Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@12:32:55 GMT

خانواده‌ها عفونت ادراری کودکان را جدی بگیرند

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۲۶۳۵

خانواده‌ها عفونت ادراری کودکان را جدی بگیرند

عفونت ادراری به دلیل وجود میکروب در دستگاه ادراری بروز می‌کند که به دلایل مختلفی ممکن است ظاهر شود. رعایت یک سری نکات قابل توجه می‌تواند در درمان زود هنگام بیماری موثر واقع شود. همچنین در پیشگیری از اوج مجدد و ابتلا به آن جلوگیری خواهد کرد.

مراقبت‌های ویژه از کودک در برابر عفونت‌های ادراری
در صورت عدم رعایت بهداشت وان و مطمئن نبودن از نظافت آن به جای حمام وان از دوش استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا باکتری‌های موجود در وان به پیشابراه کودک منتقل خواهد شد. پس از هر بار اجابت مزاج حتما ناحیه ادراری کودک به خوبی شسته شود. از لباس زیر نخی و خشک برای کودک خود استفاده کرده و در صورت خیس شدن بلافاصله آن را تعویض کنید. به کودک یاد دهید که هر دو الی سه ساعت مثانه خود را خالی کند و از نگه داشتن ادرار خودداری کند. پوشک شیرخوار را به موقع و در فواصل زمانی کمتر، به خصوص بعد از دفع مدفوع تعویض کنید.

به هیچ عنوان از مواد شوینده قلیایی مانند صابون‌ها عطری برای شست و شو ناحیه ادراری کودک استفاده نکنید. کودک را تشویق به مصرف مایعات کنید، زیرا خوردن مایعات باعث افزایش دفع ادرار او خواهد شد. این موضوع باعث می‌شود میکروب‌های موجود در مجاری ادراری همراه با ادرار کردن دفع شود و همچنین عملکرد صحیحی داشته باشند.

راه‌های بهبودی عفونت ادراری کودکان
رعایت رژیم غذایی باعث تسریع در بهبودی عفونت ادراری کودک می‌شود. تعداد نوبت‌های شیردهی به کودکان را افزایش دهید. از مواد غذایی حاوی ویتامین (ث) مانند آب پرتقال، آب سیب، آب انگور، آب شاتوت استفاده کنید. کودک خود را تشویق کرده تا تمام وعده غذایی خود را میل کند. از میوه و سبزیجات تازه در پختن غذا برای کودک خود استفاده کنید.

راه‌های درمان
پزشک ممکن است برای کودک آنتی بیوتیک تجویز کند. پس خانواده‌ها باید آن دارو‌های تجویز شده را طبق دستور برای کودک مصرف کنند. از قطع خودسرانه، کم و زیاد کردن دارو‌ها پرهیز کنند. پس از درمان‌های اولیه در بیمارستان باید ادامه درمان را به طور صحیح انجام دهند. حتما خانواده‌ها با پزشک مربوطه در ارتباط بوده و شرایط را مدام شرح دهند.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: کودکان عفونت ادراری پارسی خبر عفونت ادراری ادراری کودک برای کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۲۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان معصوم فلسطینی

بیش از ۱۱ هزار کودک فلسطینی در جریان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیده یا مجروح شده اند. خبرنگار تسنیم در غزه به روایت قصه دو کودک فلسطینی که این روزها با خطر قطع عضو و مصائب و مشکلات ناشی از این دست و پنجه نرم می کنند، گفتگو کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، حملات کور رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ویژه مناطق مسکونی سبب شده تا بسیاری از زنان و کودکان ساکن غزه دچار قطع عضو شوند. «رکان» پسر 18 ساله فلسطینی نیز به رغم نجات یافتن از مرگ در جریان حملات موشکی رژیم صهیونیستی دو پای خود را بر اثر انفجار از دست داد.

 

.

 

 این نوجوان فلسطینی در تشریح جزئیات لحظه اصابت موشک های رژیم صهیونیستی به خبرنگار تسنیم در نوار غزه گفت: پهپاد اسرائیلی به ناگهان ما را هدف قرار داد، همه چیز پیش چشمانم قرمز شد، با آمدن نیروهای امداد رسان و مشاهده وضعیتم، همان اول متوجه شدم که پاهایم قطع شده اند. احساس کردم دیگر هیچ امیدی باقی نمانده است.

«ندا»، دختر نونهال فلسطینی نیز که دو ماه قبل در جریان حمله اسرائیل به اردوگاه المغازی غزه از ناحیه پا مجروح شده است، آرزو دارد تا پاهایش مثل روز اول سلامت خود را بازیابد.

او که هم اکنون با تلاش های کادر پزشکی بیمارستان شهدای الاقصی در تلاش است تا با بهبودی هر چه سریع تر پای خود خطر قطع عضو را از سر بگذراند به خبرنگار تسنیم گفت: وقتی از ناحیه پا مجروح شدم، درد بسیاری داشتم، دعا می کردم پاهایم به مانند روز اولش احیا شود؛ آرزو دارم راه بروم و پاهایم به روزهای اول خود بازگردد.

ایده‌های جالب مردم غزه در برابر توحش همه جانبه صهیونیستهانمایش جنایات صهیونیست‌ها پس از عقب‌نشینی از خان یونس

 

بیش از 11 هزار کودک در خلال تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیده اند و تقریبا به همین میزان نیز زخمی شده اند. با این حال بیشتر صدمات وارده به کودکان عمدتا آسیب هایی دائمی است که در نهایت به نقض عضو منجر می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان معصوم فلسطینی
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع
  • آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای نوزادان در آبادان
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد
  • کودکتان را در گرداب بازی‌های رایانه‌ای رها نکنید
  • اجرای طرح واکسیناسیون علیه عفونت تنفسی و گوش در بوشهر