Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@15:03:39 GMT

افزایش چهار برابری جرایم سایبری در آمریکا

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۶۶۹۶

افزایش چهار برابری جرایم سایبری در آمریکا

خبرگزاری میزان- بررسی جدید اف بی آی نشان می‌دهد ویروس کرونا در آمریکا سبب افزایش چهار برابری جرایم سایبری در یک ماه اخیر شده است. تاریخ انتشار: 15:32 - 31 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۳۹۷۸

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،به نقل از زددی نت، تونیا اوگورتز معاون دستیار مدیر اف بی آی در جریان برگزاری یک نشست آنلاین به میزبانی مؤسسه پژوهشی اسپن در روز گذشته گفت: تعداد درخواست‌های دریافتی اف بی آی برای رسیدگی به جرایم سایبری در یک ماه اخیر نسبت به ماه‌های قبل چهار برابر افزایش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی مرکز رسیدگی به شکایات اینترنتی اف بی آی موسوم به آی سی ۳ با افزایش بی سابقه موارد ثبت شکایت مواجه است. این مرکز تا پیش از این روزانه حدود هزار شکایت دریافت می‌کرد که در هفته‌های اخیر این رقم به ۳ تا ۴ هزار مورد شکایت در روز افزایش یافته است. بخش اعظم این شکایات مربوط به موارد تلاش برای کلاهبرداری و اخاذی اینترنتی از کاربران با سواستفاده از شیوع ویروس کروناست.

بیشتر بخوانید: افزایش جرایم سایبری در روز‌های کرونایی

تونیا اوگورتز در نشست آنلاین خود تصریح کرده است: ما امیدوار بودیم جانیان سایبری در ایام شیوع ویروس کرونا رفتاری انسانی داشته باشند و به این موضوع فکر کنند که سواستفاده از این وضعیت برای کسب منفعت شخصی غیرقابل قبول است اما متأسفانه تصور ما اشتباه بود. آنها از هیچ کاری رویگردان نیستند و اقدامات مختلفی مانند ثبت دامنه‌های اینترنتی برای کلاهبرداری، تلاش برای اخاذی از مردم به بهانه اعطای پول به خیریه‌های کرونا، طرح ادعای فروش ماسک و دیگر تجهیزات پزشکی و مراقبتی و هر کار دیگری که به ذهنشان برسد را انجام می‌دهند. متأسفانه جنایتکاران سایبری بسیار خلاقانه عمل می‌کنند.

وی افزود: برخی کشورهای خارجی هم حملاتی را برای سرقت اطلاعات بخش مراقبت‌های درمانی و کسب اطلاع از فعالیت‌های پژوهشی امریکا در مورد کرونا انجام داده‌اند. ما برای مقابله با همه این حملات اقدام و برخی متخلفان را نیز شناسایی کرده ایم. او در مورد جزئیات این اقدامات توضیح بیشتری ارائه نداد.

منبع:مهر
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا جرایم سایبری آمریکا افزایش جرایم سایبری جرایم سایبری اف بی آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۶۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های فلسطینی از دروغ آمریکا در میزان کمک‌رسانی به غزه پرده برداشتند

دفتر رسانه‌های دولتی در غزه می‌گوید که تعداد کل کامیون‌های کمک‌رسانی به نوار غزه به طور متوسط بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ کامیون در روز است.  این دفتر رسانه‌ای در بیانیه‌ای اعلام کرد: «روایت رژیم صهیونیستی که توسط آمریکا نیز پذیرفته شده و اعلام می‌شود آن است که روزانه حدود ۳۰۰ کامیون کمک‌رسانی به نوار غزه وارد می‌شود، اما این یک دروغ کامل و جعل واقعیت است».

به گزارش الجزیره، این دفتر گفت که مناطق شمال غزه هنوز از بحران غذایی واقعی رنج می‌برند و تنها راه برای توقف قحطی در شمال غزه و رسیدگی به بحران غذایی در سراسر غزه، باز کردن همه گذرگاه‌ها است.

به گفته دفتر رسانه‌ها، از آغاز ماه آوریل، ورود بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ کامیون به نوار غزه مسدود شده است.

در این بیانیه آمده است: «اشغالگران عمداً در مورد واقعیت بشردوستانه در نوار غزه دروغ می‌گویند و مدتی است که روایتی نادرست را مبنی بر بهبود مکانیسم کمک رسانی و افزایش تعداد کامیون‌های وارد شده به نوار غزه ترویج می‌کنند».

افزایش ورود کمک‌ها به غزه پیش‌تر توسط برنامه جهانی غذا نیز تکذیب شد؛ زیرا این نهاد پنجشنبه گذشته اعلام کرد که تنها ۳۹۲ کامیون حامل مواد غذایی در ماه آوریل وارد نوار غزه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • کاهش طغیان رودهای مازندران با رشد چهار برابری لایروبی
  • افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.
  • وصول مطالبات ۱۱ هزار میلیاردی در پرونده‌های اقتصادی
  • وصول بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان در دادسرای جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۲
  • عملکرد دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۲
  • آمار جدید دادستان انقلاب؛ از وصول مطالبات تا پرونده‌های کثیرالشاکی
  • رشد ۱۲ برابری میزان سرمایه گذاری خارجی در گلستان
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان
  • افزایش ۲ برابری روکش آسفالت در نطنز
  • رسانه‌های فلسطینی از دروغ آمریکا در میزان کمک‌رسانی به غزه پرده برداشتند