Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخشی از ورزشکاران، مربیان و مدیران ورزشی سراسر جهان برای کمک به حل مشکل کرونا تصمیم گرفتند تا اقداماتی داوطلبانه را انجام دهند اما همچنان شاهد سکوت مدیران و مسئولان ورزش هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بحران کرونا در جهان و جان باختن بیش از 38 هزار نفر باعث شد تا چهره‌ها و نهادهای ورزشی هم با برنامه‌های متعدد در صف مقدم علیه مبارزه با این بیماری قرار بگیرند؛ از کمک‌های مالی ستاره‌های ورزشی جهان گرفته تا اجرای برنامه‌های متعدد برای جمع‌آوری پول جهت کمک به خیریه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایران هم البته ورزشکاران مبالغی را برای غلبه بر این مشکل به بیمارستان‌ها و نیازمندان اهدا کردند تا در این فرآیند نقش آفرینی کنند.

علاوه بر کمک‌های مالی که در سراسر جهان و از جمله ایران شاهد بودیم، اقدام دیگری که برخی از نهادهای بین‌المللی انجام دادند قابل تامل و البته تقدیر است. بحران مالی نهاد‌های بین‌المللی به دلیل لغو مسابقات باعث شد تا راهکارهایی در این شرایط خاص ارائه شود.

همه کشورها در تلاش هستند تا در کاهش این بحران سهیم باشند؛ برخی دستمزد خود را داوطلبانه کاهش دادند تا از این طریق ثابت کنند در کنار مردم کشورشان هستند. در این مورد می‌توان به اقدام جالب رئیس کمیته المپیک استرالیا اشاره کرد. این نشان می‌دهد مبارزه با کرونا مقدم برای هر چیزی حتی دستمزد و بودجه است.

*کاهش داوطلبانه دستمزد رئیس و 8 مقام ارشد المپیک استرالیا

جان کوتز رئیس کمیته المپیک استرالیا به طور داوطلبانه 20 درصد از دستمزد خود را به دلیل شیوع کرونا کاهش داد. وی در این باره گفت: "به خاطر پیامدهای این ویروس که تمامی جامعه درگیر آن است، این تصمیم را گرفتم."

در همین راستا و به تاسی از جان کوتز، مت کارول مدیر اجرایی کمیته المپیک استرالیا همراه هفت مقام ارشد دیگر این کمیته به صورت داوطلبانه تصمیم گرفتند با توجه به اقدام ایثارگرانه رئیس کمیته، دستمزد خود را 20 درصد کاهش دهند. 

*کاهش دستمزد مدیران و تعدیل نیرو در اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری

اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری با شیوع گسترده کرونا ضرر مالی قابل توجهی را تجربه کرده است. یکی از اقدامات مدنظر این نهاد، کاهش دستمزد مدیران ارشد بوده و در گام دوم تعدیل نیرو در دستور کار قرار گرفته است.

این اتحادیه تصمیم دارد تا پیشنهاد سولیدارتی (همبستگی) به فدراسیون‌های ملی، برنامه‌های بین المللی و پروژه‌های در دست اقدام و نیز پاره‌ای از رویدادها که برای سال 2020 نهایی شده را مورد بازنگری قرار دهد.

* کاهش قرارداد بازیکنان NBA

انجمن ملی بسکتبال به توافق رسیده تا 25 درصد قرارداد بازیکنان را از 15 می (26 اردیبهشت) به دلیل شیوع کرونا کاهش دهد. این موضوع به تدریج باعث کاهش حقوق بازیکنان در صورت از بین رفتن ویروس در فصول آینده خواهد شد. بنابر گزارش‌های رسیده این پول به صورت سپرده امانت می‌ماند و در صورت انجام تمام بازی‌ها به بازیکنان پرداخت می‌شود.

اگر بخشی از لیگ انجام شود، در این صورت مبلغ پرداخت شده براساس تعداد بازی‌های انجام گرفته خواهد بود. گزارش‌ها حاکی از این است کاهش دستمزد تا یکی دو ماه فصل 2020-21 ادامه خواهد یافت.

 

*کاهش دستمزد رییس و تعدیل اعضای فدراسیون دوومیدانی آمریکا

مکس سایگل مدیر اجرایی فدراسیون دوومیدانی آمریکا قرار است به دلیل شیوع ویروس کرونا دستمزد خود را کاهش دهد این در حالی است که 7 نفر از اعضای این فدراسیون هم اخراج شده‌اند.

اخراج این 7 نفر از اعضای 65 نفره این سازمان در مناطقی بوده که هر ساله رویدادهای زنده را پوشش می‌دادند. سایگل بعد از اخراج چند کارمند، کاهش 20 درصدی دستمزد خود را در نظر گرفته است.

