Web Analytics Made Easy - Statcounter

وی در مقاله خود در ینی شفق با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا نقاط ضعف کشورهای غربی برملا شد، نوشت: ویروس کرونا به همه جهان نشان داد که برخی از کشورها در واقع برخلاف آنچه به نظر می رسید چندان بزرگ و قوی نبوده و در پشت پرده ثروت و کبر و غرور آنها یک ناتوانی فوق العاده وجود داشته است. غربی ها به اندازه ای که تصور می شد با درایت نبوده و حتی از مدیریت یک بحران همه گیری نیز عاجز می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غربی ها به اندازه ای که تصور می شد با درایت نبوده و حتی از مدیریت یک بحران همه گیری نیز عاجز می باشند.

کاراگل با عنوان اینکه آمریکا نیز در رده اول این ناتوانی و نا امیدی جای دارد، نوشت: آمریکا به عنوان کشوری که در هر زمینه از جمله فنآوری، امنیت و سرمایه به عنوان قوی ترین کشور در جهان شناخته می شود از مدیریت بحران کرونا عاجز ماند. این کشور موفق به کاهش سرعت شیوع ویروس کرونا و حفاظت از شهروندان خود نیز نشد. ویروس کرونا ابتدا در چین پدیدار شد و از آنجا به کلیه نقاط جهان سرایت کرد، اما به آمریکا به شدت ضربه وارد کرد. تحت این شرایط مشخص شد که در آمریکا که تاکنون با بیش از ۲۰هزار قربانی بیشترین تلفات در سطح جهان را متحمل شده، در واقع چیزی تحت عنوان همبستگی اجتماعی وجود نداشته است.

وی افزود: در این کشور انسان ها در مقابل چشم جهان به شکل درمانده و ناامید به حال خود ترک شده اند. به گونه ای که هر روز از این کشور اخبار وحشتناکی دریافت می شود.

کاراگل با اشاره به تظاهرات برخی از شهروندان آمریکایی با سلاح هایشان در ایالت میشیگان و سردادن شعار " ویروس نمی کشد، اقتصاد می کشد" ، افزود: این تظاهرات یک خطر جدید از لحاظ امنیت داخلی آمریکا و تجزیه اجتماعی را به نمایش گذاشت. در اینجا مسئله تنها همه گیری و شیوع ویروس کرونا نیست بلکه مساله شیوع فروپاشی پیوندهای اجتماعی هاست.

این ویروس نشان داد که  کشورهایی که در تلاش برای مدیریت جهان بودند در واقع حتی از مدیریت کشور خود نیز عاجز هستند.

وی تصریح کرد: آمریکا به دلیل عدم مدیریت بحران از درون خود در حال تجزیه است. این کشور همچنین به دلیل عدم مدیریت بحران با چین درگیر شده است و این نیز چیزی جز تلاش برای سرپوش گذاشتن بر روی یک عیب و یک ضعف نیست. آمریکا به دلیل عدم مدیریت بحران از درون خود در حال تجزیه است. این کشور همچنین به دلیل عدم مدیریت بحران با چین درگیر شده است و این نیز چیزی جز تلاش برای سرپوش گذاشتن بر روی یک عیب و یک ضعف نیست.

وی با طرح این سوال که " در آمریکا و اروپا که خود را خدای روی زمین می خواندند چه اتفاقی رخ داد؟" نوشت:

اعتبار فرانسه، انگلستان، ایتالیا و اسپانیا به عنوان کشورهای ثروتمند، قوی، پیشرفته و کشور مدل نیز با خاک یکسان شد. این کشورها به رغم کلیه امکانات آنها موفق به مبارزه مؤثر با ویروس کرونا نشدند. به گونه ای که بسیاری از کشورهای به مراتب فقیرتر و ضعیف تر در مبارزه با ویروس کرونا از آنها موفق تر بودند. بسیار خوب ولی آیا انسان ها و دنیا این را تحت سؤال قرار نخواهد داد؟

وی در ادامه با طرح این پرسش که در آمریکا و اروپا چه چیزی رخ داد؟ اضافه کرد: این کشورها که صدها سال است دنیا را استعمار و مدیریت کرده، کلیه نظام های سیاسی و اقتصادی را توسعه داده و با تحمیل به اجرا گذاشته اند، حتی تحمل زیر سؤال قراردادن نظام جهانی که آنها ایجاد کرده اند را نداشته و خود را خدای روی زمین می خواندند، چطور به این وضعیت افتادند؟

