Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رامین میرزایی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان افزود: این پروژه‌ها بر اساس اسناد بالادستی به‌ویژه قانون برنامه ششم توسعه و سند آمایش سرزمینی استان، گزینش‌شده و مشارکت دستگاه‌ها نیز نقش به‌سزایی در این گزینش‌ها داشت.

وی اظهار کرد: نخستین جلسه کارگروه جهش تولید استان زنجان به دستور استاندار در سوم فروردین سال جاری تشکیل شد و زنجان، اولین استانی است که این کارگروه را تشکیل داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزایی خاطرنشان کرد: در ادامه نیز ستاد برنامه‌ریزی و راهبردی جهش تولید از سوی رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور ابلاغ شد که بر این اساس مقررشده پروژه‌ها و برنامه‌های نهایی تمام استان‌ها برای تحقق جهش تولید به سازمان برنامه‌وبودجه ارسال شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: این استان بیش از یک هزار و ۱۰۰ پروژه نیمه‌تمام داشت که با تلاش‌های انجام شده به ۹۲۷ مورد کاهش‌یافته و اولویت در تدوین نقشه راه جهش تولید نیز پایان پروژه‌های نیمه‌تمام است.

وی اظهار کرد: در خصوص واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی نیز هنوز بخش خصوصی، رغبتی به این موضوع نشان نداده است.

میرزایی خاطرنشان کرد: جذب اعتبارات از محل تبصره ۱۹ قانون بودجه نیز کمک زیادی به اتمام پروژه‌ها در استان می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان نیز گفت: رغبت نداشتن بخش خصوصی برای پذیرش پروژه‌ها در استان آسیب‌شناسی شود.

حجت‌الاسلام علی خاتمی اظهار کرد: نقشه راهی در سال گذشته برای مدیران استان تعیین‌شده بود که لازم است میزان، کیفیت انجام و نتایج آن‌ها بررسی و ارزیابی شود.

وی با تأکید بر اولویت‌بندی پروژه‌های نقشه راه جهش تولید استان، خاطرنشان کرد: اولویت با آن‌هایی باشد که به نتیجه می‌رسند زیرا پروژه‌های بسیاری از سال‌های گذشته باقی‌مانده که هرسال تکرار می‌شوند.

خاتمی افزود: در صورت آغاز پروژه جدید نیز ۲ نکته باید موردتوجه باشد؛ اول اینکه پروژه جدید، مکمل و حلقه تکمیلی پروژه‌های قبلی باشد و دوم اینکه پروژه‌هایی آغاز شوند که میزان اشتغال بالایی ایجاد می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز گفت: ۱۶ مورد از پروژه‌های نهایی مربوط به بخش صنعت، معدن و تجارت است هرچند شمار پروژه‌های پیشنهادی، بیشتر بود اما به دلیل محدودیت، مجبور به انتخاب ۱۶ پروژه برای فاز اول نقشه راه شدیم.

ناصر فغفوری اظهار کرد: علاوه بر پروژه‌ها چند طرح نیز در راستای کمک به جهش تولید، موردنظر این سازمان است، این طرح‌ها شامل اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی، راه‌اندازی واحدهای نیمه‌تمام با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی با ارائه تسهیلات سرمایه ثابت و احیای واحدهای تعطیل است.

وی خاطرنشان کرد: از ۱۰ واحد تولیدی تعطیل که بیش از ۱۰۰ نفر در آن‌ها اشتغال داشتند ۶ مورد در سال گذشته احیاشده و به چرخه تولید بازگشتند و اکنون تنها چهار واحد تولیدی تعطیل در استان وجود دارد که در زمان حیات خود بیش از ۱۰۰ نفر اشتغال داشتند.

فغفوری تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری هیچ واحد تعطیل که در زمان فعالیت خود بیش از ۱۰۰ نفر نیرو داشت، وجود نداشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز گفت: ۱۴ پروژه در نقشه راه جهش تولید به توسعه بخش کشاورزی اختصاص داده‌شده است.

جواد تاراسی اظهار کرد: نسبت به زنجیره‌ها حساس هستیم تا زنجیره‌های تولید در استان را توسعه دهیم.

وی افزود: هم‌اکنون سه زنجیره مرغ و یک زنجیره بوقلمون در استان داریم که اولین زنجیره بوقلمون کشور است.

