Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان و منتخب مردم بابل در مجلس یازدهم از تشکیل کارگروهی برای بررسی بار مالی رتبه‌بندی معلمان در سال‌جاری خبر داد و گفت: در تلاش هستیم لایحه اصلی رتبه‌بندی معلمان تهیه شود.

علی کریمی‌ فیروزجایی دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان و منتخب مردم بابل در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره جلسه مشترک نمایندگان تشکل‌ها با رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: در این جلسه، بحث‌های متعددی درباره رتبه‌بندی معلمان مطرح شد و مقرر شد که رتبه‌بندی معلمان اجرا شده در سال ٩٨، در احکام احیا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در رتبه‌بندی معلمان 5 گروه پیش‌بینی شده است، گفت: به هر پنج گروه در رتبه‌بندی یعنی مقدماتی، پایه، ارشد، خبره و عالی، رقم رتبه‌بندی تعلق می‌گیرد اما به‌گونه‌ای که بیشترین سهم را گروه‌های بالاتر یعنی خبره و عالی بهره‌مند شوند.

کریمی فیروزجایی اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد که کارگروهی متشکل از آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی تشکیل شود و جداول تهیه شده توسط اعضا را بررسی کرده و میزان بار مالی را مشخص کند و برای جلسه بعدی که در روز دوشنبه همین هفته برگزار خواهد شد، ارائه دهد.

وی اقزود: قرار است این جلسات به صورت مستمر تشکیل شود تا برای تهیه لایحه اصلی رتبه‌بندی معلمان جهت ارائه به مجلس اقداماتی را انجام دهد و ان‌شاءالله در ماه‌های آینده این لایحه آماده می‌شود.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان تصریح کرد: مطالبات بازنشستگان فرهنگی نیز با قید اولویت در ادامه همین جلسات بررسی و پیگیری خواهد شد.

به گزارش فارس، برخی مخاطبان این خبرگزاری در سامانه فارس من با ثبت سوژه‌هایی با عناوین «افزایش فوق العاده شغل معلمان آموزشی»، «فوق‌العاده ویژه معلمان چراعملیاتی نمی‌شود؟» و «درخواست افزایش ۵۰ درصدی حقوق برای معلمان مثل سایر کارمندان» خواستار پیگیری این موضوع بودند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رتبه بندی معلمان آموزش فرهنگیان رتبه بندی معلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۸۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال/ تشدید مجازات‌ سرقت

نمایندگان مجلس این هفته ۳ روز جلسه علنی داشتند، خلاصه آنچه که این هفته در جلسات علنی گذشت و مهمترین مصوبات نمایندگان را در این گزارش می‌خوانیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، مجلس این هفته 3 روز جلسه علنی داشت که موضوعات مختلفی را با حضور مسئولان دولتی بررسی کردند و مصوباتی نیز داشتند که در این گزارش خلاصه نشست‌های این هفته نمایندگان را می‌خوانیم:

جلسه علنی روز یکشنبه مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و نمایندگان در ابتدای این جلسه در صحن مجلس در حمایت از «وعده صادق» یک‌صدا شعار «مرگ بر اسرائیل» را فریاد زدند.

«درود بر رزمندگان اسلام»، «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست»، «سپاه انقلابی، تشکر تشکر» و «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده» از دیگر شعارهایی بود که نمایندگان مجلس سر دادند.

پس از آن محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود با تاکید بر این‌که سیلی مردم ایران به دشمن صهیونیستی محکم و درس آموز بود، گفت‌: در صورتی که رژیم صهیونیستی با متحدانش غلط دیگری انجام دهد، پاسخ طراحی شده ایران شدیدتر خواهد بود.

در ادامه این نشست نیز بیانیه 206 تن از نمایندگان درباره حمایت مجلس از «وعده صادق» به شرح زیر قرائت شد:

هرگونه خطایی راهبردی رژیم اسرائیل و پشتیبان آن آمریکای خبیث در تجاوز به سرزمین ایران اسلامی با پاسخ مقتدرانه فرزندان ملت روبرو خواهد شد آنچنان که همگان پایان عمر نکبت بار رژیم جعلی رژیم اسرائیل را به نظاره خواهند نشست.

