Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@15:04:24 GMT

گیلان| قیمت خرید برگ سبز چای افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۶۰۵۰

گیلان| قیمت خرید برگ سبز چای افزایش یافت

استاندار گیلان از افزایش قیمت خرید برگ سبز چای خبر داد و گفت: ارتقاء کیفیت این محصول در گرو افزایش درآمد چایکاران است. ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع امروز در جلسه بررسی مسائل مرتبط با صنعت چای، این محصول را بخشی از شناسنامه گیلان دانست و اظهار داشت: نام کشاورزان گیلانی با کشت محصول چای عجین شده است و آنها با وجود شیوع کرونا در چند ماه اخیر همچنان دست از کار و تلاش برنمی‌دارند و دولت نیز این موضوع را همواره مورد توجه قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با اشاره به افزایش کیفیت و کمیت محصول چای در این سال‌ها خاطرنشان کرد: بیش از 90 درصد چای مورد نیاز داخل کشور در استان گیلان تولید می‌شود و بخش قابل توجهی از معیشت و اشتغال مردم این خطه به این محصول بستگی دارد.

وی تصریح کرد: قیمت برگ سبز چای امسال نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته و میزان تولید آن در استان 11 درصد بیشتر شده است لذا با توجه به نامگذاری امسال به نام جهش تولید باید تلاش‌های خود را در جهت افزایش کیفیت و کمیت این محصول مهم و استراتژیک قرار دهیم.

«جهش تولید» در صنعت چای؛ 400 هکتار از باغات رهاشده گیلان به چرخه تولید بازگشتآغاز خرید برگ سبز چای از اردیبهشت ماه / 30 درصد چای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شودپیش بینی جهش 15 درصدی تولید چای کشور در سال 99/ چای ایرانی سمپاشی نمی شود

زارع با بیان اینکه نباید تنها به درصدها توجه کنیم بلکه باید در همه حوزه‌ها شاهد رشد و پیشرفت برای محصول چای باشیم بیان کرد: باید با استفاده از روش‌های نوین آبیاری و استفاده از تکنولوژی در فرآیند کاشت، داشت و برداشت تا فرآوری و بسته‌بندی چای در کارخانه رشد کنیم و با سایر کشورها رقابت داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تأکید بر افزایش کیفیت محصولات داخلی و قابل رقابت شدن آنها با محصولات خارجی عنوان کرد: دولت همواره در راستای حمایت از محصول چای، ارتقاء کیفیت آن، بازگشت به چرخه تولید و افزایش سطح زیرکشت آن برنامه‌ریزی کرده است و کمک‌های امسال دولت برای حمایت از چای‌کاران قابل توجه بوده است.

وی با اشاره به افزایش نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای اظهار داشت: این افزایش موجب ارتقاء میزان کمیت و کیفیت محصول چای و انگیزه چای‌کاران برای تولید بیشتر این محصول می‌شود و با توجه به آنکه 70 هزار گیلانی در بخش صنعت چای مشغول به کار هستند، افزایش درآمد آنها درنهایت منجر به افزایش کیفیت چای داخلی می‌شود.

زارع با بیان اینکه امسال نرخ خرید تضمینی برگ سبز درجه یک 27 درصد و برگ سبز درجه دو 50 درصد رشد داشته است خاطرنشان کرد: این افزایش قیمت خرید موجب امیدآفرینی بین فعالان عرصه چای می‌شود و باید برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین اقدام شود.

استاندار گیلان با تأکید بر مصرف چای داخلی در ادارات و انتقاد از تبلیغ چای خارجی در رسانه ملی عنوان داشت: همه باید نگاه خود را بر مصرف چای داخلی متمرکز کنند و از طرفی دیگر با توجه به شیوع کرونا نیاز است که پروتکل‌های بهداشتی به‌طور دقیق و کامل در فرآیند خشک کردن چای رعایت شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه افزایش کیفیت چای در گرو افزایش قیمت و درآمد چای‌کاران است تأکید کرد: باید برای افزایش کیفیت چای برنامه‌ریزی کاملاً علمی داشته باشیم لذا فعال کردن مرکز تحقیقات چای ضرورت دارد.

زارع با تأکید بر تقویت ذخیره ریالی صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور بیان داشت: از همه فعالان صنعت چای درخواست دارم که همانند سال گذشته با همکاری و همدلی یکدیگر بتوانند کیفیت محصول چای را افزایش دهند و باید حمایت بیشتری از چایکاران و افزایش درآمد آنان را مد نظر قرار دهیم.

انتهای پیام/613/ ت

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: افزایش کیفیت برگ سبز چای محصول چای صنعت چای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۶۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسانی در بازار مرغ شب‌های قدر نداریم

پرویز فروغی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده ۵۴ تا ۵۵ هزارتومان و مرغ گرم ۸۵ هزارتومان است. 

به گفته او، بنابر سیاست وزارت جهاد کشاورزی جوجه ریزی ماه های اخیر به ۱۵۰ میلیون قطعه رسیده است که بدلیل افزایش حجم تولید، بخشی از مازاد مرغداران باید خرید حمایتی شود.

فروغی ادامه داد: قبل از اتخاذ سیاست افزایش تولید مرغ باید پتانسیل جمع آوری و خرید میزان مازاد از سوی شرکت پشتیبانی امور دام یا صادرات به بازارهای هدف وجود داشته باشد تا تولیدکنندگان دچار زیان نشوند.

دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی نیاز مرغ ماهانه کشور را ۲۳۰ تا ۲۴۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: با توجه به حجم جوجه ریزی های اخیر، تولید ماهانه مرغ گوشتی بالای ۳۰۰ هزارتن است.

او با بیان اینکه کمبودی در عرضه مرغ ایام ماه رمضان نداریم،گفت: علی رغم افزایش تقاضا در شب های قدر برای خرید مرغ، اما بواسطه شرایط مساعد تولید نوسانی در بازار مرغ نخواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • نوسانی در بازار مرغ شب‌های قدر نداریم
  • برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال ۱۴۰۳
  • برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال 1403
  • هدفگذاری افزایش تولید پژو پارس در دو ماه آینده
  • برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پژو پارس در سال جدید
  • هدفگذاری افزایش تولید پژو پارس در ۲ ماه آینده
  • برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید
  • تمدید خرید توافقی سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری
  • چرا در سال گذشته بیشترین حجم خرید ملک در سرخرود انجام شده است؟
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)