Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین سلطان محمدی، منتقد سینما و تلویزیون، با بیان اینکه فصل 7 «پایتخت» قابلیت ساخت دارد، گفت: باوجود تمام حاشیه ها، طعنه ها و ایراداتی که به این سریال می گیرند، از آنجایی که همیشه داستان مردم ایران بوده قابلیت ساخت سری جدید را دارد و قطعا بازهم مورد استقبال قرار می گیرد.

حسین سلطان محمدی، منتقد سینما و تلویزیون، در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا به تاثیرگذاری سریال «پایتخت» در جامعه اشاره کرد و گفت: این سریال در شش فصل گذشته نوسانات بسیاری پشت سر گذاشته است اما چون با روحیه و هویت عمومی مردم درگیر است و ذهنیت اشخاص سیاسی، فرهنگی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را متمرکز خود می کند یکی از معدود برنامه های تلویزیون است که بیانگر رفتار عمومی مردم، بازتاب جامعه و تسکین دهنده اندیشه های مردم است. 

او با اشاره به ساخت فصل هفتم این سریال بیان داشت: با اینکه طعنه‌ها، سخره ها و انتقادات ریز و درشتی به «پایتخت» می شود اما باز هم اثری است که قابلیت سرمایه گذاری مجدد را دارد تا سری هفتم آن با داستان متفاوتی آغاز به کار کند.

سلطان‌محمدی ادامه داد: در هر سری از «پایتخت» می توان تحلیل‌های جامعه شناسانه ای داشت. فصل قبل با دوره اوج داعش همراه بود، فصل قبل تر با روایت انتخابات شورای شهر همخوانی داشت و به همین منوال تا فصل یک که نگاه انتقادی به مهاجرت از شهرستان به تهران را داشت. درواقع «پایتخت» می خواهد بگوید همه جای ایران می تواند پایتخت و محل سکونت باشد و مهاجرت هیچ مفهومی ندارد.

این منتقد تصریح کرد: باوجود تمام اظهارنظرهای منفی، این سریال ارزش این را دارد که سری جدید آن هم ساخته شود. اتفاقا به نظر من بیشترین استقبال از «پایتخت» همین فصل ششم بود. در نوروز امسال مردم مجور بودند خانه بمانند، طبیعتا فرصت بیشتری برای سریال دیدن داشتند و ذهن آنها آزادتر بود.

حسین سلطان محمدی بیان داشت: بسیاری از کسانی که برای «پایتخت» حاشیه ساختند می خواستند بگویند کشف ذهنی ما مهم است وگرنه این سریال با هر داستانی، داستان مردم ایران بوده و است.

او در پایان اظهار داشت: در مقطع ارشد دانشگاه آزاد دیدم فصل های متفاوت «پایتخت» را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهند. به نظرم این موضوع می تواند به تمام دانشگاه ها رسوخ پیدا کند و به عنوان تحلیل دانشگاهی آن را مورد گفتمان قرار دهند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پایتخت تلویزیون ذهن سرمایه گذاری سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر سیروس مقدم منتقد محسن تنابنده سلطان محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۸۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم در عرصه‌های تولید نیازمند گفتمان‌سازی است

حجت الاسلام هادی صاحبقرانی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم توسط رهبر معظم انقلاب گفت: باید شعار امسال با تلاش روحانیون و دست اندرکاران ذیربط به گفتمان غالب در جامعه تبدیل شود.

وی ادامه داد: روحانیون باید در سخنرانی‌ها و برنامه‌های مختلف اهمیت جلب مشارکت مردم در رونق و جهش تولید را تبیین و آنان را برای فعالیت در این عرصه تشویق کنند تا احساس مسوولیت عمومی جامعه بدین منظور افزایش یابد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به تشکیل اتاق فکر و اندیشه ورز برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم در این اداره کل تصریح کرد: در این مکان اندیشه ورز راهکار‌های تحقق این مهم با حضور روحانیون و مسوولان و صاحبنظران مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

برگزاری دوره‌های سواد رسانه برای کاهش آسیب‌های فضای مجازی

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: برای کاهش آسیب‌های فضای مجازی و آشناسازی نوجوانان و جوانان نسبت به این آسیبها، دوره‌های سواد رسانه و طرح «منیر» توسط این اداره کل با همکاری آموزش و پرورش در شهرستان‌های مختلف در دست اجرا است.

وی تصریح کرد: در کنار این مساله در قالب مرکز رسانه ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها از ظرفیت‌های بومی برای آشنایی نوجوانان و جوانان و دانش آموزان و دانشجویان نسبت به آسیب‌های فضای مجازی بهره گرفته می‌شود و سطح آگاهی‌های عمومی افزایش می‌یابد.

صاحبقرانی محتوا سازی برای فعالان فضای مجازی در عرصه مقابله با ترفند‌های فرهنگی دشمنان و آسیب‌های این بخش را دیگر رویکرد‌های اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ذکر کرد.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • (ویدئو) چهره باورنکردنی همسر نقی سریال پایتخت ۲۱ سال پیش در تلویزیون
  • تغییر صدا و چهره رحمان و رحیم سریال پایتخت بعد ۹ سال (فیلم)
  • (تصاویر) چهره واقعی زن داعشی سریال پایتخت | نیلوفر رجایی کیست؟!
  • عکس| این دو بازیگر «پایتخت» چه زمانی به ایران باز می‌گردند؟
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • چرا «نون خ» و «زیرخاکی»، «پایتخت» نشدند؟!
  • دوقلوهای پایتخت به ایران باز می‌گردند؟
  • دوقلوهای پایتخت به ایران باز می‌گردند؟ |‌ عکس
  • آقای صداوسیما، خودِ مجید واشقانی از این چیزی که نوشتید، خنده‌اش می‌گیرد!
  • مشارکت مردم در عرصه‌های تولید نیازمند گفتمان‌سازی است