؟ او که برای رسیدن به قدرت مطلق، برادرکشی کرد چرا میخواست از قدرت خود در برابر امام بگذرد؟ آیا عاشق امام شده بود یا دیوانه شده بود؟ و یا از سلطنت توبه کرده بود؟ پاسخ این سوالات خیر است، در واقع او نه عاشق، نه دیوانه و نه تواب بود.
این اثر در شمارگان یک هزار نسخه و در قطع وزیری تهیه و تدوین شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.