Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماشالله بهزاد، رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با بیان اینکه راهداران دیار سبلان در سال گذشته بیش از ۵۲ هزار متر از طول محور اردبیل -نمین و اردبیل -سرعین را درزگیری مکانیکی انجام داده اند گفت: با استفاده از آسفالت سرد و گرم ۳ کیلومتر از محور اردبیل – مغان، ۸ کیلومتر از محور اردبیل- نمین، ۲ کیلومتر ازمحور اردبیل -مغان و ۴ هزار و ۲۰۰ متر از محور اردبیل -نمین توسط راهداران در سال ۹۸ روکش آسفالت و لکه گیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بااشاره به اینکه در مدت یادشده راهداران زحمتکش شهرستان اردبیل ۵۰ کیلومتر از جاده اردبیل -مغان و اردبیل -خلخال که به مرور زمان به صورت شیار ماهی درآمده بود را با استفاده از آسفالت گرم ترمیم و مرمت کرده اند گفت: در یک سال گذشته بیش از ۱۷ کیلومتر از راه روستا‌های شیخ احمد، معصوم آباد، خلیل آباد اوریق و حور روکش آسفالت شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل تثبیت ۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی گندیشمین و خیارک را با تراشه آسفالت یادآور شد و اظهار کرد: ۵۰۰ متر از راه روستایی سردابه و قوتورسویی که از مسیر‌های پرتردد گردشگران و مسافران می‌باشد نیز توسط راهداران زحمتکش روکش آسفالت شده است.

بهزاد در راستای ارتقای ضریب ایمنی جاده و بهسازی راه‌های روستایی از ۹۵۰ کیلومتر شانه زنی و تسطیح در حریم راه‌های اصلی، فرعی و روستایی شهرستان اردبیل خبرداد و تصریح کرد: راهداران پرتلاش این شهرستان ۷۵ کیلومتر از افتادگی شانه در محل‌های پرخطر را اصلاح و ۱۵۰ کیلومتر حاشیه جاده‌ها را از نخاله ساختمانی پاکسازی کرده اند.

او با بیان اینکه حفاظت و صیانت از حریم راه بعنوان سرمایه ملی از ماموریت‌های مهم راهداران است افزود: با فعالیت گشت راهداری در محور‌های مواصلاتی شهرستان اردبیل از ۳۵۰ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت وساز‌های غیر مجاز جلوگیری بعمل آمده، با حکم قضایی ۱۶۵ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ و بیش از ۵۵۰ مورد نیز تذکر شفاهی به متخلفان انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان اردبیل نصب ۵۵۰ عدد استوانه ایمنی برای آشکارسازی نقاط پرخطر، نصب ۱۰۰ کیلومتر سرعتگیر پلاستیکی، نصب ۳ هزار بازتاب چشم گربه‌ای در مناطق حادثه خیز، رنگ آمیزی ۲ هزار و ۵۰۰ مورد پایه تابلو در راه‌های اصلی و نصب بیش از ۶۰۰ عدد تابلو مسیر و جان پناه را از اقدامات مهم راهداران درسال گذشته برشمرد و تصریح کرد: راهداران پرتلاش شهرستان اردبیل هزارو ۶۰۰ عدد از گاردریل‌ها را ترمیم و بازسازی کرده و ۴۰ کیلومتر از چراغ‌های روشنایی اردبیل -نمین و سرعین نیز توسط پیمانکاران نگهداری و تجهیز شده اند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محورهای مواصلاتی ایمنی راهها حمل و نقل راهداری اردبیل شهرستان اردبیل محور اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۴۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  معاون راهداری و راههای روستایی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اجرای سیستم های روشنایی در محورهای برون شهری در راستای ارتقای ایمنی تردد ضروری است ، افزود: برای اجرای این ۱۲ عملیات که شامل ۱۰ عملیات  بزرگراهی و ۲ عملیات راه اصلی بوده با اعتباری به ارزش ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

  جعفر صادقی پور اظهار کرد: در این مدت در مجموع ۳۷۹۴ کیلومتر خط کشی در محورهای مواصلاتی استان با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال انجام شده که ۵۷ کیلومتر محور آزاد راهی،۱۵۳۶ کیلومتر محور بزرگراهی، ۷۸۱ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۱۴۲۰ کیلومتر نیز راه روستایی آسفالته است.

صادقی پور یاد آور شد: همچنین در این مدت زمان تعداد ۹۵۸۸ عدد تابلو و علایم ایمنی و ترافیکی با اعتبار  ۹۵ میلیارد ریال ، تعمیر و نصب شد .

وی ادامه داد: نصب  یا تعمیر ۳۷۷ مترمربع تابلو اطلاعاتی طی سال ۱۴۰۲  در محور های مواصلاتی استان با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال از دیگر اقدامات شاخص اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی در زمینه ارتقاء ایمنی راه ها در سال گذشته است.

دیگر خبرها

  • خط‌کشی ۱۰۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی مازندران
  • عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز شد
  • جابجایی حدود ۱ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر از شهرستان نمین
  • افزایش ۱۰ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل
  • نصب ۳۶۰ تابلو و علائم هشداردهنده جاده‌ای در جاده های تکاب
  • کمربندی دلیجان به طول ۶ کیلومتر آسفالت می‌شود
  • آسفالت نزدیک به ۱۱ کیلومتر از راه‌های روستایی چایپاره
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی
  • خط کشی ۶۶ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان چایپاره در سال ۱۴۰۲
  • روکش آسفالت محور روستایی اسلامیه سرند