فدراسیون دوومیدانی آمریکا اعلام کرده هر ساله حدود 8 هزار مسابقه را به صورت زنده اجرا می‌کند. به دلیل شیوع ویروس کرونا تعداد زیادی از مسابقات یا لغو شده و یا به تعویق افتاده است. یکی از این رقابت‌ها، مسابقات اورگان بود که تا سال 2021 به تعویق افتاد.

 

* کاهش قرارداد مربیان و ستاره های راگبی نیوزیلند

مربیان راگبی نیوزیلند هم تصمیم جالبی را در این خصوص گرفته‌اند. آنها توافق کرده‌اند تا زمان بهبود شرایط، کاهش قابل توجهی در دستمزدها داشته باشند. ایان فوستر یک مربی بر این باور است که کار او باعث خواهد شد تا بازیکنان نیز این اقدام را انجام دهند. فدراسیون نیوزیلند اعلام کرده حقوق کارمندان هم 20 درصد کاهش یافته است.

بازیکنان سطح بالای راگبی ولز هم با کاهش 25 درصدی دستمزد خود موافقت کردند. البته این موضوع شامل ورزشکارانی که کمتر از 25 هزار پوند در سال می‌گیرند، نمی‌شود. این کاهش دستمزد از اول آوریل اجرایی شده و به مدت 3 ماه انجام می‌شود.

* کاهش دستمزد بازیکنان، مدیران و تعدیل کارمندان، برنامه اتحادیه راگبی اسکاتلند

اتحادیه راگبی اسکاتلند (SRU) به دنبال عدم ثبات مالی ناشی از بیماری کرونا، کاهش دستمزد بازیکنان و مدیران برتر را تأیید کرده است. مارک دادسون مدیر اجرایی کاهش 30 درصدی حقوق را پذیرفته؛ در حالی که مدیران اجرایی پیشنهاد داده اند کاهش 25 درصدی را قبول کنند.

کارمندان این اتحادیه که کمتر از 50 هزار پوند درآمد دارند، تحت تأثیر قرار نمی گیرند، در حالی که افرادی که 75 هزار پوند درآمد دارند، 10 درصد درآمد خود را کاهش می دهند. افرادی که بین 75 تا 100 هزار پوند درآمد دارند کاهش 15 درصدی را تجربه خواهند کرد. کارمندانی که بین 100 تا 200 هزار پوند دریافت می کنند کاهش 20 درصدی دارند. کارمندان بالای 200 هزار پوند کاهش 25 درصدی را خواهند داشت.

* فداکاری مالی ورزشکاران کریکت: دستمزد ما را کاهش دهید

کاپیتان تیم ملی کریکت انگلیس هم داشت به دنبال مذاکره با مقامات دولتی است تا با کاهش دستمزد بازیکنان بین‌المللی بتواند به مردم این کشور برای حل مشکل کرونا کمک کند. روزنامه ساندی تایمز اعلام کرد انتظار می رود بازیکنان مشهور با درآمد 200 میلیون پوند (245،000 دلار)، یک میلیون پوند در سال درآمد خود را کاهش دهند.

بازیکنان کریکت استرالیا نیز ممکن است با توجه به شرایط موجود، دستمزدهای خود را کاهش دهند. آنها تأکید کردند فداکاری‌های مالی یک "چیز کوچک" در شرایط فعلی است و آماده هستند تا این کار را انجام دهند.

*رئیس جهانی تنیس حقوقش را کاهش داد

فدراسیون بین المللی تنیس (ITF) اعلام کرده به دلیل تأثیرات بیماری همه گیر کرونا اقدامات گسترده ای را برای محافظت از مشاغل و سلامت طولانی مدت این سازمان و ورزش انجام می دهد. این اقدامات شامل کاهش 30 درصدی حقوق دیوید هاگرتی به صورت داوطلبانه برای بقیه سال، کاهش حقوق برای سایر مدیران، به تعویق انداختن 900 مسابقه و مرخصی تقریباً نیمی از کارمندان این فدراسیون است.

در بیانیه فدراسیون جهانی آمده است: بیش از 900 مسابقه را به تعویق انداختیم و مشخص نیست چه زمانی برگزار شود. در حالی که به تعویق انداختن رویدادها و اولویت بندی ایمنی پاسخ مناسب در این شرایط استثنایی است اما منجر به تعدادی از چالش های پیچیده از جمله از دست رفتن قابل توجهی از درآمدها شده است.
طبق اعلام فدراسیون حهانی تنیس، طرح حمایت از شغل شامل تقریباً نیمی از کارمندان ITF است. کارمندان باقیمانده به کار خود ادامه می دهند و آن را با کاهش 10 درصدی حقوق حفظ می کنند. تیم ارشد رهبری کاهش 20 درصدی حقوق را در نظر گرفته در حالی که رئیس فدراسیون جهانی داوطلبانه کاهش 30 درصدی سال را در نظر گرفته است. 

