Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@12:42:40 GMT

ترشحات اشکی هم می‌تواند عامل انتقال ویروس کرونا باشد؟

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۵۶۲۳

ترشحات اشکی هم می‌تواند عامل انتقال ویروس کرونا باشد؟


مرتضی انتظاری با اشاره به راه‌های انتقال ویروس کووید ۱۹ از طریق چشم، اظهار کرد: کرونا چشم‌ها را از طریق ورم ملتحمه، همراه با قرمزی، اشک و سوزش چشم درگیر می‌کند. حتی بیمارانی داشته‌ایم که مدت‌ها صرفا با این عوارض درگیر بوده‌اند و بهبودی در وضعیت چشمی ایجاد نشده و این ورم، التهاب و سوزش به صورت بیماری ادامه‌دار این افراد را درگیر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این که ترشحات اشکی مبتلایان به کرونا به قطعیت می‌تواند عامل انتقال این ویروس باشد، تاکید کرد: از تماس نزدیک با مبتلایان باید پرهیز کرد؛ چرا که این بیماری صرفا از طریق عطسه و سرفه فرد مبتلا منتقل نمی‌شود بلکه ترشحات اشکی نیز می‌تواند عامل مهمی برای انتقال ویروس کرونا محسوب شود.

ترشحات اشکی هم می‌تواند عامل انتقال ویروس کرونا باشد؟

این استاد دانشگاه، گفت: ترشحات اشکی دقیقا همانند مخاط بینی می‌تواند عامل انتقال ویروس کووید ۱۹ باشد، بنابراین در محیط‌های عمومی هرگز به چشمان خود دست نزنید و شست و شوی مکرر دست‌ها را فراموش نکنید.

انتظاری با بیان اینکه محافظت از چشم‌ها تا پایان ریشه کنی پاندمی کرونا ضرورت دارد، توصیه کرد: اگر مجبورید در محل‌های عمومی و یا تجمعات حاضر شوید این موضوع را به خاطر داشته باشید که صحبت کردن، عطسه کردن و به طور کلی ترشحات افراد مبتلا می‌تواند شما را بیمار کند، بنابراین استفاده از شیلد‌های محافظ چشم در محیط‌های شلوغ، آلوده و پرتراکم ضرورت دارد.

وی با بیان این که قطرات آزاده شده توسط ناقلین ممکن است تا فاصله بیش از دومتری هم خطر انتقال داشته باشد، خاطرنشان کرد: سعی کنید فاصله حداقل دومتری خود را با افراد رعایت کنید.

فلوشیپ بیماری‌های شبکیه بیمارستان امام حسین (ع) نیز در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره اعمال غیر اورژانسی بیماری‌های چشمی در دوران کرونا، توضیح داد: برخی افراد اصرار به انجام اعمال جراحی الکتیو در دوران کرونا دارند. باید متخصصان این موضوع را مورد توجه قرار دهند که قبل از انجام اعمال جراحی آزمایش خون و تست‌های ریه را در دستور کار قرار دهند و در صورت مثبت شدن تست کرونا این موارد را به زمان دیگری موکول کنند.

انتظاری درباره ناقلین بدون علامت کرونا نیز گفت: همچنین باید قبل از کلیه اعمال جراحی تست‌های تکمیلی نیز انجام شود؛ چرا که تحقیقات جهانی نشانگر این مطلب است که افرادی که در دوره نهفته بیماری هستند و اعمال جراحی هم انجام می‌دهند به مراتب بیشتر از سایرین در معرض مرگ و میر کرونا قرار دارند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر ویروس کرونا ترشحات چشم تواند عامل انتقال انتقال ویروس ترشحات اشکی اعمال جراحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۵۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا حمله موشکی «مشروع» بود؟ فهرست عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران

فهرست برخی از عملیات های اسرائیل علیه کشورمان در ۴۵ سال گذشته منتشر شد.   روزنامه جام جم در پاسخ به این سوال که «چرا عملیات تنبیهی وعده صادق مشروع بود؟» فهرست بخشی از عملیات نظامی و تروریستی اسرائیل علیه کشورمان را در ۴۵ سال گذشته را ارائه کرده که در ادامه می‌خوانید:   ۱-دی ۱۳۸۸ ترور مسعود علیمحمدی ۲-خرداد ۱۳۸۹ حمله ویروس استاکس نت

۳- آذر ۱۳۸۹ ترور مجید شهریاری و فریدون عباسی

۴-  فروردین ۱۳۹۰ حمله ویروس ستارگان

۵-  مرداد ۱۳۹۰ ترور داریوش رضایی نژاد

۶- آبان ۱۳۹۰ ترور تهرانی مقدم

۷-آذر ۱۳۹۰ ترور مصطفی احمدی روشن

۸-فروردین ۱۳۹۱ ویروس وایپر

۹- اردیبهشت ۱۳۹۱ ویروس فیلم

۱۰-  آبان ۱۳۹۷ ویروس جدیداستاکس نت

۱۱-  اردیبهشت ۱۳۹۹ حمله سایبری

۱۲- تیر ۱۳۹۹ انفجار نطنز

۱۳-آذر ۱۳۹۹ ترور شهید فخری‌زاده

۱۴-فروردین۱۴۰۰ انفجار در نطنز

۱۵-  آبان ۱۴۰۰ هک پمپ بنزین‌ها

۱۶- خرداد ۱۴۰۱ ترور احسان قدبیگی

۱۷-خرداد ۱۴۰۱ ترور مهدی عبدوس و علی کمانی

۱۸- بهمن ۱۴۰۱ پهپاد انتحاری

۱۹-  فروردین ۱۴۰۳ حمله به کنسولگری ایران   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چرا حمله موشکی «مشروع» بود؟ فهرست عملیات تروریستی و سایبری اسرائیل علیه ایران
  • اینفوگرافیک | ۴۵سال جنایت عبری علیه ایران
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • چرا عملیات تنبیهی وعده صادق مشروع است؟
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فراورده‌های خونی
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم