Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، لمس دهان، بینی و چشم با دستانی آلوده به ویروس کرونا عامل در انتقال بیماری است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که این موضوع را فراموش کنید و ناخودآگاه دستانتان یکی از این اعضا را لمس کند. تقویت حافظه عمل یکی از راهکارها برای رهایی از این فراموشی است.

در همین راستا محققان دانشگاه فردوسی مشهد طرحی را با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اقدام آنها یک نرم افزار کاربردی بازیابی حافظه را طراحی می‌کنند تا به وسیله آن بهبود حافظه عمل در پیشگیری به کرونا انجام شود. بنابراین انجام آن به کارگیری رفتارهای سالم و پیشگیرانه را میان مردم سرعت می‌دهد.

جواد صالحی فدردی مجری این طرح پژوهشی گفت: طراحی نرم افزار بر اساس یافته‌های علمی است تا توصیه‌های بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا به درستی انجام شود. تمرین حافظه، جمع آوری داده و تجزیه و تحلیل آنها کاری است که نرم افزار انجام می‌دهد. همچنین افزونه فایل های صوتی برای کمک به درک راحت تر دستورالعمل های برنامه توسط همه سطوح کاربران در آن در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به طراحی بازی گونه این برنامه ادامه داد: این نوع طراحی تمرین با آن را آسان می‌کند و مردم برای تمرین بیشتر با آن ترغیب می‌شوند و از این طریق رفتارهای پیشگیرانه با سرعت و دقت بیشتری ترویج می‌شود.

انتهای پیام/

169 / 336 کرونا نرم افزار توسعه علوم شناختی فناوری دانشگاه فردوسی مشهد تقویت حافظه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا نرم افزار توسعه علوم شناختی فناوری دانشگاه فردوسی مشهد تقویت حافظه نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۴۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی آب و هوای تهران؛ دمای تهران از فردا کاهش می یابد

به گزارش خبرنگار مهر، طی امروز (۳ اردیبهشت) تا چهارشنبه (۵ اردیبهشت) با نفوذ سامانه بارشی، آسمان استان قسمتی ابری تا نیمه ابری و در بعضی ساعات با افزایش ابر و بارش باران، پیش‌بینی می‌شود.

فردا (۴ اردیبهشت) کاهش محسوس دما و از پنج شنبه (۶ اردیبهشت) روند تدریجی افزایش دما مورد انتظار است.

آسمان تهران فردا (۴ اردیبهشت) نیمه‌ابری و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد خواهد بود.

کد خبر 6085459 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر در دام بدافزار‌ها می‌افتند؟
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • انجام طرح نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال برای ۶۱۱ کودک زیر ۵ سال
  • تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند
  • شناسایی ۱۳۰ نقطه پرخطر در مسیر گذرگاه‌های اربعین
  • چگونه خطر ضعف حافظه را کاهش دهیم؟
  • قیمت خودرو‌های تسلا کاهش می‌یابد
  • پیش بینی آب و هوای تهران؛ دمای تهران از فردا کاهش می یابد