Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، وضعیت اقتصادی فعلی نه تنها در کشور ما بلکه در تمام دنیا عرضه و تقاضا و به دنبال آن قدرت خرید مردم را تحت تاثیر قرار داده است. یکی از وسایل الکترونیکی که گاهی خرید آن برای مردم به علت بالا بودن هزینه سخت می‌شود، گوشی تلفن همراه است. به همین دلیل برندهای مختلف در کنار محصولات مهم‌ترشان، گوشی‎‌های میان رده را هم به بازار وارد می‌کنند که با هزینه کمتر در دسترس مشتری قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر قصد خرید این گوشی‌ها را دارید، این مقاله با 9 نکته کلیدی کمک‌تان خواهد کرد.

بودجه‌تان چقدر است؟

اولین و مهم‌ترین کاری که باید قبل از انتخاب و خرید تلفن همراه میان رده انجام دهید، بودجه بندی و تعیین سقف هزینه‌ای است که می‌خواهید خرج کنید. این کار به ظاهر ساده تعداد انتخاب‌هایتان را محدود خواهد کرد و شما را خیلی سریع‌تر به نتیجه خواهد رساند. نکته مهم این است که در نظر داشته باشید اگر بودجه بسیار کمی دارید، بهتر است یا سراغ گوشی‌های دست دوم بروید، یا به صورت قسطی گوشی بهتری بردارید، در غیر این صورت مجبور به انتخاب گوشی‌هایی با کیفیت بسیار پایین خواهید شد.

با چه سیستم عاملی راحت هستید؟

واقعیت این است که برای کسانی که مدت‌ها با ios کار کرده‌اند، استفاده از گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید کار آسانی نیست؛ برعکس این قضیه هم صادق است. کاربران هر سیستم عاملی برای عادت کردن به کارکرد سیستم عامل دیگر به زمان نیاز دارند و بعضی‌ها هم با وجود گذر زمان باز هم آن‌طور که باید و شاید نمی‌توانند خودشان را با سیستم جدید تطبیق دهند. به همین دلیل بهتر است مشخص کنید که کدام سیستم‌های عامل برایتان خوش‌کاربرد هستند و سپس دست به انتخاب بزنید. بنابراین انتخاب سیستم عامل گام دیگری است که تعداد انتخاب‌های شما را محدودتر و منتهی به تصمیم درست‌تر خواهد کرد.

نکته بسیار مهم و کلیدی

نکته مهمی که موقع خرید گوشی های میان رده از برندهایی مثل سامسونگ و هواوی باید به خاطر داشته باشید، این است که هیچ وقت یادتان نرود چرا قیمت این گوشی‌ها نسبت به سایر گوشی‌های تلفن همراه کمتر است. سازندگان گوشی‌های میان رده، بعضی ویژگی‌های این گوشی‌ها را بسیار قوی و بقیه را در حد متوسط تا ضعیف در نظر می‌گیرند تا قیمت نهایی کالا برای خریدار معقول و به صرفه باشد. بنابراین در نظر داشته باشید که در حالی که یک گوشی میان رده ممکن است در بخش دوربین عالی عمل کند، ممکن است در سایر بخش‌ها مثل پخش صدا کیفیت لازم را نداشته باشد. اینجاست که اهمیت مشخص کردن هدف شما از خرید یک گوشی بیشتر از قبل معلوم می‌شود.

اندازه اسکرین مناسب شما چقدر است؟

انتخاب سایز مناسب گوشی برای هر فرد نسبت به دیگری متفاوت است. این انتخاب اغلب به چندین عامل ناخودآگاه و خودآگاه بستگی دارد. برای مثال اگر قصد خرید یک گوشی میان رده را برای افراد مسن دارید، بهتر است سراغ گوشی‌هایی با صفحه‌های بزرگ بروید که برای دید این افراد راحتتر هستند. بعضی مواقع هم قصد خرید یک گوشی بزرگ را دارید؛ اما متوجه می‌شوید گوشی برای قرار گرفتن در دست شما زیادی بزرگ یا کوچک است. گاهی هم هدفتان از خرید گوشی فیلم دیدن است که قاعدتا باید قید صفحه‌های کوچک را بزنید. برای راهنمایی بیشتر درباره اندازه مناسب برای اسکرین موبایل می‌توانید این مطلب را نیز مطالعه کنید.

