Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@17:21:34 GMT

اموات کرونایی در بهشت سکینه کرج تغسیل می شوند

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۴۵۵۸

اموات کرونایی در بهشت سکینه کرج تغسیل می شوند

معاون خدمات شهری شهرداری کرج گفت: تغسیل و تکفین اموات کرونایی در گلزار بهشت سکینه کرج انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، علی اصغر همتی اظهار کرد: از ابتدای اسفند سال گذشته و پس از شیوع ویروس کرونا در راستای اقامه فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر تکریم و تغسیل اموات مبتلا به کرونا در اوایل فروردین با حضور گروه‌های جهادی داوطلب در آرامستان بهشت علی (ع) عملیات تغسیل اموات آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اکنون پس از ابلاغ و به روزرسانی پروتکل دفن اموات از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان البرز و ایرادات وارده بر زیر ساخت‌های بهداشتی در غسالخانه تازه تأسیس آرامستان بهشت علی (ع) و همچنین محدودیت زمانی جهت رفع معایب موجود، تصمیم بر آن شد تا تغسیل و تکفین اموات مبتلا به کرونا در محل غسالخانه مرکزی سالن معراج در گلزار شهدای بهشت سکینه (س) انجام شود.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج تأمین تمامی امکانات و تجهیزات لازم جهت حفظ سلامتی و ایمنی حداکثری کارکنان و غسالان را بسیار ضروری دانست و گفت: وزارت بهداشت در جلسه‌ای که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رؤسای سازمان آرامستان های کشور، بازرسی کل کشور و مسئولین ذیربط برگزار شد شستشوی اموات در غسالخانه‌های مرکزی شهرها را بلامانع خواند و اعلام کرد که این امر هیچ گونه آلودگی و شیوع بیماری برای کارکنان غسالخانه و انتشار در محیط اطراف در بر نخواهد داشت.

همتی ضمن اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان و زمانبر بودن نقل و انتقال اموات به آرامستان بهشت علی (ع) جهت تغسیل و تکفین، گفت: با توجه به اینکه خانواده‌های داغدیده در شرایط خاص روحی قرار دارند تسریع در شستشوی اموات در گلزار شهدای بهشت سکینه (س) می‌تواند موجبات تکریم و رضایت بازماندگان از نحوه خدمات رسانی را فراهم آورد.

وی گفت: انتقال شستشوی اموات کرونایی از آرامستان بهشت علی (ع) به گلزار شهدای بهشت سکینه (س) امکان دفن میت در زمان کوتاه‌تر که مورد تاکید شرع مقدس و از توصیه‌های بهداشتی است را ممکن می‌سازد.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج از گروه‌های طلاب جهادی که در این مدت خالصانه یاری رسان شهرداری در امر تغسیل و تکفین بوده‌اند، قدردانی کرد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فوتی های کرونا بهشت سکینه آرامستان بهشت علی تغسیل و تکفین بهشت سکینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۴۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاز سوم بوستان خضر در قم احداث می‌شود

مدیر منطقه چهار شهرداری قم گفت: یکی از پروژه‌های آینده منطقه چهار شهرداری قم، تکمیل فاز سوم بوستان خضر است.

علیرضا اقبالیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم، اظهار کرد: یکی از اقدامات مستمر در منطقه چهار شهرداری قم توسعه و بهسازی فضای سبز است.

وی افزود: فاز دوم بوستان خضر در سال ۱۴۰۲ به پایان رسید و انجام مقدمات احداث فاز ۳ آغاز شده است. همچنین برای بوستان کوثر آب‌نما و روشنایی در حال تکمیل است و فاز سوم آن در دستور کار است.

مدیر منطقه چهار شهرداری قم خاطرنشان کرد: در بوستان زائر تکمیل آلاچیق‌ها و نمازخانه و سرویس بهداشتی در دستور کار است.

اقبالیان در خصوص میانگین هزینه‌های خدمات شهری منطقه ۴ به صورت ماهانه گفت: بخشی از هزینه در این زمینه مربوط به نیروی انسانی است و بخش دیگری هزینه‌های تهیه اقلام و ماشین‌آلات خدمات شهری است که در نهایت به ۱۵ میلیارد تومان می‌رسد.

وی افزود: دوسوم بودجه جاری این منطقه به هزینه‌های رفت و روب و خدمات شهری مربوط است.

کد خبر 746957

دیگر خبرها

  • رفع آب‌گرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • تغسیل اموات کنار آب‌انبار شیخ در طرشت
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • ایجاد قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • جزئیات کشف ۹۰ خاور زباله و لاشه حیوان از خانه مرد تنها
  • ۱۶۰۰۰ مترمربع از معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد آسفالت شد
  • توزیع آسفالت در معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد
  • فاز سوم بوستان خضر در قم احداث می‌شود
  • توزیع ۴۲۰۰ تن آسفالت در معابر آرامستان بهشت رحمت