کد خبر 502558 برچسب‌ها استان زنجان سازمان برنامه و بودجه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان زنجان سازمان برنامه و بودجه نقشه راه جهش تولید استان زنجان رئیس سازمان نیمه تمام پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۹۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه رانندگان از وضعیت بد آزادراه زنجان - تبریز

آفتاب‌‌نیوز :

آزادراه زنجان - تبریز که یکی از اصلی‌ترین محور‌های کشور محسوب می‌شود و شمالغرب کشور را به پایتخت متصل می‌کند، ولی سال‌هاست که از وضعیت خوبی برخوردار نیست و بار‌ها مسئولان دولت قبل و دولت فعلی در زمینه حل این مشکل وعده‌هایی داده‌اند.

اخیراً احمد اسدیان، معاون سازمان بازرسی در نامه‌­ای خطاب به وزارت راه و شهرسازی با اشاره به وضعیت نامطلوب آزادراه زنجان - تبریز بر لزوم بهسازی و ترمیم سطحی آزادراه مذکور در طرحی کوتاه مدت همراه با سایر اقدامات ایمنی که باید در اولویت آن وزارتخانه قرار گیرد، تأکید کرد.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به پایان مدت قرارداد مشارکت شرکت آزادراه زنجان - تبریز وابسته به بانک‌­های ملی، صادرات و رفاه کارگران در تیرماه سال ۹۹ و عدم تعیین تکلیف این مشارکت مبنی بر تحویل پروژه به دولت یا تمدید دوره بهره‌­برداری، تأکید کرد: شرکت مذکور همچنان از شهروندان و مسافران در آزادراه زنجان-تبریز عوارض اخذ می­‌کند.

در این نامه همچنین به این موضوع اشاره شده که شرکت آزادراه زنجان- تبریز به تعهدات قانونی مبنی بر نگهداری و بهسازی پروژه در طول دوره بهره‌­برداری شامل حفظ آسفالت مسیر آزادراه مشابه با کیفیت زمان اتمام دوره ساخت، عمل نکرده که این موضوع موجب افت شدید کیفیت آسفالت آزادراه و به تبع آن نارضایتی شدید رانندگان و مسافران شده است.

با تمام آنچه که گفته شد، با اینکه در فروردین ۱۴۰۳ قرار داریم مالکیت آزادراه زنجان - تبریز مشخص نشده و طبق گفته جعفر قزوینیان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان هنوز مالکیت این آزادراه مشخص نشده و همچنان دست سرمایه‌گذار است.

قزوینیان گفته است: آزادراه زنجان - تبریز در انحصار شرکت آزادراه‌ها است و هنوز تحویل سازمان راهداری نشده است و عملاً و قانوناً نمی‌توانیم برای بهبود آسفالت این محور هزینه کنیم. خوشبختانه در سفر ریاست جمهور به استان آذربایجان شرقی مصوب شد که آزادراه زنجان - تبریز به دولت تحویل داده شود و در این زمینه پیگیری‌هایی انجام شده و گویا مراحل آخر واگذاری‌ها در حال انجام است، ولی فعلاً به طور کامل این انجام نشده است.

ناگفته نماند که در دولت قبل هم، وزیر وقت راه و شهرسازی در سفر به تبریز، در واکنش به گلایه مردم از وضعیت بد آزادراه، از مردم عذرخواهی کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • آتش نشانی زنجان به حالت آماده‌باش درآمد
  • تقویت ناپایداری های جوی در خراسان جنوبی
  • گلایه رانندگان از وضعیت بد آزادراه زنجان - تبریز
  • جهش تولید در بخش ورزشی با مشارکت مردم انقلاب ایجاد می‌کند
  • جدیدترین پیش‌بینی هواشناسی و نقشه آب و هوا
  • پیش‌بینی تولید ۷۷ هزار تن میگوی پرورشی در سال جدید
  • اسکن سه‌بعدی به اکتشافات ایستگاه فضایی بین‌المللی یاری می‌رساند
  • جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی بارش و دمای هوا/ از ۶ فروردین تا ۱۶ اردیبهشت هوا چطور است؟
  • آمادگی اوقاف زنجان برای تحقق شعار سال درحوزه سرمایه گذاری و تولید
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در زنجان