*مرخصی اجباری و کاهش دستمزد کارمندان فدراسیون جهانی بادبانی

با توجه به شیوع کرونا، فدراسیون جهانی بادبانی تقریبا به همه کارمندان خود مرخصی داده و از کسانی که بیش از مبلغی معین، درآمد مخفی دارند خواست تا پایان امسال دستمزد خود را 20 درصد کاهش دهند.

تعداد کمی از مقامات ارشد فدراسیون در محل کار خود که در لندن واقع شده، حاضر می‌شوند. فدراسیون جهانی این موضوع را بررسی خواهد کرد که آیا مرخصی کارمندان را تمدید کند یا از 6 می باید به سرکار برگردند.

کیم اندرسون رئیس فدراسیون جهانی بادبانی در این باره گفت: کاهش دستمزدها و تصمیم برای استفاده از طرح دولت انگلیس به این معناست که فدراسیون جهانی مجبور به اخراج کارمندان نیست.

*ورزش ایران مستثنی از جهان

به گزارش فارس، در حالی که در ورزش جهان نمونه‌های زیادی از این موضوع یافت می‌شود اما در ایران هیچ صحبتی از کاهش درآمد مدیران و اهالی ورزش نیست. شاید این موضوع مطرح شود که ورزشکاران در ایران درآمدی مشابه با ورزشکاران بین‌المللی ندارند اما این اقدام حتی از سوی روسای فدراسیون‌ها و مدیران ورزشی هم دیده نشده است.

البته این موضوع نباید فراموش شود که خیلی از ورزشکاران کشورمان اقدامات خیرخواهانه‌ای انجام داده‌اند تا در این بحران در کنار مردم باشند اما رفتارهای داوطلبانه ای که در حال گسترش در جهان است، عملا دیده نمی شود. به نظر می رسد دستگاه های ارشد ورزش کشور که با مدیرانی دولتی اداره می شوند که گاها هزینه های لوکس و تجملی را نیز در یک سال اخیر به بیت المال تحمیل کرده اند، این روزها باید انتظارات را برآورده کنند و اقدامات داوطلبانه و شخصی را به نمایش بگذارند. انفعال کنونی که باید از منافع و عایدی شخصی گذشت کرد، پیامی قابل تامل دارد!

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: المپیک استرالیا فدراسیون جهانی دستمزد خود هزار پوند دلیل شیوع کاهش دستمزد خود را کاهش درصدی حقوق بین المللی کاهش دهند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۹۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش ستاره سیتی برای حضور در بارسا: کاهش دستمزد!

به گزارش "ورزش سه"، سیلوا یکی از بهترین بازیکنان منچسترسیتی در چند فصل اخیر و از مهره‌های کلیدی پپ گواردیولا در کسب عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان و همچنین بالای سر بردن چندین جام لیگ برتر بوده است.

در پنجره نقل و انتقالات تابستانی سال گذشته گفته شده بود که این بازیکن علاقه زیادی دارد که به بارسلونا ملحق شود و بازی تحت هدایت ژاوی برای این تیم را تجربه کند اما در نهایت این اتفاق رخ نداد و او به حضورش در سیتی برای یک فصل دیگر ادامه داد.

حالا روزنامه موندو دیپورتیوو مدعی شده است که بارسلونا در حال بررسی شرایطی است که بتواند بند فسخ ۵۸ میلیون یورویی این ستاره پرتغالی را در پنجره تابستانی پیش رو پرداخت کند. گفته می‌شود که او دیوانه وار مشتاق پیوستن به بارسلوناست و همین کار را برای این باشگاه راحت‌تر خواهد کرد.

مدیران باشگاه بارسلونا امیدوار هستند که بتوانند سیلوا را جذب کنند و او را به خرید بزرگ تابستانی این باشگاه تبدیل کنند. آنها باور دارند که در صورت فروش یک ستاره می‌توانند این بازیکن را به خدمت بگیرند و خرید او برای آنها در دسترس است.

 روزنامه اسپورت که به باشگاه بارسلونا نزدیک هستم با تایید این موضوع مدعی شده است که سیلوا حتی حاضر است دستمزدش را برای پیوستن به بارسلونا و سازگار شدن با شرایط مالی این باشگاه کاهش دهد که اتفاق بسیار خوب و مثبتی در روند انجام این انتقال به حساب می‌آید.

دیگر خبرها

  • کاهش 25 درصدی دستمزد اریک تن هاخ در صورت عدم کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا
  • تلاش ستاره سیتی برای حضور در بارسا: کاهش دستمزد!
  • کارمندان دولت حتما بخوانند/ ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند؟
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟
  • در صورت تعطیلی پنجشنبه‌ها نباید میزان دستمزد تغییر کند
  • با تعطیلی پنجشنبه دستمزد کارگران کم می‌شود؟
  • خوفی که به جان کارگران افتاد | کاهش حقوق در صورت تعطیلی پنجشنبه ها
  • افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان بیشتر بود
  • گفت‌وگو با چهره ماندگار معماری ایران به بهانه روز معماری/ حیاط‌های خالی از حیات