گاراگل با اشاره به این که این کشورها مسیری که صدها سال است آن را طی کرده و دنیا را به دنبال خود کشانده اند دیگر به پایان رسیده اند ، افزود: جابجایی قدرت نه تنها از طریق جنگ های بزرگ بلکه از طریق تغییرات بزرگ اجتماعی و هر چیزی که جوامع و کشورها را متزلزل کنند امکان پذیر است. درحال حاضر نیز اپیدمی کرونا در واقع به یک تغییری که درسطح جهانی ادامه داشت سرعت بخشید.

وی افزود: آمریکا و اروپا با آزمون کرونا کلنجار می روند. سیاست های استعماری غرب که از صدها سال پیش ادامه دارد و طرح های نظام استعماری جدید که برای قرن بیست و یکم تهیه کرده بودند به شکل جدی تحت آزمون قرار گرفته است. ادامه این روند به معنای اعلام پایان تاریخی غرب خواهد بود.

آمریکا و غرب با قلدری و متهم کردن دیگران در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر روی عجز و ناتوانی خود هستند.

وی اضافه کرد: این روزها از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا علیه این اتحادیه بیانات شدیدالحنی ارائه می شود. آمریکا سازمان های بین المللی را متهم کرده و از این طریق برای تبرئه خود تلاش می کند و در این راستا سازمان بهداشت جهانی را محکوم می کند.

کاراگل با تاکید بر اینکه کرونا تمدن غرب را دفن کرد و این افسانه به پایان رسید، افزود: دنیا دریک نقطه عطف قرارگرفته است. اپیدمی ویروس کرونا عظمت و شکوه تمدن غرب که صدها سال است به طور غیر قابل رجز خوانی ادامه داشت را نابود و دفن کرد. دیگر فرقی ندارد که آنها چه کسی را متهم کرده و یا چه درگیری هایی را راه بیاندازنداپیدمی ویروس کرونا عظمت و شکوه تمدن غرب که صدها سال است به طور غیر قابل رجز خوانی ادامه داشت را نابود و دفن کرد. دیگر فرقی ندارد که آنها چه کسی را متهم کرده و یا چه درگیری هایی را راه بیاندازند، زیرا تحت هر شرایطی دیگر اهداف و حساب های آنها در رابطه با قرن بیست و یکم نابود و به صفر رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا واشنگتن اتحادیه اروپا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واشنگتن اتحادیه اروپا ویروس کرونا واشنگتن اتحادیه اروپا دلیل عدم مدیریت بحران صدها سال ویروس کرونا تمدن غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۶۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید

تازه‌ترین آمار جهانی واکسیناسیون، مبتلایان، فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا امروز _سه‌شنبه هفتم فروردین_ منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، طبق آخرین آمارهای جهانی، ابتلاء به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۱۴۵۶ نفری شمار مبتلایان به این ویروس، تاکنون به ۷۰۴ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۳۲ نفر رسیده است.

فوتی‌های ناشی از کرونا در جهان، با رشد ۴ نفری در یک روز، به ۷ میلیون و ۷ هزار و ۹۳۴ نفر رسیده است.

آمار بهبودیافتگان نیز به ۶۷۵ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۴۷۱ نفر رسیده است.

آمار مبتلایان ۱۰ کشور اصلی درگیر شیوع کرونا و ایران به شرح زیر است: (اعداد درون پرانتز تعداد مبتلایان جدید هر کشور است)

۱. آمریکا، ۱۱۱ میلیون و ۷۳۰ هزار و ۹۴۷ نفر (۱۱۰۶ ابتلای جدید)

۲. هند، ۴۶ میلیون و ۳۳ هزار و ۶۴۴ نفر (بدون ابتلای جدید)

۳. فرانسه، ۴۰ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۵۶۰ نفر (بدون ابتلای جدید)

۴. آلمان، ۳۸ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۳۰۴ نفر (بدون ابتلای جدید)

۵. برزیل، ۳۸ میلیون و ۶۹۴ هزار و ۲۲۱ نفر (بدون ابتلای جدید)

۶. کره جنوبی، ۳۴ میلیون و ۵۷۱ هزار و ۸۷۳ نفر (بدون ابتلای جدید)

