Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل موسسه خانه کتاب عنوان کرد: اجرای طرح‌های فصلی در چهار فصل امسال با بودجه و یارانه بیشتر می‌تواند اندازه یک نمایشگاه بین‌المللی کتاب به ناشران از جنبه اقتصادی کمک کند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، سی و سومین دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان و رسیدن این ویروس به ایران و برای پیشگیری از شیوع این ویروس به تعویق افتاد و همچنان سرنوشت نامعلومی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین اخبار درباره این رویداد بزرگ فرهنگی حاکی از آن است که برگزاری این دوره نمایشگاه کتاب در فصل بهار ممکن نیست و حتی احتمال لغو آن در این سال هم مطرح است.

برگزار نشدن نمایشگاه تهران باعث آسیب رسیدن به صنعت نشر و کتاب خواهد شد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وعده‌هایی برای حمایت از ناشران و اهالی کتاب داده است و اعلام کرده است درصورت برگزار نشدن این نمایشگاه بودجه آن صرف حمایت از صنعت نشر خواهد شد.

در همین رابطه نیکنام حسینی‌پور؛ مدیرعامل موسسه خانه کتاب به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: یکسری کارها را شروع کردیم و مثلاً طرح پست کتاب را و دوباره تمدید کردیم. در خواست ما در نامه به وزارت ارشاد تا پایان خردادماه بود که تمدید آن تا پایان اردیبهشت مورد موافقت قرار گرفت. این طرح برای ارسال کتاب تا سقف دو کیلوگرم را پنجاه درصد تخفیف قائل بود و ناشران کتاب‌فروشان می‌توانند برای ارسال خریدهای مصرف‌کنندگان استفاده کنند.

وی درباره مشکلات موسسه خانه کتاب برای اجرای برنامه‌های منسجم و چندماهه اظهار کرد: غیر از بحث شیوع ویروس کرونا بحث ادغام موسسات معونت فرهنگی وزارت ارشاد هم ددست ما را برای برنامه‌ریزی بیشتر از سه ماه بسته است و ما برنامه‌های کوتاه‌مدتی را برنامه‌ریزی کنیم.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب درباره کمک به صنعت نشر کتاب برای کم کردن آسیب ناشی از شیوع کرونا عنوان کرد: با توجه به شرایط کشور اگر بتوانیم طرح‌های فصلی کتاب را در هر چهار فصل داشته باشیم می‌توان از این فضا استفاده کرد تا نقدینگی وارد چرخه نشر بشود و کتاب‌فروشی‌ها و اهل قلم از آن استفاده کنند. اگر بناست این کار انجام شود باید از همین الان از طرف وزارت ارشاد و سازمان‌ها و نهادهای مرتبط برنامه‌ریزی شود.

حسینی‌پور افزود: برای اجرای طرح‌های فصلی امسال باید بودجه و یارانه‌ای که به این کار اختصاص می‌یابد افزایش پیدا کند پرداخت مطالبات کتابفروشی‌ها پس از طرح نیز تسریع شود. این طرح‌ها می‌تواند کمک‌کننده باشد و اندازه یک نمایشگاه بین‌المللی کتاب به ناشران از جنبه اقتصادی کمک کند.

وی در پاسخ به این سوال که درصورت برگزار نشدن نمایشگاه کتاب در این سال آیا امکان دارد بخشی از بودجه نمایشگاه به خانه کتاب و طرح‌های فصلی برای حمایت از صنعت نشر کتاب اختصاص یاد، گفت: قطعاً طرح‌های فصلی یکی از طرح‌های پیشنهادی برای حمایت از صنعت نشر است چون این طرح جزو طرح‌های موفق وزارت ارشاد بود و اکثر ناشران و کتاب‌فروشان از این طرح ابراز رضایت کردند چون نسبتاً به عدالت فرهنگی نزدیک‌تر است و انتخاب را به مصرف کننده می‌دهد و باعث رونق در چرخه صنعت نشر می‌شود که قاعدتاً باید بودجه این کار در صورت لغو نمایشگاه بیشتر شود.

انتهای پیام/4028/

منبع: آنا

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب تهران موسسه خانه کتاب نیکنام حسینی پور موسسه خانه کتاب طرح های فصلی وزارت ارشاد صنعت نشر طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۸۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارشاد: استقبال از نمایشگاه قرآن فراتر از انتظار است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما از روز اول فروردین نمایشگاه قرآن را داریم که استقبال مردمی از این نمایشگاه فراتر از انتظار بوده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه اولین نشست هیئت دولت در سال 1403 در جمع خبرنگاران گفت: امسال دو جلسه بسیار خوبِ هم اندیشی با آقای رئیس‌جمهور داشتیم. یک جلسه مدیران رسانه‌ها حضور داشتند و یک جلسه با اصحاب هنر بود که در هر دو جلسه همه بزرگان حضور داشتند و مباحث بسبار خوبی مطرح شد و رئیس‌جمهور دستورات روشنی را برای حل مشکلات اصحاب هنر و رسانه صادر کردند.

وی افزود:  دیشب برای پیوست‌های فرهنگی شعار سال جلسه‌ای را با وزیر اقتصاد داشتیم. 

وزیر ارشاد گفت: همچنین ما از روز اول فروردین نمایشگاه قرآن را داریم که استقبال مردمی از این نمایشگاه فراتر از انتظار بوده است. 

اسماعیلی ادامه داد: کتاب‌های اندیشمندان غیرمسلمان در خصوص ائمه اطهار با حضور نویسنده لبنانی این کتاب‌ها رونمایی شد. انشاالله در 100 جلد کتب مربوط به این اندیشمندان که در خصوص زندگی آل‌الله است با حضور اندیشمندان غیرایرانی مسلمان رونمایی خواهد شد.

خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • درگذشت نویسنده بوسنیایی و بازدید مسؤولان نمایشگاه کتاب از مصلی
  • حضور بیش از ۲۵۰ شرکت خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنعت نفت
  • نمایشگاه فروش کتاب‌های علوم قرآنی در ارومیه برپا می‌شود
  • حضور بیش از ۱۵۰۰ شرکت داخلی و ۲۵۰ شرکت خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنعت نفت
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های صنعت نفت در مترو
  • بازدید رمضانی و مدیران نمایشگاه کتاب از مصلی امام خمینی (ره)
  • بازید رمضانی و مدیران نمایشگاه کتاب از مصلی امام خمینی (ره)
  • وزیر ارشاد: استقبال از نمایشگاه قرآن فراتر از انتظار است
  • مراسم عقد تا رونمایی کتاب سر دلبران در نمایشگاه قرآن + عکس
  • افزایش پارکینگ‌های مصلی برای نمایشگاه کتاب