در بخش دیگری از جلسه علنی امروز،‌ رئیس مجلس توضیحاتی درباره روند بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال 1403 در مجلس شورای اسلامی ارائه کرد و گفت: بخش دوم لایحه بودجه درباره جداول کلان و پیوست‌ها شامل طرح‌های عمرانی و شرکت‌ها و واگذاری دارایی‌ها است.

وی در ادامه افزود: مجلس و دولت حق ندارند که در زمان بررسی این بخش به منابع و مصارف دست زده و حکم جدیدی بنویسند لذا نمایندگان می‌توانند پیشنهادات خود را در هر سرفصل ثبت کنند بدون آنکه حکم و تبصره جدیدی اضافه شود.

بنابراین گزارش، رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره لایحه تجارت (نیز دستورکار بعدی نمایندگان در این جلسه بود که وکلای ملت با اصلاح مواد 561 تا 816 لایحه مذکور موافقت کردند.

در پایان این جلسه، تقاضای بررسی طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارات و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل 85 (بررسی در کمیسیون به جای جلسه علنی ) از سوی هیئت رئیسه اعلام وصول شد.

*ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستورکار مجلس

جلسه علنی مجلس در روز دوشنبه نیز به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد که ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستورکار نمایندگان قرار داشت.

در این جلسه و در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره لایحه تجارت (ایرادات شورای نگهبان)، نمایندگان با اصلاح مواد 817 تا 1150 این لایحه موافقت کردند.

در پایان نشست روز دوشنبه ، طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی اعلام وصول شد.

*پایان بررسی لایحه تجارت بعد از 20 سال در مجلس

بنابراین گزارش، آخرین جلسه نمایندگان در این هفته نیز به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد و ادامه رسیدگی به لایحه تجارت در دستورکار بود.

در ابتدای جلسه روز سه‌شنبه جمعی از فرماندهان و مدیران ارشد ستاد ارتش به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش میهمان نمایندگان مجلس بودند، به همین مناسبت محمد باقر قالیباف روز ارتش را به همه ارتشیان غیور جمهوری اسلامی ایران اعم از نیروی دریایی، هوایی و پدافند هوایی به ویژه رزمندگان عزیز نیروی زمینی در نقاط مرزی عرض تبریک و تهنیت گفت.

رئیس مجلس همچنین در پاسخ به تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی در رابطه با برگزاری جلسه مجلس با توجه به افزایش قیمت ارز ، گفت: با توجه به اینکه جلسه مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازار ارز به تاخیر افتاد حتما ما جلسه‌ای را هفته‌ آینده برگزار خواهیم کرد.

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره لایحه تجارت ارجاعی از شورای نگهبان در دستورکار نمایندگان بود که در نهایت با تصویب مواد 1151 تا 1343 این لایحه، رسیدگی به لایحه مذکور را به پایان رساندند که پس از پایان بررسی آن مجتبی ذوالنور نایب رئیس مجلس گفت که لایحه تجارت بعد از 20 سال تعیین تکلیف شد.

*افزایش مجازات جرایم کمتر از 20 میلیون

نمایندگان همچنین در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره طرح اصلاح ماده 104 قانون مجازات اسلامی پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان طرح مذکور به کلیات آن رای مثبت دادند و ماده 104 قانون مجازات اسلامی را اصلاح کردند.

در پایان این جلسه نیز تقاضای بررسی طرح ساماندهی و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و تعیین تکلیف آن پس از فوت مالک طبق اصل 85 نیز اعلام وصول شد.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال/ تشدید مجازات‌ سرقت
  • استهبان، رتبه نخست فارس در عملکرد اجرایی نهضت ملی مسکن را کسب کرد
  • استهبان رتبه نخست را در اجرای نهضت ملی مسکن در فارس کسب کرد
  • ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان هزینه شد
  • گلایه سخنگوی دولت از بررسی نشدن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه سخنگوی دولت از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه بهادری‌جهرمی از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود
  • شرایط اخذ رتبه بندی شرکت
  • قالیباف: وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کنیم