کدام قابلیت گوشی برایتان مهم‌تر است؟

از بین کارکردهای مختلف هر گوشی تلفن همراه، یک یا چندین کارکرد هستند که برای خریدار مهم‌تر از بقیه‌اند. برای مثال دوربین با کیفیت و امکانات تصویری برای کسانی اهمیت دارند که یکی از هدف‌های مهم‌شان از خرید گوشی عکاسی کردن با آن است. رزولوشن بالا برای کسانی مناسب است که بیشتر برای دیدن فیلم سراغ گوشی‌شان می‌روند. کسانی که حجم اطلاعات دریافتی‌شان بالاست باید سراغ گوشی‌هایی با حافظه بالاتر بروند و خلاصه هر کس نسبت به اولویت بندی‌اش باید سراغ گوشی مناسب برای آن هدف برود.

حواستان به حافظه باشد

یکی از اشتباهاتی که ممکن است برای خریداران تلفن همراه اتفاق بیفتد  این است که سراغ مدل‌های پایین‌تر برندهای برتر بروند که حافظه‌های کمتری دارند و به طبع با قیمت پایین‌تری در بازار به فروش می‌رسند؛ در حالی که با همان هزینه می‌توان سراغ گوشی میان رده‌ای رفت که امکانات اصلی مورد نیاز فرد را داشته باشد و حافظه‌اش هم حجم بیشتری از اطلاعات را در خود جا دهد. افرادی که سراغ گوشی‌های میان رده نمی‌روند و گوشی‌های پیشرفته با حافظه پایین‌تر را تهیه می‌کنند، باید خودشان را آماده تخلیه منظم اطلاعات بر روی هاردهای اکسترنال و فلش مموری‌ها کنند و یا یک کارت حافظه با ظرفیت بالا از برندهای معتبر که در فروشگاه دیجی‌کالا موجود است تهیه کنند. به ویژه دوربین خیلی زود به شما اعلام خواهد کرد که امکان گرفتن عکس‌های بیشتر را ندارد و در عین حال نخواهید توانست برنامه‌های مورد علاقه‌تان را روی گوشی‌تان بریزید.

از آدم‌های معتمد پرس و جو کنید

یکی از بهترین روش‌های انتخاب گوشی میان رده مشورت با افرادی است که مدل‌های مختلف این گوشی‌ها را امتحان کرده‌اند و قابل اعتماد هستند. به یاد داشته باشید که بعضی افراد غیر قابل اعتماد ممکن است بعد از یک انتخاب ناموفق برای اینکه گوشی‌شان زیر سوال نرود، به شما بگویند که از امکانات آن راضی هستند؛ در حالی که در واقعیت این‌طور نیست. بنابراین با دوستان و آشناهایی که خودشان کاربر چنین گوشی‌هایی هستند مشورت کنید و در نهایت دست به بهترین انتخاب بزنید.

کدام برندها گوشی‌های میان رده بهتری دارند؟

برای خرید موبایل های میان رده مهم است که به برند سازنده گوشی هم توجه داشته باشید. برای مثال گوشی موبایل جدیدی که قصد خرید آن را دارید، به راحتی می‌تواند از برندهایی مثل سامسونگ  یا حتی هواوی تهیه شود. این برندها گوشی‌های جدید و دارای قیمت مناسبی را برای سال 2020 به بازار معرفی کرده‌اند. شما هم می‌توانید با نگاهی به انواع این مدل ها دست به انتخاب بهترین گزینه بزنید.