۷. ژاپن، ۳۳ میلیون و ۸۰۳ هزار و ۵۷۲ نفر (بدون ابتلای جدید)

۸. ایتالیا، ۲۶ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۱۴۳ نفر (بدون ابتلای جدید)

۹. انگلستان، ۲۴ میلیون و ۹۰۸ هزار و ۷۲۶ نفر (بدون ابتلای جدید)

۱۰. روسیه، ۲۴ میلیون و ۵۷ هزار و ۷۵۹ نفر (بدون ابتلای جدید)

۱۹. ایران، هفت میلیون و ۶۲۷ هزار و ۸۶۳ نفر (بدون داده جدید)

آمار ۱۰ کشور اول از لحاظ شمار جان‌باختگان ناشی از کرونا و ایران به شرح زیر است: (اعداد داخل پرانتز شمار جان‌باختگان جدید هر کشور است.)

۱. آمریکا، یک میلیون و ۲۱۸ هزار و ۴۷۴ نفر (۴ فوتی)

۲. برزیل، ۷۱۰ هزار و ۹۶۶ نفر (بدون فوتی)

۳. هند، ۵۳۳ هزار و ۵۳۹ نفر (بدون فوتی)

۴. روسیه، ۴۰۲ هزار و ۵۴۱ نفر (بدون فوتی)

۵. مکزیک، ۳۳۴ هزار و ۹۵۸ نفر (بدون فوتی)

۶. انگلستان، ۲۳۲ هزار و ۱۱۲ نفر (بدون فوتی)

۷. پرو، ۲۲۲ هزار و ۱۶۱ نفر (بدون فوتی)

۸. ایتالیا، ۱۹۶ هزار و ۴۴۶ نفر (بدون فوتی)

۹. آلمان، ۱۸۲ هزار و ۸۹۱ نفر (بدون فوتی)

۱۰. فرانسه، ۱۶۷ هزار و ۶۴۲ نفر (بدون فوتی)

۱۲. ایران، ۱۴۶ هزار و ۸۳۷ نفر (بدون داده جدید)

آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در جهان

طبق آخرین آمارهای جهانی درباره واکسیناسیون کرونا در جهان، ۱۳ میلیارد و ۲۷۰ میلیون و ۱۷۰ هزار و ۳۳۲ واکسن کرونا در کشورهای مختلف تزریق شده است.

بر اساس این آمار، تعداد واکسیناسیون انجام‌شده در ۱۰ کشور اول با بیشترین دز تزریقی به شرح زیر است: (اعداد داخل پرانتز درصد واکسیناسیون کرونا به جمعیت کل است.)

۱. چین، سه میلیارد و ۴۹۱ میلیون و ۷۷ هزار دز (۹۱ درصد)

۲. هند، دو میلیارد و ۲۰۶ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۲۸ دز (۷۰ درصد)

۳. آمریکا، ۶۳۲ میلیون و ۹۰۵ هزار و ۶۶۴ دز (۶۸ درصد)

۴. برزیل، ۴۸۴ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۲۷۱ دز (۸۳ درصد)

۵. اندونزی، ۴۴۴ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۱۳۰ دز (۶۴ درصد)

۶. ژاپن، ۳۸۱ میلیون و ۶۷۵ هزار و ۶۲۷ دز (۸۲ درصد)

۷. بنگلادش، ۳۵۴ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۱۸۴ دز (۸۴ درصد)

۸. پاکستان، ۳۳۳ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۸۴ دز (۶۴ درصد)

۹. ویتنام، ۲۶۶ میلیون و ۲۱۱ هزار و ۶۳ دز (۸۹ درصد)

۱۰. مکزیک، ۲۲۵ میلیون و ۶۳ هزار و ۷۹ دز (۶۵ درصد)

کد خبر 739326

دیگر خبرها

  • مهارت‌های پرتقاضا در بازار کار آینده
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • آئودی R8 به خط پایان رسید؛ پایان تولید سوپرکار افسانه‌ای آلمانی
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • رقابت نفس‌گیر در صدرنشینی؛ آیا آمریکا و ترکیه برای همیشه تاج پسته را از ایران می‌ربایند؟
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند
  • تحلیل جالب یک حقوقدان از موضع آمریکا در قبال غزه: دلیل این تناقض چیست؟
  • تحلیل آسیاتایمز از راهبرد آمریکا در جنگ اوکراین/کشاندن جنگ به خاک روسیه؟