قبل از انتخاب مطالعه کنید

سری به فروم‌هایی بزنید که کاربرها درباره گوشی‌های تلفن همراهشان با هم صحبت می‌کنند. اطلاعات فنی مربوط به گوشی مد نظرتان را روی اینترنت بخوانید و با سایر گوشی‌هایی که ممکن است در پروسه خرید فکرتان را به خودشان مشغول کنند، مقایسه‌شان کنید. ممکن است بگویید که یک گوشی میان رده که این حرف‌ها را ندارد؛ اما واقعیت چیز دیگری است. چه یک گوشی پیشرو تهیه کنید و چه قصد خرید یک گوشی میان رده را داشته باشید، شما در حال هزینه کردن هستید و قرار است مدتی به صورت مرتب از گوشی‌تان استفاده کنید. بنابراین با تحقیق ریسک اشتباه را به حداقل برسانید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبض بازار قیمت گوشی گوشی های میان رده یک گوشی میان رده سراغ گوشی گوشی هایی خرید یک گوشی داشته باشید گوشی ها سیستم عامل تلفن همراه برای خرید قصد خرید مهم تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۴۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نخستین موبایل‌های دوربین‌دار جهان

به گزارش همشهری آنلاین، نخستین گوشی دوربین دار تجاری جهان، کیوسرا ویژوال فون وی‌پی-۲۱۰ نام داشت که در ماه مه سال ۱۹۹۹ در ژاپن عرضه شد.

این گوشی موبایل که در آن زمان به تلفن تصویری سیار معروف شده بود، یک دوربین در جلو داشت.

کیوسرا ویژوال فون وی‌پی-۲۱۰

این دستگاه تا ۲۰ تصویر دیجیتال با فرمت JPEG را ذخیره می‌کرد که می‌توانستند از طریق ایمیل فرستاده شوند، یا اینکه گوشی می‌توانست تا دو تصویر در ثانیه از طریق شبکه سلولی ژاپن ارسال کند.

بیشتر بخوانید:

راه‌های افزایش طول عمر باتری موبایل

گوشی سامسونگ SCH-V۲۰۰ که در ژوئن ۲۰۰۰ در کره جنوبی عرضه شد، نیز یکی از اولین تلفن‌ها با دوربین داخلی بود. این گوشی دارای نمایشگر TFT مایع کریستال (LCD) بود و تا ۲۰ عکس دیجیتال با وضوح ۳۵۰,۰۰۰ پیکسل را ذخیره می‌کرد. با این حال، این گوشی نمی‌توانست تصویر حاصل را از طریق تلفن ارسال کند، بلکه برای دسترسی به عکس‌ها نیاز به اتصال به کامپیوتر داشت.

سامسونگ SCH-V۲۰۰

نخستین گوشی دوربین دار عرضه شده به بازار عمومی، J-SH۰۴ شرکت شارپ بود که در نوامبر ۲۰۰۰ در ژاپن به فروش رسید. این گوشی قادر به ارسال فوری تصاویر از طریق تلفن همراه و ارتباطات سلولی بود.

شارپ J-SH۰۴

کد خبر 841079 برچسب‌ها عکس - عکاس شرکت سامسونگ ژاپن تکنولوژی (فناوری) - دیجیتال موبایل

دیگر خبرها

  • می‌توان در استان مرکزی خط تولید گوشی تلفن همراه راه انداخت
  • عکس | اولین موبایل دوربین‌دار جهان
  • معرفی نخستین موبایل‌های دوربین‌دار جهان
  • آموزش: چگونه گوشی سرقت شده یا گم شده را پیدا کنیم؟
  • آنچه که درباره اینترنت ماهواره‌ای نمی‌دانید
  • بعد از سرقت گوشی چه کار کنیم؟
  • ردیابی گوشی سرقتی با چند ترفند ساده
  • یک ترفند نانویی برای افزایش ظرفیت باتری‌ها
  • برای خرید بهترین گوشی میان‌رده بازار چقدر باید هزینه کرد؟
  • ترفند نانویی که می‌تواند ظرفیت باتری‌ها را افزایش دهد